تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
کیش

روستای تاریخی و دیدنی باغو کیش | Hormozgan 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

روستای باغو کیش

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با روستای باغو کیش ، یکی از قدیمی ترین روستا های کیش آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

روستای تاریخی و گردشگری باغو (Baghou Village) که درگذشته با نام ” قیس” شهرت داشته است در جزیره کیش قرار دارد و جزء قدیمی‌ترین مناطق جزیره و یکی از جاهای دیدنی جزیره زیبای کیش به شمار می‌رود که به دلیل جذابیت خاص خود مقصد گردشگری ایران شده است.

روستای باغو از قدیمی‌ترین روستاهای واقع در این جزیره می باشد که دور از بخش‌های پیشرفته و مردن این جزیره زیبا قرار گرفته است. باغو نحوه زندگی ساکنان قدیمی این جزیره را  برای گردشگران به نمایش می‌گذارد.

روستای باغو کیش


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

جالب است بدانید که نام روستای باغو برگرفته از نام پیرزنی 100 ساله که در گذشته در این روستا زندگی می کرد و باغو نام داشت ، می باشد ، این پیرزن بنابر گفته محلی ها در زمانی که کیش در تصرف پرتغالی‌ها بوده است ، در این روستا زندگی می ‌کرد .

شغل اصلی اندک ساکنان این روستا، دامداری است. از آنجایی که روستای باغو دارای خاک مساعد و حاصلخیز می باشد، کشاورزی نیز از دیگر مشاغل رایج در این روستا به شمار می رود. در سال های اخیر، زنبورداری و تولید عسل نیز به شغلی محبوب در میان ساکنان روستا تبدیل گشته و آن ها از طریق فروش محصولات خو به مردم کیش و مسافران، درآمد کسب می کنند.

روستای باغو کیش

دیدنی های روستای باغو

روستای باغو علاوه بر محیط بومی و جذاب خود، جاذبه های گردشگری خاص خود را نیز دارد. همچنین لازم به ذکر است در طی سال های اخیر و سرمایه گذاری های صورت گرفته در جزیره کیش، پارکی با نام پارک دلیران با وسعت حدود 60 هکتار در این منطقه ساخته و به بهره برداری رسیده است. علاوه بر آن، آبشخور هایی برای آهوان جزیره در این روستا ساخته شده و همین امر سبب حضور بیشتر آهوها در این منطقه شده است.

مسجد تاریخی

نام این مسجد در واقع النبی (ص) بوده و قدمت آن به سال 981 هجری قمری باز می گردد. این مسجد نسبتا کوچک اما زیباست و در کنار آن چاه آبی قدیمی وجود دارد. این مسجد دارای یک مناره بوده و دیوار خارجی بسیار کوتاهی دارد؛ به طوری که از حیاط مسجد، می توان بیرون مسجد را هم دید.

روستای باغو کیش

درختان لور روستا

درختان بومی زیادی در این منطقه وجود دارند که شاخص ترین آن ها درختان کهنسال لور هستند. این نوع درخت یکی از کمیاب ترین گونه های درختی در جهان است که برگ هایی بیضی شکل داشته و از خانواده درختان انجیر به شمار می رود. میوه های این درخت به اندازه فندق و به رنگ قرمز می باشند. درخت لور در مناطقی از جنوب ایران، از جمله استان های هرمزگان و بوشهر نیز یافت می شود.

طبیعت گیاهی روستا

اولین چیزی که در روستای باغو توجه گردشگران را جلب می ‌کند، گونه‌های گیاهی کمیاب آن است. این گونه‌ها که در مناطق جنوبی کشور دیده می‌شوند، زیبایی فوق‌العاده‌ای دارند. یکی از شاخص ‌ترین آن‌ها درخت کهنسال «لور» است که تنه عجیب و غریب آن توجه را جلب می ‌کند. درخت لور گونه‌ ای کمیاب است که در دسته خانواده‌ ی انجیر به حساب می ‌آید.

میوه‌های خوشمزه‌ این درختان میوه‌هایی قرمز رنگ به اندازه‌ فندق هستند که طرفداران بسیاری دارند. احتمال دارد که در آبشخور‌هایی که روستاییان مخصوص آهوان ساخته‌ اند، تعدادی آهو نیز ببینید. بازدید از این بخش طبیعت گیاهی و جانوری کیش در دل بوم ‌گردی روستایی آن نهفته است. تنهای روستای جزیره کیش، که شاید حتی برای خیلی از مسافرانی که برای گردشگری عازم کیش می‌ شوند، نیز ناشناخته باشد.

روستای باغو کیش

دسترسی

روستای باغو در قسمت جنوب غربی جزیره کیش و در نزدیکی کشتی یونانی کیش قرار دارد ، برای این که روستای باغو را پیدا کنید باید به سمت میدان غروب کیش و سپس به جاده باغو بروید ، همچنین از سمت بزرگراه خلیج فارس نیز می توانید به این مسیر و روستا دسترسی داشته باشید.




   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *