تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, قم

روستای بیدهند قم 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

روستای بیدهند قم

در این مقاله از مجموعه مقالات قسمت جاهای دیدنی ایران سفری به قم خواهیم داشت و در آن یکی از جاذبه های بسیار زیبا به نام روستای بیدهند را مورد بررسی قرار خواهیم داد و آن را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

روستای بیدهند یکی از مناطق دیدنی و با صفای استان قم است. در این روستا باغات بزرگ گردو که با آب قنات آبیاری می شوند دیده می شود. این روستا دارای آب و هوای بسیار خوبی است.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

روستای بیدهند یکی از مناطق دیدنی و با صفای استان قم است. باغات بزرگ گردو که با آب قنات آبیاری می شوند و هوای خنک و مناظر دیدنی از مشخصه های این روستا است.

روستای بیدهند قم
روستای بیدهند قم

نام روستا از دو بخش ” بید ” یعنی همان درخت بید و ” هند ” به معنی دریاچه ترکیب گردیده است. این ترکیب نشان دهنده این است که محل قدیم بیدهند دریاچه ای بوده که در کنار آن درختان بید می روییده است.

سفلی بیدهند قناتی است که در این روستا قرار دارد. طول این قنات 250 متر است، تعداد 15 میله چاه دارد و عمق مادرچاه این قنات 15 متر است
همچنین امامزاده فاضل (ع)، در بالای کوهی مشرف به روستای بیدهند قرار گرفته است. بنایی متشکل از بقعه، چهار ایوان، چهار حجره و چهار غرفه در بالای حجرات است.

این آبادی سرسبز و باغستانی در یک امتداد شمالی و جنوبی و بر کناره بستر رودخانه فصلی موسوم به دره باغ قرار گرفته است. قرار گرفتن بر فراز بلندی موسوم به گردنه گروس در شمال آبادی بیدهند و دیدن مناظر جالب و تماشایی آن به ویژه در زمستان هر سال بسیار جذاب و دیدنی است که علاقمندان به طبیعت را به سمت خود جذب می کند

روستای بیدهند قم
روستای بیدهند قم

این روستا در اوایل بهار یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری و طبیعت گردی استان قم محسوب می شود.

نکته مهم در مورد بازدید از این روستای زیبا این است که بر اساس اینکه کلیه باغات دارای مالکین محلی هستند، حتما پیش از ورود به باغات اجازه بگیرید و از تخریب طبیعت و درختان و یا روشن نمودن آتش زیر درختان مثمر جدا خودداری نمایید. این روستا مرد مهمان نواز و خونگرمی دارد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *