تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
گیلان, معرفی رستوران

رستوران خاور خانم ، سرولات گیلان | Khavar Khanoom Restaurant 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

رستوران خاور خانم

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ تراول به معرفی رستوران خاور خانم در روستای سرولات استان گیلان خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

رستوران خاور خانم در یک روستای کوچک در بالای یک کوه به اسم سرولات قرار دارد. از اون جاهاییه که هم تعریفش قشنگه و هم رفتن و دیدن ولی حتما باید رفت. مناطق شمالی ایران به خاطر طبخ غذاهای اصیل ایرانی و سنتی خاص خود شهرت زیادی دارند. در این میان استان گیلان به لطف بانوان هنرمندش از این نظر جایگاه ویژه‌ای دارد. خاور خانم یک بانوی خوش ذوق و کوشای گیلانی است که با تاسیس رستورانی نسبتا کوچک با غذاهای بسیار خوشمزه شهرت زیادی کسب کرده است.

رستوران خاور خانم
رستوران خاور خانم

این رستوران که یک زمانی یک رستورن کوچیک بیشتر نبود را یک خانوم شمالی به اسم خاور خانوم به همراه بچه ها و عروس ها و دامادانش راه انداخته است. در این رستورن فقط غذای محلی شمالی سرو می شود و همه ی غذاها بصورت سنتی و خانگی پخته میشود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
رستوران خاور خانم
رستوران خاور خانم

ماهی قزل آلای سرخ شده، مرغ شکم پر به سبک شمالی، جوجه کباب و کباب ترش که گوشتش تو مایه ی پر از گردو و رب خوابونده شده، میزاقاسمی با بادمجون کبابی و پلوی کته ی شمالی با ته دیگ خوشمزه در ضمن کنار همه این غذاهای خوشمزه دوغ محلی و انواع ترش جات خانگی هم پیدا میشه که هم میشه خورد هم میشه خرید و برد.

رستوران خاور خانم

میل غذا در کنار یک منظره باور نکردنی

نوع طبخ غذا روی اجاق‌های قدیمی، فضای ساده و صمیمی رستوران به همراه غذاهای عالی و اخلاق خوب خاور خانوم باعث شده است تا میل کردن غذا در این رستوران برای بسیاری حتی از رستوران‌هایی با شهرت بین‌المللی هم جذاب‌تر باشد. شاید علت اصلی این گرایش را بتوان در فرهنگ‌ها و سنت‌های ایرانی دانست که امروزه اثر چندانی از آن‌ها باقی نیست و با این وجود هنوز در خون مردم کشورمان است و خیلی‌ها مشتاقانه به جستجوی آن هستند.

رستوران خاور خانم

سرولات در کوههای البرز واقع شده و رستوران خاور خانوم هم درست لب یه بلندی عجیب و غریب. پایین پات تا چشم کار میکنه مزرعه چای هستش، جنگل، شهر و در انتها هم میرسه به دریای خزر، شاید اگه هوا خوب باشه و چشم آدمم حسابی قوی باشه بشه خود خود روسیه رو هم یه نظر دید.

رستوران خاور خانم

این منظره واقعا باورنکردنیه و با اومدن غذاهای رنگ و وارنگ از قبل هم باور نکردنی تر هم میشه، بطوری که ادم نمیدونه غذا رو بخوره یا منظره رو نگاه کنه. اگه روزی رفتین اون سمتی یادتون نره که به روستای لیمه سرا هم سر بزنین و اگر انقدر خوردین که دیگه نمیتونستین حرکت کنین، خیالتون راحت باشه اونجا یه جای کوچیک هست که میشه شبها هم توش موند و از هوای سرد و نسیم شبوونه که تا ته وجود ادم رو سرد میکنه لذت برد، البته بیشتر کنار آتیش.

رستوران خاور خانم


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *