تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
کردستان

روستای پلکانی دولاب ، کردستان | Dulab 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

روستای پلکانی دولاب

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با روستای پلکانی دولاب در استان کردستان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

روستای دولاو (دولاب) در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی سنندج در مسیر جاده کامیاران و جاده روستایی، موسوم به سو قرار گرفته است. از جمله خصوصیات این روستا می توان به منظره بسیار زیبای روستا در شیب تند همراه با معماری پلکانی و خانه های سنگی به همراه دره های پرآب روستا اشاره کرد.

تنوع هر چهار فصل ، زیبایی های بی نظیر آن را به پیشانی خود حک نموده است. در بهار کوه ها،باغ و درو دشت مخملی سبز به تن می آرایند. زمزمه چشمه ها و جویبارها با نغمه پرندگان روح و رئان و چشم و گوش را نوازش می دهند. میوه های رنگارنگ تابستان در کنار چشمه های سرد و خنک،خستگی را از تن عابران و رهگذران می زداید. پاییز را فصل دیگر است. نه قلم قادر به توصیف و نه زبان تاب بیان و نه چشم تحمل دیدن آن همه زیبایی را دارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
روستای پلکانی دولاب
روستای پلکانی دولاب

از جمله خصوصیات  روستای دولاو می توان به منظره بسیار زیبای روستا در شیب تند همراه با معماری پلکانی و خانه های سنگی به همراه دره های پرآب روستا اشاره کرد. یکی از زیارتگاه های مهم دراویش و شیفتگان طریقت های مشهور کردستان با عنوان تکیه و خانقاه شیخ محمد و شیخ هادی در دره ای عمیق و زیبا در اولین دره ی ورودی سرسبز قبل از روستا قرار گرفته است. میوه زیبا و پراز خاصیت توت فرنگی که مورد توجه گردشگران است از محصولات باغی این روستا بوده که به همراه سایر میوه ها برداشت آن از لذت های حضور گردشگران در این روستای زیبا است. از دیگر جاذبه های مهم این روستا می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

کوه زیبا و مرتفع آوالان مشرف به روستا با مناطق ییلاقی آن  اوالان کوهی است به ارتفاع ۲۹۵۰ متر در ۲۵ کیلومتری جنوب سنندج و مشرف به جاده ی سنندج کامیاران. همچنین این کوه با عناوین دیگری چون هه واره به رزه و عبدالان شناخته میشود.عمده راههای دسترسی به این کوه روستای نشور و روستای دولاب میباشد. این کوه دارای جانپناه بوده و زمان لازم برای رفت و برگشت ۱۰ ساعت است. از فراز ئه والان دریاچه سدگاوشان، شهر سنندج ، کوه آبیدر ، کوه شاهو ، و کوههای شرقی مشرف به شهر سنندج (کوههای صلوات آباد) دیده میشود‍‍‌‌.

روستای پلکانی دولاب
روستای پلکانی دولاب


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *