تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اردبیل

روستای نمهیل خلخال 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

روستای نمهیل خلخال

در این مقاله از قسمت جاهای دیدنی ایران در مجله گردشگری تاپ تراول در نظر داریم تا شما را با جاذبه ای بسیار زیبا در خلخال آشنا کنیم. این جای دیدنی که روستای نمهیل نام دارد یکی از جاهای بسیار منحصر به فرد خلخال می باشد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

نمهیل روستایی است که در استان اردبیل، شهرستان خلخال، قسمت خورش رستم، دهستان خورش رستم جنوبی قرار دارد.

روستای نمهیل روستایی کهن و آباد واقع در قسمت خورش رستم شهرستان خلخال می باشد که در کناره ی رودخانه ی قزل اوزن واقع شده است. این روستا با موقعیت منحصر به فردی که به لحا ظ جغرافیایی، آب و هوایی و…دارد در لیست چند روستای گردشگری استان اردبیل قرار دارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مقالات بیشتر بخوانید:

این روستا به لحاظ دارا بودن باغات فراوان میوه ازجمله توت، زردآلو و انجیر بزرگترین تولید کننده این میوه ها درسطح شهرستان خلخال می باشد و این میوه ها اکثرا در بازارهای خلخال و اردبیل عرضه می گردد. مزارع روستا از رودخانه روستای دمدل که آن هم از چشمه های آق داغ سرچشمه می گیرد آبیاری خواهد شد.

روستای نمهیل خلخال
روستای نمهیل خلخال

صنایع دستی روستای نمهیل بیشتر تولید جاجیم می باشد که در این عرصه از شهرت بین المللی برخوردار می باشد. در سال های گذشته به دلیل نبود راه ارتباطی مناسب و صعب العبور بودن مسیر، گردشگران زیادی نمی توانستند ازاین روستا دیدن کنند اما با آسفالت شدن مسیر هشتجین به نمهیل که حدود 15 کیلومتر می باشد از این به بعد گردشگران زیادی می توانند از این روستای خوش آب و هوا و جذاب دیدن کنند.

این روستا از چهار طرف به کوه ختم خواهد شدو نزدیک ترین روستاها به روستای نمهیل روستای منامن و روستای نساز و طویستان می باشد. اضافه می نماید که کلیه راههای منتهی به این روستا آسفالت و کلیه کوچه ها سنگفرش می باشد و از امکانات برق –آب-تلفن و پست بانک روستایی نیز برخوردار است.

روستای نمهیل خلخال
روستای نمهیل خلخال

توت نمهیل

روستای نمهیل در فصل بهار خواستگاه میوه بهاری ازجمله توت است. فصل بهار در قسمت خورش رستم  و روستاهای آن همیشه خواستگاه میوه های بهاری از جمله توت وا نجیر است. نخستین محصول گرمسیری توت در شمالغرب کشور در جنوب استان اردبیل در روستای نمهیل در خورش رستم شهرستان خلخال در کنار سواحل زیبای قزل اوزن برداشت خواهد شد. ارتفاع زیر 1000 تا 800 متر در روستاهای قسمت خورش رستم باعث شده که  میوه های سردرختی و نوبرانه مانند توت و زرد آلو و انجیر و انگور و انار به وفور در منطقه یافت شود.

در اواخر اردیبهشت خانواده های نمهیلی کار برداشت توت را از سر می گیرند و سالانه بیش از 260 تن توت از باغات نمهیل خورش رستم برداشت خواهد شد که این روستا را به عنوان قطب کشاورزی جنوب استان اردبیل تبدیل نموده است.

برداشت توت در روستای نمهیل خورش رستم از توابع شهرستان خلخال تا دهم خرداد ماه ادامه خواهد داشت که کشاورزان بعد از آن میوه انجیر و زردآلو را نیز به بازارهای مصرف خواهند رساند و در اوایل تیرماه نیز انار شیرین نمهیل به بازار خواهد آمد.

میوه توت در شهرستان خلخال فقط در روستای نمهیل و چند روستای خورش رستم یافت خواهد شد که  انحصار برداشت عمده این محصول در روستای نمهیل هشجین است و در سایر مناطق خلخال این محصول رویشی ندارد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *