تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, اندونزی

جدیپان ، روستایی رنگارنگ و شگفت انگیز در اندونزی | Jodipan 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

روستای جدیپان اندونزی

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره روستای جدیپان اندونزی ، سخن خواهیم گفت. پس اگر قصد سفر به اندونزی را دارید با تاپ تراول همراه باشید.

بسیاری از گردشگران از شتاب ناگهانی رنگ های روشن در جدیپان شگفت زده می شوند، این روستای رنگارنگ و شگفت انگیز در جزیره جاوه، اندونزی قرار گرفته است.

در ادامه با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید تا بیشتر با روستای رنگارنگ جدیپان آشنا شوید.

فقط یک سال پیش، این روستای کنار رودخانه یک ناحیه پرجمعیت و کثیف بود. دولت محلی تصمیم گرفته بود که شرایط زندگی در این روستا را به اندازه کافی سخت کند تا ساکنان آن مجبور به جابه جایی شوند. این زمانی است که گروهی از دانشجویان دانشگاه محمدیه مالانگ تصمیم گرفتند که شاید مقداری رنگ بتواند همه چیز را تغییر دهد – و این کار را کرد!


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

موقعیت روستای جدیپان در جزیره جاوه، اندونزی

روستای جدیپان
روستای جدیپان

پس از تشکیل مشارکت با یک توزیع کننده رنگ محلی که موافقت کرد از این پروژه حمایت کند، این گروه حدود 30 نقاش و هنرمند محلی را برای انجام این کار شگفت انگیز جمع آوری کرد.

روستای جدیپان
روستای جدیپان

پس از همه این کارها، هر گوشه این روستا یک حس تازه و پرطراوت گرفت، هر خانه، هر کوچه تاریک و هر دیواری.

روستای جدیپان
روستای جدیپان

این روستا با رودخانه برانتس درواقع به دو ناحیه تقسیم شده است.

روستای جدیپان
روستای جدیپان

فراتر از دیوارهای رنگی، آسمان نیز با چتر های روشن “رنگی” شده است که نه تنها شما را از گرمای گرمسیری محافظت می کنند، بلکه چشم انداز زیبایی نیزبرای شما فراهم می کنند.

روستای جدیپان
روستای جدیپان

ظهور گردشگری در این روستا، اقتصاد محلی را نیز تقویت کرده است. بیشتر مردم می توانند با فروش کالاها و غذاها به گردشگران کسب درآمد کنند.

روستای جدیپان
روستای جدیپان

هزینه ورودی باور نکردنی بسیار ارزان (حدود 0.5 دلار) است که حتی با ورود یک سوغات محلی ساخته شده، مانند یک زنجیره کلید یا دیگر محصولات دست ساز به شما می دهند.

در این دنیاس بصری که ما در آن زندگی می کنیم، روستای جدیپان هر گوشه و کنار رنگارنگش صحنه هایی زیبا برای گرفتن عکس های فوق العاده دارد.

دو ناحیه روستا با یک پل زرد رنگ جذاب با کف شیشه ای، به یکدیگر متصل می شوند.

همچنین این روستای رنگارنگ از نقاط پرطرفدار برای سلفی گرفتن است!

گردشگری خلاق در اندونزی

جالب است بدانید که، جدیپان (Jodipan) تنها روستای رنگارنگ در اندونزی نیست. در طول سال گذشته، کشور شاهد افزایش گردشگری بوده است. به همین دلیل، “اثر رنگ” را می توان در بیش از 10 (و یا بیشتر!) روستا در سراسر مجمع الجزیره مشاهده کرد.

این تغییر به ظاهر ناچیز، باعث ایجاد حس امید و خوشبینی در کل این روستا شد، زیرا محیط زندگی آنها را تغییر داد و باعث رشد اقتصادشان شد.

بنابراین هنگامی که شما فرصت دیدن یکی از این روستاهای هیجان انگیز را بدست آوردید، با افراد محلی ارتباط برقرار کنید و با خرید از کسب و کارهای کوچک آنها به اقتصاد محلی شان کمک کنید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *