تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, خوزستان

روستای صراخیه ، معروف به ونیز ایران در خوزستان | Sarakhiyeh 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

روستای صراخیه

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول درباره یکی از مناطق بکر و زیبای استان خوزستان یعنی روستای صراخیه معروف ونیز ایران ، سخن خواهیم گفت. در ادامه همراه ما باشید.

صراخیه نام یکی از روستای خوزستان است که در نزدیکی تالاب شادگان در بخش خنافره، دهستان ناصری، شادگان واقع شده است. این روستا به عنوان یکی از روستاهای دارای جاذبه گردشگری خوزستان بشمار می آید.

روستای صراخیه با بافتی سنتی، یکی از روستاهای قابل مطالعه در استان خوزستان است. این روستا به لحاظ مردم‌شناسی از اهمیت زیادی برخورد بوده و می‌تواند بخشی از فرهنگ بومی منطقه را بازگو کند. اهالی روستا عرب و به زبان عربی صحبت می‌کنند .رفت‌وآمد در این روستا و بین روستاهای اطراف همچون رفت‌ و آمد در ونیز ایتالیا است


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

معماری روستای صراخیه، با دستان بومی منطقه ساخته می‌شود و از این جهت اهمیت زیادی دارد. این معماری در امتداد معماری سنتی منطقه بوده و ساکنان روستا با استفاده از مصالحی همچون خشت و گل و نی که تالاب در اختیارشان قرار می‌دهد خانه‌های خود را می‌سازند.روستای صراخیه

چرا روستای صراخیه؟

_ قرار گرفتن یک روستا در منطقه ای بکر و در میان آب و شنیدن لقب ونیز ایران کافیست تا شما را راهی صراخیه و سوار بر قایق های چوبی کند تا گشتی در میان این روستا داشته باشید.

_ در گذر از کنار خانه ها و مردمان روستا سبک خاص زندگی سنتی که هنوز هم در گوشه گوشه ی روستا جریان دارد برای شما بسیار جالب توجه خواهد بود.

روستای صراخیه

دیدنی ها و تفریحات روستا

قایق سواری در میان روستا مهم ترین جاذبه ی صراخیه به شمار می آید. اهالی روستا شما را سوار بر قایق هایشان می کنند و کل روستا و اطراف تالاب را به شما نشان می دهند.

ثبت تصاویر به یادماندنی از صراخیه را فراموش نکنید تا یادگاری هایی از سفر خود به ونیز ایران داشته باشید.

شنا در میان تالاب از تفریحات اهالی روستا است که شما نیز می توانید در آن شرکت کنید.

بساط مراسم های سنتی و به ویژه بازی های محلی همیشه در صراخیه برپاست. اینجا خبری از بازی های رایانه ای نیست و به جای تبلت و ایکس باکس، بازی هایی همچون طناب کشی صدای خنده و شادی را طنین انداز می کند.روستای صراخیه

ماهیگیری در این تالاب علاوه بر اینکه یکی از مشاغل روستاییان است می تواند ساعاتی فرح بخش را برای شما رقم بزند.

یکی از جاذبه های خاص این منطقه تماشای گله های گاومیش است که یکی از جانداران شاخص این منطقه به شمار می آید. از سوی دیگر پرندگانی که به هنگام کوچ به سوی تالاب می آیند فرصتی را برای پرنده نگری ایجاد می کنند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *