تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اردبیل

روستای ماجلان خلخال 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

روستای ماجلان خلخال

در این مقاله از قسمت معرفی جاهای دیدنی ایران قصد داریم یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبای خلخال یعنی روستای ماجلان را به شما معرفی کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

ماجلان روستایی است که در استان اردبیل، شهرستان خلخال، قسمت شاهرود، دهستان شال قرار دارد.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

روستای ماجلان دارای جاذبه های طبیعی فراوانی است که برای خیلی از گردشگران جذاب می باشد. همین امر سبب گردیده است تا در تقسیم بندی های اداری شهرستان خلخال، این روستا به عنوان روستای گردشگری معین گردد.

روستای ماجلان خلخال
روستای ماجلان خلخال

قله شاه معلم با ارتفاع 3058 متر از سطح دریا هر ساله هدف خیلی از اکوتوریست های ایرانی می باشد. همچنین ارتفاعات سرسبز بوران که به مناطق مسکونی بومی های تالش منتهی خواهد شد نیز از نقاط جذاب برای کوهنوردی می باشد. همچنین چشمه های طبیعی فراوانی در این روستا قرار دارند. یک غار یخی به نام بوزخانه نیز در نزدیکی این روستا قرار دارد که به علت ناشناخته ماندن تقریباً دست نخورده باقی مانده است.

ازدیرباز اقتصاد مردم این روستااز راه کشاورزی، دامداری، باغداری و…  تآمین خواهد شد که این راه ها همچنان درتامین معاش و زندگی روستا نشینان نقش بسزایی دارد. روستای ماجلان دارای طبیعت بسیارزیبا و منحصر به فرد است.

 آب و هوای آن مخلوطی از آب و هوای شمال و آذربایجان یعنی اکسیژن صد در صداست.علاقه مندان به هوا درمانی می توانند از این موهبت الهی استفاده نمایند. طبیعت زیبای ماجلان چشم هر بیننده ای را نوازش می دهد کوههای بلند، چشمه های زلال با آب خنک و گوارا، باغات بسیار زیبا واماکن قدیمی و باستانی ازدیدنی های این روستای زیباست. قرار گرفتن روستای ماجلان در مسیر راه ماسوله به خلخال و بالعکس یکی از قابلیتهای منحصر بفرد این روستاست که علاوه برنوع بافت آن ، این روستا را در ردیف یکی از روستاهای هدف گردشگری قرار داده است.

روستای ماجلان خلخال
روستای ماجلان خلخال

مسیر دسترسی:

این روستا در جنوب شرقی استان اردبیل واقع در شهرستان خلخال از توابع قسمت شاهرود قرار دارد. این روستا از شمال وشمال شرقی در مجاورت استان گیلان و در مسیر راه فومن، ماسوله، ماجلان، خلخال واقع شده است.

در صورتی که به نقشه استان اردبیل نگاه کنید در جنوب شرقی آن نام ماجلان راخواهید دید. این روستا تابع قسمت شاهرود است. در صورتی که بخواهید ازسمت شهرکلور، که مرکز قسمت شاهرود بسوی ماجلان سفر کنید از روستای شال و روستای قشلاق گیلوان و روستای طارم و روستای قشلاق خواهید گذشت. گفتنی است هم اکنون از کلور تا روستای طارم جاده آسفالته است و از روستای طارم تا ماجلان راه خاکی است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *