تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, کردستان

روستای تنگی سر سنندج 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

روستای تنگی سر سنندج

در این مقاله از قسمت معرفی جاهای دیدنی ایران قصد داریم یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبای سنندج یعنی روستای تنگی سر را به شما معرفی کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

تنگی سر، روستایی از توابع قسمت سیروانشهرستان سنندج در استان کردستان ایران است. روستای تنگی سر روستایی با معماری پلکانی است که بسیار دیدنی می باشد. این روستا، مقصدی کمتر شناخته گردیده است و می تواند سفر خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

کردستان یکی از مناطق ویژه گردشگری کشورمان است که زیبایی های تاریخی و طبیعی فراوانی دارد. روستایی پلکانی و بینظیر در دل کوه های سر به فلک کشیده شاهوی کردستان میان کامیاران و سنندج جا خوش کرده که نامش تنگی سر است و مردمانی مهربان و خونگرم دارد که در دل کوه ها زندگی می کنند. راه رسیدن به این روستا بسیار دیدنی است و بعد از گذر از چشمه های همواره جاری منتهی به رودخانه سیروان، دره های بسیار پست و کوه های سر به فلک کشیده و خشن به این روستای دیدنی می رسید. روستای تنگی سر نه تنها از نظر معماری بلکه از نظر چشم انداز و منظره های طبیعی نیز یکی از روستاهای فوق العاده تماشایی ایران است.

روستای تنگی سر سنندج
روستای تنگی سر سنندج

مطالعات و تحقیقات دقیقی در زمینه تاریخچه و قدمت این روستا صورت نگرفته است ولی اهالی مسن روستا معتقدند که نزدیک به هزار سال است که مردمان در دل این کوه ها زندگی می کنند. داستان های گوناگونی نیز درباره دلیل های نامگذاری این روستا موجود است ولی هیچ منبع دقیقی وجود ندارد و گفته می شود که بخاطر دره های پست و کوه های بلند و سربه فلک کشیده نام روستا تنگی سر گذاشته گردیده است.

جمعیت روستای تنگی سر بیش از دو هزار نفر است و بالغ بر 500 خانوار در آن زندگی می کنند و هر چند که قسمت زیادی از جاده دسترسی به این روستا نامناسب است و در روزهای زیادی از فصل زمستان با بارش برف های سنگین مسدود خواهد شد ولی ساکنان در روستای تنگی سر از امکانات اولیه همچون برق، آب، تلفن و دریافت امواج تعدادی محدود از شبکه های تلویزیونی کشور برخوردارند.

قابلیت منحصر به فرد معماری این روستا چیزی است که به محض ورود به روستا شما را مجذوب خود می کند. نحوه قرارگیری خانه های روستایی پلکانی است است بدین صورت که بام خانه جلویی بعنوان حیاط خانه پشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

چهار طرف روستای تنگی سر از کوه های سربه فلک کشیده پوشیده گردیده است و به همین دلیل نیز فقط از دل این روستا می توان قسمت محدودی از آسمان را به نظاره نشست و به همین دلیل حتی در روزهای گرم تابستان نیز این کوه ها موجب می شود که وضعیت هوای این روستا دلپذیر باشد.

روستای تنگی سر سنندج
روستای تنگی سر سنندج

اهالی روستای تنگی سر به زبان کردی سخن می گویند و پوشش آنها مثل دیگر مناطق روستایی کردستان لباس محلی است و درآمد اصلی بیشتر ساکنین روستا از کشاورزی و دامداری است.

در این روستا امکاناتی برای اقامت وجود ندارد و می توانید بر روی هتل ها، مهمانسراها و خانه های محلی شهرهای اطراف حساب باز کنید.

طبیعت این روستا بسیار تماشایی و ارزشمند است پس با زباله هایتان، چهره ی آن را مخدوش نکنید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *