تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اصفهان, ایران

دیزی‌ سرای چاه حاج میرزا اصفهان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دیزی سرای چاه حاج میرزا اصفهان

در این مقاله از قسمت جاهای دیدنی ایران در مجله گردشگری تاپ تراول در نظر داریم تا شما را با جاذبه ای بسیار زیبا در اصفهان آشنا کنیم. این جای دیدنی که دیزی سرای چاه حاج میرزا نام دارد یکی از جاهای بسیار منحصر به فرد اصفهان می باشد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

اصفهان یکی از مقصدهای مهم گردشگری ایران است، که خیلی از مهم ترین جاذبه ها و بناهای تاریخی کشورمان در این شهر قرار دارند. اما این شهر تعداد زیادی جاذبه گردشگری کوچک هم در خود جای داده است که ممکن از چشم ما پنهان مانده باشند.

چایخانه ازادگان معروف به چای خانه و دیزی سرای چاه حاج میرزا معروفیت سرای حاج میرزا (توتی) مربوط به دوره صفوی – دوره قاجار است و در اصفهان، میدان نقش جهان، بازار لوافها، کوچه چاه حاج میرزا واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۸۱۰۳ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. که توسط برادران جواجه اداره خواهد شد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
دیزی‌ سرای چاه حاج میرزا اصفهان
دیزی‌ سرای چاه حاج میرزا اصفهان

معروفیت این چایخانه به لحاظ دارا بودن کلکسیون عتیقه های زیاد به شهرت فراوان رسیده است. قصه چاه حاج میرزا مربوط به شخصی است به نام میرزا حسین نافی که در این کامسرا یا همون محل استراحتگاه مسافران چاهی را بنا میکند وبا گاو آب میکشیده است. اشیا عتیقه از سال 1320 که چایخانه آغاز به کار میکند آغاز به جمع آوری خواهد شد بنیانگذار این چایخانه محمد علی جواجه بوده است.

این قهوه خانه از دوران صفویه تا امروز میزبان خیلی از مردم شهر و گردشگرهای ایرانی و خارجی بوده و هست. با ورود به این محل شگفت زده خواهید شد، زیرا با دکوراسیونی متفاوت با هر رستورانی که تا به امروز دیده اید مواجه خواهید شد!


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *