تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
گیلان

آشنایی با روستای تاریخی امام ، گیلان | Omam 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

روستای تاریخی امام

روستای تاریخی امام در شهرستان املش استان گیلان قرار دارد و در این روستای خوش آب و هوا محصول فندق کشت می‌شود. روستای امام چشمه‌های آب معدنی متعددی هم دارد.در ادامه همراه مجله تاپ تراول باشید تا با این روستای تاریخی و زیبا بیشتر آشنا شوید.

این روستای یک روستای تاریخی و چشمه امام یکی از قدیمی ترین بخش های شهر املش می باشد. املش بخشی به نام رانکوه دارد که این بخش شامل چندین روستای تاریخی و توریستی می باشد. یکی از این روستاها امام  Omam می باشد. این روستا در ارتفاع تقریبا ۱۵۰۰ متر از سطح دریا قرار گرفته و تابستان های خنک و معتدل دارد ولی زمستان های این روستا بسیار سرد و برفی می باشد.

جذابیت این روستا بیش تر به خاطر تلفیق معماری با طبیعت است . امام با ۶۳ خانوار و ۲۲۳ نفر جمعیت ، در ۶۰ کیلومتری جنوب شهر املش قرار دارد . و راه دسترسی به آن از طریق جاده ی املش ، رحیم آباد ، گرمابدشت و پس از عبور از روستاهای گرمابدشت ، زیار ، آغوز بکنده سر ، شوک ، هلوبن دره ، مطلاکوه ، دره ی کاکرود ، وطی حدود ۲ کیلومتر جاده ی خاکی میسر است .روستای تاریخی امام


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

این روستای تاریخی از اواخر دوره ی صفویه تا سال ۱۳۵۷ ، مرکز خوانین شهر املش بود . کاوش های باستان شناسی در دامنه های شمالی و جنوبی این منطقه منجر به شناسایی گورستان هایی شد که قدمت این روستا را به ۳۵۰۰ سال پیش می رساند .

آب و هوای خوب ، مراتع سرسبز ، چشمه سارهای متعدد و قرار گرفتن در کنار دره ای زیبا ، موجب شده است تا امام در طول تاریخ مورد توجه اقوان مسکون در منطقه قرار گیرد . در امام ساختمان ها دواشکوبه و به شکل مکعب – مستطیل است که از قسمت زیرین یاطبقه تحتانی برای انبار کردن علوفه یا وسایل مورد نیاز زندگی و گاه آشپزی استفاده می شود .روستای تاریخی امام

استفاده از مصالح موجود در محل از دگیر ویژگی های ساختمان ها می باشد . اکثر بناها دارای دو راهرو میانی و درها و پنجره های چوبی متعدد است . مصالح مورد استفاده در بناهای این روستا از سنگ لاشه ، خشت به ابعاد مختلف ، آجر و تیر چوبی است . جهت ناندود سطح خارجی ساختمان ها از خاک آهک سفید رنگ که در کل منطقه دیده می شود استفاده می کنند و دیوارها را با همین خاک اندود می کنند . روستای تاریخی امام از روستاهای دارای بافت ارزشمند در کشور شناخته شده است .


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *