تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
گیلان

مکان های دیدنی شهر سرسبز کومله ، گیلان | Gilan 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دیدنی های کومله

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با دیدنی های کومله ، شهر سرسبز گیلان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شهرستان کومله در 6 کیلومتری جنوب شرقی شهر لنگرود در استان گیلان واقع شده است. این منطقه دارای قدمتی بسیار طولانی و مربوط به دوره تیموریان است. کومله با داشتن جاذبه های گردشگری بسیار زیبا و دلنشین، به یکی از مقاصد توریستی تبدیل شده است. اصلی ترین چیزهایی که در کومله می توان مشاهده کرد زمین های چای و شالیزارهای برنج هست.

مساحت کومله در حدود 50 کیلومتر می باشد. این منطقه دارای آب و هوای معتدل و مرطوبی است. در قدیم کشتی های یونانی و ایتالیایی که برای داد و ستد از دریای خزر رفت و آمد می کردند، در مواقع اضطراری مثل طوفان، به این منطقه پناه می آوردند تا اوضاع و شرایط ایمن شود به این دلیل اسم این شهر را “کوملا” گذاشتند. کوملا یعنی پناهگاه امن، که به مرور زمان این اسم به “کومله” تغییر پیدا کرد.

دیدنی های کومله


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

نگین سبز 

نگین سبز در یکی از تپه های مشرف به شهر کومله از توابع شهرستان لنگرود در استان گیلان واقع شده است. این تپه دید بسیار خوبی نسبت به بخش کومله و روستاهای اطراف و باغات چای منطقه و حتی شهرستان لنگرود ، شهر شلمان و چمخاله دارد. اما گذشته از دید بسیار خوب آن، آب و هوا و سر سبزی این منطقه هم قابل توجه است.

دیدنی های کومله

پارک کومله

شهر کومله دارای پارک تفریحی کودک می باشد که در جنب استخر کومله قرار داشته و توسط شهرداری احداث و تجهیز گشته است.

دریاچه کومله

این دریاچه در جنوب روستای کومله واقع در ۴ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان لنگرود قرار دارد. در اطراف دریاچه کومله شالیزارهای کاشت برنج و مزارع چای بوفور به چشم میخورد. فاصله کم این استخر تا کوه ها نمایی بسیار زیبا به این منطقه داده است.

این دریاچه میزبان شماری از پرندگان کنار آبزی استان گیلان است که عموما برای زمستان گذرانی به این منطقه مهاجرت میکنند. از امکانات تفریحی این استخر میتوان به امکان قایق سواری در آن و انواع رستوران ها اشاره کرد.

دیدنی های کومله

باغ پرندگان کومله

این محوطهٔ نسبتاً کوچک در داخل جزیره استخر کومله قرار دارد و میزبان چند گونه از پرندگان زیبا است البته باغ پرندگان در حال حاضر نابود شده است و جای خود را به قلیان سرای داده است.

روستای توریستی پرشکوه

روستای توریستی و زیبای پرشکوه یکی از روستاهای شهر کومله لنگرود محسوب می شود. پرشکوه به معنی پره کوه می باشد و علت این نام گذاری قرار گرفتن این روستا در دل کوه با ارتفاع 450 متری است. فاصله این روستای دیدنی تا کومله حدود 1 کیلومتر و تا پل خشتی لنگرود 11 کیلومتر است. مرکبات پرشکوه بسیار معروف هستند و سالانه توجه گردشگران را به خود جلب می کند. علاوه بر مرکبات دارای محصولاتی از قبیل چای ، برنج و کرم ابریشم می باشد.

دیدنی های کومله


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *