تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, ارمنستان

راهنمای سفر به ارمنستان و ایروان | Armenia 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

راهنمای سفر به ارمنستان

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول  درباره راهنمای سفر به ارمنستان و ایروان صحبت خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

ارمنستان کجاست ؟

ارمنستان که با نام رسمی جمهوری ارمنستان شناخته می شود. کشوری در قفقاز جنوبی به پایتختی ایروان که از شمال با گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان، از غرب با ترکیه و از جنوب با ایران و نخجوان هم‌مرز می باشد

ایروان پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری ارمنستان می باشد که در امتداد رود هرازدان واقع شده است. ایروان مرکز اداری، فرهنگی و صنعتی این کشور می باشد .شهر ایروان توسط یونسکو به عنوان پایتخت جهانی کتاب در سال ۲۰۱۲ (میلادی) برگزیده شد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

اگر دوست دارید در کمترین زمان و با کمترین هزینه به خارج از کشور سفر کنید ارمنستان انتخاب بسیار مناسبی است زیرا این کشور فاصله 600 کیلومتر از تبریز قرار دارد که بسیار نزدیک به کشورمان است و می توانید ظرف مدت 1 ساعت 20 دقیقه به آنجا برسید اگر هم بصورت مسافرت هوایی انجام گیرد در مدت 20 دقیقه به این کشور می رسید.

هزینه های رفت و آمد به این کشور بسیار مقرون به صرفه در مقایسه با کشورهای دیگر همسایه ایران می باشد همچنین این کشور به دلیل وجود بسیاری از ایران های مقیم در این کشور امکان برقرار ارتباط با آنها بسیار راحت می باشد . پس ارمنستان را در سفرهای خارجی خود فراموش نکنید.

اطلاعت ضرروی قبل از سفر به ایروان

  •  اولین کشوری که مسیحیت را به‌عنوان دین رسمی خود اعلام کرد.
  • کشوری که زبان رسمی آن در لیست ۵ زبان سخت دنیا است.
  • کشوری با پیست‌های اسکی فوق‌العاده و مراکز بهداشتی درمانی به نام و مناظر دیدنی.
  • کشوری که آب‌معدنی آن با نام ” جرموک” بسیار معروف است ، همچنین نان حجیمی دارد که به “لواش” معروف است.
  •  ارمنستان کشوری است با تنوع طبیعی منحصربه‌فرد که هیچ جای دنیا نظیر آن را نمی‌توان دید.
  • اختلاف ساعت با تهران: ۳۰+
  • زبان رسمی: ارمنی
  • واحد پول: درام (AMD)
  • نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز (دوشاخه نوع C، F)
  • کد کشور: ۳۷۴+
  • کد شهری: ۱۰
  • شماره‌های اضطراری: ۱۱۲ یا ۹۱۱
  • جهت رانندگی: راست
  • فرودگاه: فرودگاه بین المللی زوارتنوتس

آشنایی با وضعیت آب و هوای ارمنستان

راهنمای سفر به ارمنستان و ایروان
راهنمای سفر به ارمنستان

به طور کلی ماه‌های آوریل تا اکتبر گرم‌ترین ماه‌های سال در ایروان به شمار می‌روند که از این میان، ماه‌های ژوئیه، اوت و سپتامبر گرم‌‌ترین زمان سال محسوب می‌شوند. در دو ماه ژوئیه و اوت گاهی دمای هوا تا بالای ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد هم می‌رسد.

در مقابل فصل زمستان (ژانویه، فوریه و ومارس) و همچنین پاییز (اواخر اکتبر، نوامبر و دسامبر) سردترین زمان‌های سال محسوب می‌شوند که قطعا برای سفر در این ماه‌ها به لباس گرم نیاز خواهید داشت.

هزینه سفر به ارمنستان چقدر است ؟

راهنمای سفر به ارمنستان
راهنمای سفر به ارمنستان

در مقاله دیگر بصورت کامل درباره هزینه سفر به ارمنستان توضیح داده ایم که میتوانید از طریق لینک زیر آن را مطالعه کنید:

هزینه سفر به ارمنستان | ایراوان

جاهای دیدنی ارمنستان

کاسکاد ایروان | Yerevan Cascade

کاسکاد ایروان
راهنمای سفر به ارمنستان

بنای کاسکاد یکی از مهم ترین دیدنی های ایروان به حساب می آید که اغلب گردشگران این شهر از آن دیدن می کنند، کاسکاد در حقیقت پلکانی عظیم است که با الهام از طرح آبشار ساخته شده و چهره ی زیبایی دارد. ساخت کاسکاد از سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۰ میلادی به طول انجامید.

اگر از پلکان کاسکاد بالا بروید چندین مجسمه و چشمه را خواهید دید که در سطوح مختلف این سازه ساخته شده اند. اینجا امروزه به پاتوق جوانان برای نوشیدن چای و قهوه و گذران اوقاتی خوش با دوستانشان تبدیل شده است و حتی گاهی موسیقی های زنده نیز در اینجا برپا می شوند.

سازندگان هنرمند آن جیم توروسیان (Jim Torosyan)، اسلان ماهیتاریان (Aslan Mkhitaryan) و سرگیس گورزادیان (Sargis Gurzadyan) بودند که اثری جاودان از خود به جای گذاشته اند.

Address : .۱۰ Tamanyan St, Yerevan ۰۰۰۹, Armenia

 آدرس : ارمنستان، ایروان، خیابان تمانیان، پلاک ۱۰.

 ساعت کاری : ۲۴ ساعت شبانه روز

 تلفن : +۳۷۴ ۱۰ ۵۶۷۲۶۲

 هزینه : رایگان

خانه اوپرا

راهنمای سفر به ارمنستان و ایروان
راهنمای سفر به ارمنستان

اگر به موسیقی علاقمند هستید، بدون شک نباید بازدید از این اوپرا را از دست بدهید. علاوه بر این، بنای مذکور که باز هم توسط الکساندر تارمانیان ساخته شده است، از نظر معماری جایگاه قابل توجهی دارد.

این بنا در سال ۱۹۳۳ ساخته شد و از آنجایی که به بخش مهمی از هنر و تاریخ ارمنستان گره خورده است، برای میان مردم این کشور ارزش بالایی دارد. تاکنون آهنگسازان بزرگی همچون آرام خاچاتوریان، دمیتری شوستاکوویچ و الکساندر اسپندیریان قطعات برجسته‌ی خود را در این سالن به اجرا گذاشته‌اند.

میدان جمهوری

راهنمای سفر به ارمنستان و ایروان
راهنمای سفر به ارمنستان

میدان جمهوری ایروان با نان قدیم لنین (Lenin) از آن دست نقاطی است که در سفر به این شهر حتما باید از آن دیدن کنید. همچنین اگر به کنسرت‌های فضای باز و جشن‌های محلی علاقمند هستید، مکانی بهتر از این میدان برای این امر پیدا نخواهید کرد.

نقشه‌ی این میدان را نیز الکساندر تامانیان طراحی و پیاده سازی کرده است. از جمله مهم‌ترین ساختمان‌های اطراف میدان می‌توان به گالری ملی و ساختمان موزه‌ی تاریخ در بخش شمالی، وزارت دارایی در جنوب شرقی، اداره پست مرکزی ارمنستان در جنوب شرقی و وزارت امور خارجه در شمال غربی آن اشاره کرد.

بنای اغلب این ساختمان‌ها با سبک معماری زیبا زینت بخش میدان شده‌اند که ارزش حضور در این مکان را دو چندان می‌کنند. همچنین نباید از فواره‌های موزیکال میدان جمهوری هم غافل شد که به خصوص بین ساعات ۹ تا ۱۱ شب نمایی بسیار دیدنی خلق می‌کنند. در این ساعات فواره‌ها مطابق با ریتم موسیقی رقص آب سر می‌دهند و حتما باید ببینید.

مسجد کبود ایروان

راهنمای سفر به ارمنستان و ایروان
سفر به ایروان

مسجد کبود، مسجد پارسی، مسجد آبی آسمانی یا مسجد گک جامی همه نام‌هایی است که به این مکان مقدس اطلاق می‌شوند. مسجد مذکور در قرن هجدهم میلادی به دستور «حسین علی خان» ساخته شد.

وجود کاشی‌کاری‌های زیبا و آبی رنگ باعث شده است تا به آن مسجد کبود بگویند. نکته‌ی جالب و البته عجیب این است که این مسجد بین بناهای اطرافش محصور شده و از هیچ سمت قابل توجهی قابل رویت نیست.

به هر حال اگر به معماری اسلامی علاقمند هستید، این مسجد می‌تواند مقصد خوبی برای شما باشد.

دژ اربونی

راهنمای سفر به ارمنستان و ایروان
سفر به ایروان

دژ اربونی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی ایروان محسوب می‌شود که قدمت آن به دوره پادشاهی آرگیشتی یکم (۷۸۹ قبل از میلاد) باز می‌گردد. این قلعه یا دژ که در زمان شکوه خود مرکز مهم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بود، امروزه در ارتفاع ۱۰۱۷ متری حوالی ایروان واقع شده است.

بر اساس بررسی‌ها و شواهد به دست آمده این قلعه زمانی مرکز ساتراپ سیزدهم هخامنشی بود و حکومت‌های وقت در این مکان کاخ آپادانا و معبد اهورامزدا بنا کرده‌اند. آثار مکشوفه‌ی زیادی از این مکان به دست آمده که گواهی بر تاریخ غنی ایروان و این منطقه هستند.

کلیسای جامع سنت گرگوری روشنگرسفر به ایروان

کلیسای جامع سنت گرگوری که در سال ۲۰۰۱ ساخته شد در منطقه‌ی کنترون ایروان قرار دارد و یکی از بهترین‌ جاذبه‌های این شهر به شمار می‌رود. کمی بعد از افتتاح بنا، پاپ جان پائول دوم از آن دیدن کرد. این بنا که توسط معماری به نام Stepan Kurkchyan ساخته شد، بزرگ‌ترین کلیسای ارمنی جهان محسوب می‌شود و از این رو اهمیت ویژه‌ای برای مردم ارمنستان دارد.

این مکان در واقع مجموعه‌ای از سه کلیسا را ارایه می‌دهد. کلیسای اصلی با ۱۷۰۰ جایگاه نشستن و کلیساهای کوچک شاه تیرداد و ملکه آشکن که هر کدام ۱۵۰ جایگاه دارند.

ملکه آشکن (Queen Ashkhen) همسز تیرداد سوم، شاهزاده‌ی ایرانی از سلسله‌ی اشکانی ارمنستان (آرشاکونی) بود. برج ناقوس کلیسا شامل ۳۰ قوس است که همه‌ی آن‌ها را به همراه ناقوس کلیسا می‌توان در صحن ورودی کلیسای اصلی تماشا کرد.

پارک عشاق ارمنستان

جاهای دیدنی ارمنستان
سفر به ایروان

پارک عشاق، پارک و فضای سبزی عمومی در ایروان است که یکی از بهترین نقاط این شهر برای تنفس هوای تازه و استراحت به شمار می‌رود. پارک ذکر شده با مساحتی بالغ بر ۲/۵ هکتار حوضچه‌ای آب زیبایی دارد که در کنار کافه‌ی آچاجور واقع شده است.

شما می‌توانید در این مکان یک عصر به یادماندنی را به همراه دوستان و خانواده در کمال آرامش سپری کنید و از تنفس هوای تازه به همراه میل کردن یک فنجان چای یا قهوه لذت ببرید.

علاوه بر این وجود یک سالن آمفی تئاتر کوچک و چهار آبشار کوچک لذت حضور در این پارک را دوچندان می‌کنند اما مهم‌ترین اصل در طراحی یک پارک فضای سبزش است که پارک عشاق از این نظر هیچ گونه کم و کسری ندارد.

هر ساله رویدادهای مهمی از جمله جشن‌های تعطیلات ملی، جشنواره‌های موسیقی، کنسرت‌های فضای باز و نمایشگاه‌های متنوعی در این مکان برپا می‌شوند که با زمانبندی صحیح و اطلاع از تاریخ آن‌ها می‌توانید در بهره بردن از چنین رویدادهایی شریک شوید.

مادر ارمنستان

سفر به ایروان
سفر به ایروان

مادر ارمنستان مجسمه‌ای نمادین از یک زن است که در پارک پیروزی ایروان قرار دارد. این مسجمه‌ی زیبا به عنوان جایگزینی برای مسجمه‌ی ژوزف استالین در همین مکان ساخته شده است.

خالق این مجسمه سرگی مرکوروف و طراح پایه‌های آن رافائل اسرائیلیان است. نکته‌ی جالب در ارتباط با پایه‌های تندیس طراحی آن به شکل یک کلیسای ارمنی با سه شبستان است. طبق گفته‌ی رافایل، وی به دلیل آگاهی از اینکه شکوه موقتی دیکتاتورها، دست به طراحی چنین سازه‌ای اقدام کرده است.

صومعه نوراوانک ارمنستان

سفر به ایروان
سفر به ایروان

صومعه نوراوانک (صومعه جدید)، یک صومعه‌ی ارمنی است که قدمت آن به قرن سیزدهم میلادی باز می‌گردد. این صومعه در ۱۲۲ کیلومتری ایروان واقع شده است که موقعیت ویژه‌ی آن (واقع در تنگه‌ی باریک در کنار رودخانه‌ی اماگو) و معماری جذاب آن پیمودن چنین مسیری را ارزشمند می‌کند.

این صومعه که توسط اسقفی به نام «هوانس» ساخته شده، محل اقامت شاهزاده‌ها بوده است. کلیسای سنت کاراپت که در این مجموعه قرار دارد، به شکل یک صلیب در طرح مربع طراحی شده است و یکی از متفاوت‌ترین بناهای ارمنستان به شمار می‌رود.

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. شهاب شیردل

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۳

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *