تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه, راهنمای سفر

راهنمای مترو استانبول 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

راهنمای مترو استانبول

در این مقاله از قسمت معرفی شهرهای ترکیه قصد داریم به بررسی راهنمای مترو استانبول یکی از شهرهای ترکیه بپردازیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

در طول سفر در شهر استانبول برای بازدید از اماکن دیدین این شهر بزرگ و دیدنی مترو وسیله نقلیه مناسب برای رفتن از یک سوی شهر به سمت دیگریست.

در این مقاله لیستی از خطوط اصلی مترو, تراموای و فونیکولار استانبول آورده گردیده است. برای هرکدام از این خطوط, من مکان های مهم برای عبور و توقف های مربوط برای رسیدن به مکان موردنظر را هایلات کرده ام. شما همچنین می توانید زمان و دوره ی کار این خطوط را بیابید. این مقاله به هیچ وجه همه ی خطوط حمل ونقل عمومی استانبول را نشان نمی دهد. اما بعضی از مورداستفاده ترین خطوط مترو استانبول برای توریستی ها را در اینجا خواهید یافت.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
راهنمای مترو استانبول
راهنمای مترو استانبول

متروی استانبول شبکه راه آهن حمل و نقل سریع است که در استانبول ترکیه فعال است. این مترو به وسیله ی کمپانی عمومی «مترو استانبول» که زیر نظر شهرداری شهر استانبول است اداره خواهد شد. قدیمی ترین قسمت مترو خط M1 است که در سال ۱۹۸۹ افتتاح شد، ۷۳ ایستگاه فعال و ۷۱ ایستگاه در دست ساخت دارد. سیستم مترو هم اکنون ۵ خط M1، M2،M3،M4 وM6 دارد که خط M6 به طور مینی مترو است. قرار است که خطوط M5 (اسکودار- سنجاق تپه) و M8 (بوستانچی – Dudullu) در قسمت آسیایی M7 (کاتاباس – محمود بی) و M9 (آتاکوی ایکیتلی) در قسمت اروپایی ساخته شود. این سیستم به راحتی به قطارهای کابلی زیرزمینی مارمارای و میدان تقسیم و تراموای زمینی T4 متصل خواهد شد.

مترو استانبول از ساعت 6 صبح تا 12 شب فعال است و می توانید با توجه مسیر مورد نظرتان از آن استفاده کنید.به علت ترافیک بسیار زیاد در استانبول ، در سالهای گذشته دولت تلاش زیادی برای گسترده کردن شبکه مترو و ترن برقی در استانبول انجام داده است. مترو استانبول یکی از قدیمی ترین خطوط مترو منطقه با عمری در حدود 100 سال می باشد.

راهنمای مترو استانبول
راهنمای مترو استانبول

انواع خطوط متروی استانبول

خط ۱: آکسارای – فرودگاه آتاترک: این خط ۲۶٫۱ کیلومتر است و از آکسارای در مرکز شهر حرکت می کند و به سوی فرودگاه آتاترک می رود. بیشتر مسافرانی که به استانبول سفر می کنند از فرودگاه برای رسیدن به مرکز شهر از این خط استفاده می کنند.

خط ۲: ینی کاپی – حاجی عثمان: این خط ۲۳٫۵ کیلومتر است و آخرین توسعه آن در سال ۲۰۱۴ انجام شد که با اضافه شدن ۳ ایستگاه به منطقه ینی کاپی رسید. کسانی که می خواهند به میدان تکسیم و منطقه شیشلی بروند از این خط استفاده می کنند.

خط ۳: کرازلی – مترو کنت، المپیاد : کرازلی مهمترین ترمینال درون شهری استانبول است که در این خط قرار دارد.

خط ۴: کادیکوی – کاوسان تپه: این خط در بخش آسیایی استانبول است از ساحل آسیایی بسفر حرکت خود را شروع و به منطقه کاوسان تپه می رسد.

خط ۶: لونت – دانشگاه Boğaziçiاین خط برای مینی مترو است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۴

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *