تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
متفرقه

روستای سنگی کیگا ، بهشتی ناشناخته در تهران | Kigah 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

روستای سنگی کیگا

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با روستای سنگی کیگا آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

روستای کیگا در استان تهران و در شمال غرب شهر تهران در جاده سولقان و جاده امامزاده داوود قرار دارد. روستاهای بسیاری را باید بپیماییم تا به آخرین روستا – کنار راه خاکی امامزاده داوود- برسیم. جاده ۲۵ کیلومتری امامزاده داوود را باید طی کنید تا به روستای کیگا برسید. قبل از رسیدن به روستای کیگا، تپه سلام قرار دارد که از روی تپه می توانید امامزاده داوود را ببینید.

روستای کیگا ۵۰۰ نفر جمعیت ثابت و ۲۰۰۰ نفر شناور دارد. چون روستای کیگا و امامزاده داوود دو روستا در کنار هم است و اهالی تابستان‌ها به ییلاق بالا می‌روند و زمستان‌ها قشلاق پایین می‌آیند و جمعیت را تغییر می‌دهد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

روستای سنگی کیگا

برخی از اهالی این روستا، در ماه‌های زمستان در روستا اقامت کرده و در فصل گرما به امامزاده داود(ع) می‌روند. اهالی روستا بومی بوده و از بدو تولد در این روستا اقامت داشته‌اند. این روستا بیش از آنکه مهاجرپذیر باشد، مهاجر فرست بوده و از مهم‌ترین دلایل این مهاجرت، ادامه تحصیل فرزندان در مقطع متوسطه و سختی زندگی در فصل زمستان است. در قدیم‌ به کیگا ، «کی قباد» می‌گفتند.

روستای کیگا در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. می‌گویند که شب‌ها به این روستا نباید رفت. چون سردردهای پی‌درپی گریبان گیرتان خواهد شد.

بخشیی از فیلمبرداری سریال نوروزی نون خ در روستای کیگا انجام شده است.

مردم آن کشاورز و باغبان بوده و محصولات کشاورزی خود را برای فروش با پای پیاده به تهران می‌بردند. درختان «بید» روزگاری جزو دارایی کیگایی‌ها بود و آن را خرواری ۷۰۰ تومان می‌فروختند و با آن هزینه زندگی‌شان تأمین می‌شد. تهرانی‌ها از درخت بید برای گرم کردن «کرسی» استفاده می‌کردند، از زمانی که وسایل گرمایشی مدرن جای کرسی‌ها را گرفت، کیگایی‌ها نیز با فروش درختان بید خداحافظی کرده و به دیدن زیبایی این درخت بسنده کردند.روستای سنگی کیگا


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *