تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, ایران, مشهد

۲۰ مکان از بهترین جاذبه های دیدنی مشهد | Mashhad 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاذبه های دیدنی مشهد

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره بهترین جاهای مشهد سخن خواهیم گفت پس اگر قصدر سفر به مشهد مقدس را دارید و به دنبال دیدنی های مشهد غیر از حرم مطهر امام رضا هستید پیشنهاد می کنیم تا اخر این مقاله با ما همراه باشید.

یکی از شهرهای تاریخی و قدیمی که دارای آثار باستانی و کهنی می باشد مشهد است که در آن حرم حضرت امام رضا (ع) در آن نیز قرار دارد. مشهد دارای مکانهای دیدنی و گرشگری بسیاری است که ممکن است در سفرهای چند روزه نتوانید از تمام مکانهای دیدنی مشهد دیدن کنید و یا در چند روزی که در مشهد هستید مکان مناسبی را برای تفریح انتخاب نکنید که این امر باعث می شود سفر خوبی برای تان ایجاد نشود.

۱. حرم امام رضا (ع)

نگین شهر مشهد، بارگاه مطهر علی‌ابن‌موسی‌الرضا است که در سال ۸۲۱ هجری ساخته شده است. این مکان مقدس مجموعه‌ای از مساجد، آرام‌گاه‌ها، رواق‌ها، صحن‌ها، کتابخانه و موزه‌ها است. سالانه تعداد زیادی از عاشقان ایشان، برای عرض ادب به مشهد سفر می‌کنند.

بهترین جاهای دیدنی مشهد


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

۲. آرامگاه فردوسی 

در ۲۰ کیلومتری مشهد، در میان باغی زیبا مقبره‌ی حکیم و شاعر محبوب و مشهور ایرانی، ابوالقاسم فردوسی قرار گرفته است. بنای امروزی آرامگاه فردوسی با استفاده از شیوه‌‌ی معماری هخامنشیان و فضای داخلی آن نیز الهام گرفته از معماری دوران اشکانیان ساخته شده است.

بهترین جاهای دیدنی مشهد

۳. مقبره‌ی نادرشاه (باغ نادری)

مقبره‌ی نادرشاه افشار، بنایی است که به یادبود نادرشاه در شهر مشهد احداث شده است. امروزه این مقبره پس از حرم امام رضا (ع) از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد است.

آرامگاهی به قدمت قرن دهم هجری در روستایی به نام کارده وجود دارد که به بقعه‌ی پیر پالاندوز مشهور است. این محل، مدفن شیخ محمد عارف کارندهی، خطاط ثلث نویس است که امروزه بخش‌هایی از قرآن با خط این عارف در دسترس است. وی در روستای کارده درآمد خود را از راه پالاندوزی بدست می‌آورده است.

بهترین جاهای دیدنی مشهد

۵. گنبد خشتی (امام زاده سید محمد)

گنبد خشتی، مقبره‌ی امام‌زاده سیدمحمد از نوادگان امام موسی‌بن جعفر(ع) است که در سال ۸۳۲ هجری قمری به لقا پروردگار پیوسته است. بازدید از این مکان خالی از لطف نیست.

بهترین جاهای دیدنی مشهد

۶. بازار رضا

یکی از شلوغ‌ترین و پربازدیدترین بازارهای سنتی ایران، بازار رضا است که در شهر مشهد قرار دارد. این مکان از معماری زیبا و هنرمندانه‌ای برخوردار است و همه روزه میزبان جمع زیادی از توریست‌‌ها است.

بهترین جاهای دیدنی مشهد

۷. روستای ییلاقی جاغرق

اگر به طبیعتی ناب و بکر علاقه‌مند هستید، از روستای ییلاقی جاغرق در ۲۱ کیلومتری جنوب غربی مشهد دیدن کنید. آب و هوای معتدل کوهستانی با زمستان‌هایی سرد و تابستان‌های معتدل از ویژگی‌های این منطقه است.

بهترین جاهای دیدنی مشهد

۸. روستای تاریخی پاژ 

با توجه به اسناد تاریخی، در ۱۵ کیلومتری شمال مشهد، روستایی به نام پاژ قرار دارد که زادگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی است. در این مکان دو قلعه به نام‌های قلعه‌بلند و قلعه کهنه پاژ قرار دارد. سفال‌های باقیمانده از قلعه‌ کهنه‌پاژ، متعلق به قرن نهم و دهم هجری است.

بهترین جاهای دیدنی مشهد

۹. گنبد هارونیه 

تنها بنای باقیمانده از توس قدیم، گنبد هارونیه بنایی متشکل از یک فضای وسیع مربع گنبد دار و سه حجره با اتاق‌های کوچک تزئین شده با گچبری است که در بین مردم، به زندان هارونیه نیز شهرت یافته است. نمای بیرونی که مزین به قاب‌های عمودی و ستون‌نماهای طرفین ورودی است، از ویژگی‌های مثل‌زدنی معماری در این بنا است.

بهترین جاهای دیدنی مشهد

۱۰. باغ وحش وکیل آباد

در نزدیکی پارک جنگلی وکیل‌آباد، باغ وحشی به همین نام وجود دارد که محل زندگی حیوانات گوشتخوار، علف‌خوار، آبزی و انواع پرندگان است. مکانی زیبا که بادید از آن، جالب و هیجان‌انگیز است.

بهترین جاهای دیدنی مشهد

۱۱. پارک کوهسنگی

یکی دیگر از پربازدیدترین مکان‌های گردشگری مشهد، پارک کوهسنگی این شهر است. وجه تسمیه این مکان به دلیل حضور دو کوه سنگی مشرف به شهر مشهد است که در کنار رشته‌کوه‌های جنوبی این شهر قرار دارد.

بهترین جاهای دیدنی مشهد

۱۲. طرقبه

طرقبه، منطقه‌ای بسیار خوش‌آب و هوا و از دیگر مکان‌های محبوب گردشگران است که از غرب به کوه‌های بینالود و از شمال به کوه تخت رستم منتهی می‌شود. تابستان‌های مطبوع و دلپذیر در این ناحیه‌ی ییلاقی، خاطراتی ناب را برای توریست‌ها رقم می‌زند.

بهترین جاهای دیدنی مشهد

۱۳. منطقه ییلاقی شاندیز

در ۳۸ کیلومتری غرب مشهد، منطقه‌ی ییلاقی شاندیز قرار دارد که امروزه به یکی از مکان‌های دیدنی و محبوب گردشگران تبدیل شده است. این مکان با رودخانه‌ها و دره‌های متعدد، اقلیمی مطبوع و مناظری چشم‌نواز را برای توریست‌ها به ارمغان آورده است.

 

بهترین جاهای دیدنی مشهد

۱۴. پارک آبی ایرانیان

اگر به موج‌سواری با تخته روی موج‌هایی به ارتفاع حدود ۵/۵ متر علاقه‌مند هستید، حتما بازدید از پارک آبی ایرانیان را از دست ندهید. این مکان تفریحی، میزبان گردشگران و مسافران بسیاری از سراسر ایران و جهان است.

۱۵. پارک ملت مشهد از بهترین جاهای دیدنی مشهد

پارک ملت مشهد، بزرگ‌ترین پارک این شهر و یکی از زیباترین پارک‌های کشور دارای مساحتی بالغ بر ۷۲۰ هزار متر مربع است که یکی از مقاصد گردشگری مسافران نیز به‌شمار می‌رود. شهر بازی، فضای سبز و تاسیسات ورزشی از امکانات این پارک است. همچنین بزرگ‌ترین چرخ و فلک خاورمیانه و سومین چرخ و فلک دنیا با گنجایش ۴۴۸ نفر، در این پارک قرار دارد.

بهترین جاهای دیدنی مشهد

۱۶. دره هفت حوض

دره‌ی هفت حوض یا پارک طبیعی هفت حوض، یکی دیگر از مقاصد گردشگری و جاذبه‌های طبیعی در شهر مشهد است که در هفت کیلومتری این شهر قرار دارد. این مکان دارای ۷ حوضچه‌ی طبیعی است که برخی از آن‌ها به وسعت یک استخر کوچک است.

۱۷. خانه تاریخی ملک

خانه‌ی تاریخی ملک، بنایی متعلق به اواخر حکومت قاجار در شهر مشهد است. این عمارت، یکی از نمونه‌های زیبا و تاریخی باقیمانده از دوران انتقال معماری در اواخر سلطنت قاجاریان است و بخش‌هایی که امروزه برجای‌مانده است، برخوردار از تزئینات زیبای منبت‌کاری و گچبری است. حمام این ساختمان کهن، تنها حمام تاریخی خصوصی عصر خود در مشهد است که میزبان گردشگران و توریست‌های بسیاری از سراسر جهان است.

بهترین جاهای دیدنی های مشهد
جاذبه های دیدنی مشهد

۱۸. باغ خونی

باغ خونی، محل به توپ بستن مسجد گوهرشاد توسط ارتش تزاری روس است. مدارک تاریخی بیانگر این است که این باغ به عنوان نمادی از باغ‌های ایرانی و در اوایل دوران قاجار، در بخش جنوبی حصار شهر مشهد احداث شده است. همچنین به دلیل حضور چشمه‌ای داخل این باغ، به باغ چشمه نیز شهرت یافته است.

۱۹. مجتمع تجاری زیست خاور

مجتمع تجاری زیست خاور، ساختمانی متشکل از ۴ طبقه و ۶۹۸ واحد تجاری و یکی از مراکز خرید در شهر مشهد است. از ویژگی‌های این مکان تجاری، می‌توان به معماری ایرانی و مدرن با سقف‌ها و گچبری‌های زیبا و کم‌نظیر آن اشاره کرد.

۲۰. محله چهار باغ

محله‌ای قدیمی با قدمتی متعلق به دوران تیموریان، در شهر مشهد قرار دارد. در این محله عمارت‌های تاریخی مانند خانه کوزه‌کنانی، خانه مجتهدزاده، حمام و مسجد شاه وجود داشته است که متاسفانه امروزه تخریب شده و اثری از آن‌ها نیست.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۴

  2. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۵

  3. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۵

  4. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۳

  5. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۵

  6. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۵

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *