تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
استرالیا

دیواره ی مرجانی بزرگ استرالیا 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دیواره ی مرجانی بزرگ استرالیا

در این مقاله از مجموعه مقالات قسمت جاهای دیدنی استرالیا سفری به این کشور خواهیم داشت و در آن یکی از جاذبه های بسیار زیبا به نام دیواره ی مرجانی بزرگ را مورد بررسی قرار خواهیم داد و آن را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

دیواره ی مرجانی به مجموعه عظیمی از صخره های مرجانی گفته می شود که در شرق کشور استرالیا و در اقیانوس آرام قرار گرفته است. «دیواره بزرگ مرجانی» بزرگ ترین مجموعه صخره های مرجانی در دنیا به شمار می آید.

از هزاران سال پیش تاکنون این دنیای باشکوه زیر آب با رنگ های درخشانش پناهگاه موجودات جذاب اعماق اقیانوس است اما بالا رفتن غیر طبیعی و سریع دمای زمین این اکوسیستم گسترده را در معرض تهدید قرار داده است. شخصی به اسم «پنی واکر» که سال های سال درباره حیات در زیر اقیانوس ها مطالعه کرده هر چیزی که درباره این دیواره لازم است بدانید را با شما در میان گذاشته است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مقالات بیشتر بخوانید:

دیواره مرجانی بزرگ برای خیلی از بازدید کنندگان استرالیا، تعطیلاتی با شکوه و عالی، تنها در دیدن سواحل گولد کوستخلاصه خواهد شد. با اینکه شهر های بزرگ استرالیا به علت داشتن کافه و رستوران های خوب، فروشگاه های مجلل و پیاده روی ساحلی بسیار مشهور شده اند اما جذابیت اصلی در یک جای بکر یعنی شمال مرز نیو ساوت ولز است.برای آن دسته از افرادی که از ادلاید و سیدنی خسته شده اند و در پی جذابیتی جدید در استرالیا هستند، بازدید از دیواره بزرگ مرجانی در این پنج جزیره می تواند تجربه ای بسیار هیجان انگیز باشد.

پنج جزیره دیواره بزرگ مرجانی استرالیا عبارتند از:

  •  جزیره ی هرون
    جزیره ی هیمن
    جزیره ی بدارا
    جزیره ی لیزارد
    جزیره ی همیلتون

جزیره ی هرون

هرون، جنوبی ترین جزیره در دیواره ی بزرگ مرجانی است که به علت تخم گذاری لاک پشت های دریایی، غواصی و جاذبه های گردشگری فراوان مشهور گردیده است. سالانه از ماه نوامبر تا مارچ، لاک پشت هایی که گذشتهاً سر از تخم بیرون آورده اند، به سوی دریا می روند. در این زمان است که مسافران برای دیدن این واقعه ی با شکوه، به این جزیره آمده و به مدت چند روز، نخستین سفر لاک پشت ها از خشکی به دریا را از نزدیک تماشا می کنند.

دیواره ی مرجانی بزرگ استرالیا
دیواره ی مرجانی بزرگ استرالیا

جزیره ی هیمن

هیمن که شمالی ترین جزیره در جزایر ویتساندی است، محبوب ترین این جزایراست. این محل گردشگری، مدتی برای تعمیرات و نو سازی تعطیل بود ولی در نخستین روز آوریل 2014 بازگشایی شد.داشتن امکاناتی مانند اجرا ی غواصی اختصاصی، تور ها ی آبی , مهمان ها و گردش با هلیکوپتر هنگام بازدید از این دیواره می توانند زندگی دریایی را از نزدیک ترین فاصله ی ممکن تماشا کنند،که جذابیت اصلی این جزیره است.

جزیره ی بدارا

این جزیره که در نزدیکی کوئینزلند واقع شده است، گلچینی از قابلیت ها ی جزایر گوناگون را دارا است.افرادی که قصد بازدید از این جزیره را دارند باید به این نکته توجه کنند که این تفرجگاه تنها 7 اتاق و ظرفیت 14 مهمان را دارد. دسترسی به این جزیزه با هلیکوپتر امکان پذیر است و مدت زمان پرواز از بریزبن تا این مکان تفریحی، 2 ساعت است.

دیواره ی مرجانی بزرگ استرالیا
دیواره ی مرجانی بزرگ استرالیا

جزیره ی لیزارد

این جزیره، محبوب علاقه مندان غذا است. مسافران در این جزیره قادر اند تا هرجایی از سواحل این جزیره را برای میل کردن غذا انتخاب کنند یا اینکه با قایق یا کشتی به نقطه ی دلخواه خود در داخل دریا بروند و در آن جا از غذا های خوشمزه ی رستوران ها، نهایت لذت را ببرند. کاپتان کوک در سال 1770، نام این جزیره را ثبت نموده است.

جزیره ی همیلتون

بازدید از همیلتون، معنا ی واقعی تفریح و ماجراجویی است.شما می توانند با لاک پشت ها شنا کنند، با دلفین ها بازی کنند و البته رسوبات مرجانی چند صد ساله را ببینند. به عنوان شرقی ترین جزیره در گروه ویتساندی، این جزیره محلی مناسب برای دریا نوردی و قایقرانی است.امکان دسترسی به کوآلیا و دیگر مکان های تفریحی همیلتون از طریق پرواز هوایی از اکثر شهر های استرالیا موجود است و مسافران در صورت تمایل می توانند از شوت هاربر و ساحل ایرلی با استفاده از کشتی به همیلتون بروند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *