تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اردبیل

رودخانه بالیقلو چای اردبیل 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

رودخانه بالیقلو چای اردبیل

در این مقاله از قسمت معرفی جاهای دیدنی ایران قصد داریم یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبای اردبیل یعنی رودخانه بالیقلو چای را به شما معرفی کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

بالیقلو چای یا رودخانه ماهی دار در دل شهر اردبیل روان است و از چشمه سارها و برف های دامنه جنوبی کوه سبلان و دامنه های شمال غربی رشته کوه های بزغوش سرچشمه می گیرد.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بالیقلو چای (رودخانه ماهی دار) اردبیل که از چشمه سارها و برف های دامنه جنوبی کوه سبلان و دامنه های شمال غربی رشته کوه های بزغوش سرچشمه می گیرد، از شهر اردبیل می گذرد و به رودخانه قره سو می ریزد.

میزان آبدهی این رودخانه در محل روستای گیلانده اردبیل 86 میلیون متر مکعب و دبی لحظه ای آن 26 متر مکعب در ثانیه است. حوزه آبریز آن 1600 کیلومتری مربع است و در محل پل الماس میزان آبدهی آن 116 میلیون متر مکعب است.

رودخانه بالیقلو چای اردبیل
رودخانه بالیقلو چای اردبیل

در مخروطه افکنه این رودخانه، روستاهای پر جمعیت و آبادی استقرار یافته اند. کشاورزی بیشترین مناطق روستایی اردبیل بر اثر جریان آب این رودخانه رونق دارد. طول این رودخانه 75 کیلومتری است که 50 کیلومتر آن در کوهستان و 25 کیلومتر دیگر در جلگه جریان دارد.

طول این رودخانه 75 کیلومتر است که 50 کیلومتر آن در کوهستان و 25 کیلومتر دیگر در جلگه جریان دارد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *