تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
یزد

مکان های دیدنی شهر هرات | Harat 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دیدنی های هرات

هرات مرکز شهرستان خاتم است که در جنوبی ترین نقطه استان یزد میان استان فارس و استان کرمان قرار دارد. هرات تا سال ۱۳۵۹ یکی از دهستان‌های شهرستان شهربابک بوده‌ است.هرات در سه راهی یزد، شیراز، کرمان قرار گرفته‌است.این شهرستان با جاذبه های منحصر به فرد و بی نظیر خود همچون زیستگاه های نادر پرندگان و جانوران در حال انقراض، آثار طبیعی نظیر کوه‌های سر به فلک کشیده، غارها، جنگل‌ها، درختان کهنسال و البته آثار و ابنیه تاریخی همچون نگینی بر انگشتری گردشگری استان یزد می‌ درخشد. در ادامه همراه تاپ تراول باشید تا با دیدنی های هرات بیشتر آشنا شوید.

قلعه ملکی هرات

قلعه ملکی هرات از بناهای ماندگار شهرستان خاتم است که متعلق به اواخر دوره افشاریه و اوایل دوره زندیه می باشد. مالک این بنا در اصل« ابوالفتح خان» یکی از خوانین منطقه بوده که ورثه ایشان در سال ۱۳۸۸ این قلعه را با هدف تبدیل به موزه مردم شناسی ، به میراث فرهنگی شهرستان خاتم یزد اهدا کرده اند که به همین دلیل نام دیگر قلعه ملکی هرات خاتم را قلعه ابوالفتح خانی نیز گذاشته اند.قلعه ملکی هرات در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۸۷ با شماره ۲۴۴۹۵ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

دیدنی های هرات
دیدنی های هرات

قلعه محمد باقری هرات

این بنا که در شهر هرات واقع شده، از دوره زندیه به جای مانده و بنایی است با پلان چهار ضلعی و قدمت ۳۰۰ ساله که منصوب به « حاج محمد باقر » است و ساختمان های داخلی آن در اثر عوامل طبیعی و انسانی تخریب گردیده اما سردر ورودی و برج های اطراف بنا که مرمت هم شده اند و هویت بخش نمای جدید شهر هرات است در سال ۸۲ نیز به ثبت رسید است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
دیدنی های هرات
دیدنی های هرات

خانه دکتر صالحی

خانه دکتر صالحی مربوط به دوره پهلوی است و در شهرستان خاتم، بخش مرکزی، شهر هرات، خیابان امام خمینی (ره)، خیابان نشاط، خیابان صاحب الزمان (عج) واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۵۱۰۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

دیدنی های هرات
دیدنی های هرات

پارک سرچشمه نهر مسیح

در جنوبی ترین نقطه استان یزد، در شهرستان خاتم ، رودخانه ای به نام نهر مسیح وجود دارد که شاهرگ حیاتی این شهرستان می باشد و یکی از پنج منطقه نمونه گردشگری کشور به شمار می رود. نهر مسیح خاتم ، تنها رودخانه دائمی استان یزداست که سرچشمه نهر مسیح و پارک جنگی آن که در فاصله ۵ کیلومتری جنوب شرقی هرات، واقع در شهرستان خاتم، ۳۲۰ لیتر در ثانیه از آن سرچشمه و از قلب این شهر عبور می کند. نه تنها یکی از پنج منطقه نمونه گردشگری، بلکه هفتمین میراث ارزشمند طبیعی ثبت شده در فهرست آثارملی طبیعی کشور می باشد، که عمر آن به دوره اول زمین شناسی، یعنی دوره کواترز می رسد. گفتنی ست این چشمه یکی از پرآب ترین چشمه های استان یزداست .

دیدنی های هرات
دیدنی های هرات

پناهگاه حیات‌ وحش بوروئیه

پناهگاه حیات‌ وحش بوروئیه در محدوده ارتفاعی هزار و ۵۸۰ تا دو هزار و ۸۶۰ متر قرار دارد. پناهگاه حیات‌ وحش بوروئیه نخستین منطقه تحت مدیریت محیط زیست یزد در خاتم است و با وجود گمنامی که سالها از آن رنج برده، دارای ویژگی‌ هایی است که آن را در میان تمام مناطق حفاظت شده منحصر به فرد کرده است.این منطقه با داشتن اکوسیستم های مختلف کوهستانی و دشت، زیستگاه های مناسبی را برای گونه های مختلف حیات وحش فراهم آورده است.

دیدنی های هرات
دیدنی های هرات

   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *