تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

راهنمای خرید سوغاتی از میلان

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره  راهنمای خرید سوغاتی از میلان ، سخن خواهیم گفت.

میلان ، دومین شهر پرجمعیت ایتالیا و مرکز ناحیه لومباردی در شمال این کشور می‌باشد. این شهر با جمعیت ۱٬۳۴۹٬۴۲۶ نفر، مرکز مد و فشن در ایتالیا و یکی از پایتخت‌های مد در جهان به‌شمار می‌آید. همچنین میلان قطب بانکداری و خدمات مالی ایتالیا می‌باشد و بورس ایتالیا در آن قرار دارد.

مقالات بیشتر بخوانید :

 


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

راهنمای خرید سوغاتی از میلان

اگر می‌خواهید بدانید بهترین مکان‌ها برای خرید سوغاتی‌هایی جذاب برای خانواده‌تان، مگنت‌هایی نوآورانه برای هم‌خانه‌تان یا اشیایی خاص که یادگاری ماندنی از سفرتان به میلان باشند کجاست، این مطلب را بخوانید.

سوپرمارکت طراحی لا ریناشنته

«لا ریناشنته» (La Rinascente) را می‌توان مشابه فروشگاه «هارودز» (Harrods) در لندن یا «ساکس» (Saks) آمریکایی در میلان دانست که همه‌ی برندهای لوکس در زیر سقف مجلل آن گردهم آمده‌اند. در این فروشگاه بزرگ یک طبقه‌ی کامل به نام «سوپرمارکت طراحی» (Design Supermarket) به نام‌آوران عرصه‌ی طراحی بین‌المللی اختصاص یافته است و میراث مهارت طراحی میلان را به نمایش می‌گذارد. اگر به دنبال یک یادگاری ماندگار از ایتالیا هستید، از بین ساخته‌های کلاسیک آن در این‌جا یک قطعه انتخاب کنید. شیشه مورانو از «ونینی» (Venini)، ظروف آشپزخانه «آلسی» (Alessi) و غیره از سوغات برجسته‌ی آن هستند.

سوغات میلان ایتالیا
راهنمای خرید سوغاتی از میلان

استودیو دیمور

اگر به دنبال سوغاتی خاص در میلان هستید، به «کورسو» (Corso) بروید، جایی که برند مفهوم‌گرای «استودیو دیمور» (Studio Dimore) مجموعه‌ای نمایشگاهی بازگشایی کرده است. آثار استودیو دیمور بر سبک ماکسیمالیسم تکیه دارد و افراد پشت آن در جاهای مهمی از دنیا، مانند فندی، هرمس و ایساپ کارهایشان دیده می‌شود. متأسفانه قطعات بزرگ مانند مبلمان و وسایل خانگی را نمی‌توانید به همراه ببرید، اما اشیای مختلفی مانند کوسن‌های نفیس، چراغ، گلدان و قطعات هنری یافت می‌شوند که قابل حمل با چمدان باشند.

سوغات میلان ایتالیا
راهنمای خرید سوغاتی از میلان

کوراینی ۱۲۱

«کوراینی ادیشنز» (Corraini Editions) یک انتشارات و گالری هنری است که هم اکنون چندین کتابفروشی اختصاصی در ایتالیا دارد که یکی از آن‌ها در «ویا ساوونا» (Via Savona) در میلان قرار دارد. شاخه‌ی انتشارات آن به این منظور تأسیس شد تا پیوند بین هنر، طراحی، گرافیک، نشر و عکاسی را مطالعه کند که نتایج دلپسندی از آن حاصل شد. تک تک محصولات کوراینی ادیشنز توسط هنرمندان، تصویرگران و طراحان و همکاری نزدیکشان با نویسندگان به وجود آمده‌اند. مجموعه‌ی کتاب‌ها در کنار اشیای تزئینی کوچک و طرح‌های چاپی تکمیل می‌شوند و می‌توانید چیزی خاص برای میز قهوه‌خوری یا دیوار خانه‌ی خود هم از بین آن‌ها پیدا کنید.

سوغات میلان ایتالیا
راهنمای خرید سوغاتی از میلان

پاستیچریا کوکی

نان «پانتون» (Panettone) یک سنت غذایی کریسمس در سراسر ایتالیا محسوب می‌شود که از میلان نشأت گرفته است. پس بهترین نوع آن را در میلان خواهید یافت. نان بلند گنبدی شکل که برخی آن را کیک هم می‌دانند، سبک و پفی بوده و عطر کره‌ی دلپذیری دارد. میوه‌ی شکری و پوست پرتقال کمی به آن طعم شیرین اضافه می‌کنند. پانتون در ایتالیا اغلب در حجم صنعتی تولید می‌شود، اما در میلان همچنان شیرینی‌پزی‌هایی را خواهید یافت که به روش سنتی آماده می‌شود. «پاستیچریا کوکی» (Pasticceria Cucchi) مؤسسه‌ای خوش‌نام در پخت بهترین پانتون‌های میلان است و از سال ۱۹۳۶ فعالیت می‌کند. آن‌ها دستور پخت کلاسیک و قدیمی‌ که سه نسل از این خانواده از آن استفاده می‌کردند، به کار می‌گیرند. خرید نان بر اساس وزن آن صورت می‌گیرد. در کنار خرید این سوغاتی می‌توانید در کافه‌ی فروشگاه هم استراحت کنید.

خرید سوغاتی میلان
راهنمای خرید سوغاتی از میلان

پک و ایتلی

یکی از بهترین قسمت‌های سفر به میلان لذت چشیدن غذاهای ایتالیایی در آن است. «پک» (Peck) مقصد خرید خوراکی بسیاری از افراد در میلان به شمار ‌می‌رود که در سال ۱۸۸۳ میلادی برای فروش گوشت دودی و سالمون بازگشایی شد و از آن زمان تاکنون یکی از معتبرترین اغذیه‌فروشی‌های شهر شناخته می‌شود. پیشخوان‌های فراوان و رنگارنگ پک در سه طبقه گسترده شده‌اند و از شکلات تا خرچنگ در آن‌ها می‌یابید. سوپرمارکت «ایتلی» (Eataly) جایگزینی با قیمت مناسب‌تر نسبت به پک است. ایتلی در سال ۲۰۰۷ در «تورین» (Turin) با هدف ارائه‌ی محصولات خوراکی با کیفیت ایتالیایی با قیمت مناسب که ماندگاری و سلامت خوبی داشته باشند، بازگشایی شد. از این فروشگاه‌ها می‌توانید خوراکی‌های ناب ایتالیا مانند شکلات، روغن زیتون، ماهی فرآوری شده و غیره را خریداری کرده و طعمی از ایتالیا با خود به خانه ببرید.

سوغات میلان ایتالیا
راهنمای خرید سوغاتی از میلان

بازار عتیقه جات ناویگلی

اگر در آخرین یکشنبه‌ی ماه در میلان باشید، می‌توانید به بازار عتیقه‌جات «ناویگلی» (Navigli) بروید. در غرفه‌های شلوغ این بازار کالاهای متنوعی مانند رومیزی‌های لینن سفید سنتی با قلاب‌بافی و لبه‌های توری، ظروف شیشه‌ای عتیقه، چراغ‌های قرون وسطایی و کت و دامن‌های با طراحی نفیس قدیمی ایتالیایی را می‌یابید. این بازار از ساعت هشت صبح تا شش عصر باز است؛ اما برخی از فروشندگان از ساعت چهار عصر غرفه‌های خود را جمع می‌کنند. پس زمان خود را تنظیم کنید.

سوغات میلان
راهنمای خرید سوغاتی از میلان

غرفه های سوغات

وقتی در چمدان‌تان جای سوزن انداختن نباشد و کیف پولتان هم حسابی خالی شده باشد، به سراغ سوغاتی‌های سنتی نوآورانه مانند مگنت یخچال، دستمال آشپزخانه و کارت پستال باید بروید. همانند دیگر شهرها در اروپا، در میلان هم از این دست فروشگاه‌ها در نزدیکی جاذبه‌های دیدنی کم نیستند. اگر از کنار پارک «سمپیونه» (Sempione) گذر می‌کنید به دنبال غرفه‌ی به مدل «تاباچی» (tabacchi) بگردید که «سوغات‌سرای لئوی میلان» (Milan Leo Souvenirs) نامیده می‌شود یا می‌توانید وقتی به «میدان دل دئومو» (Piazza del Duomo) می‌روید از «سوغات‌سرای فیوری» (Fiori Souvenirs) خرید کنید.

سوغاتی میلان
راهنمای خرید سوغاتی از میلان


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *