تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تهرانگردی

کردان | یکی از زیباترین روستاها و منطقه های اطراف تهران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پایتخت نشین‌ها به دلیل هوا آلوده و ترافیک سنگین، آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل به دنبال یک فضای سرگرم کننده با هوا پاک هستند که بتوانند آن‌جا نفسی تازه کنند. کردان از زیباترین روستاهای اطراف تهران است که خوراک گردش‌های چند روزه پایتخت نشینان و حتی گردشگران شهرها و کشورهای دیگر است. در این روستای کوچک و پرجاذبه، طراوت و سرزندگی فراوانی جاری بوده و با هر تنفس می‌توانید هوای تمیز و پاک را وارد ریه‌های خود کنید. ساکنین تهران با سفر به این روستا، چند روزی از شر آلودگی هوا، ترافیک و سختی‌های شغلی خلاص می‌شوند.

کردانتاریخچه روستای کردان

اگر به دنبال فضایی دلنشین و جذاب هستید که  خستگی کار یک هفته پر مشغله در فضای صنعتی را از وجود شما بزداید، کردان بهترین انتخاب برای شما است. ساکنان کرج و تهران معمولاً این منطقه را برای تفریحات چند روزه خود انتخاب می‌کنند و از فضا بسیار جذاب و دوست داشتنی این منطقه لذت می‌برند. کردان در استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است‌. این روستا دیدنی، کمتر از ۷۰ کیلومتر با مرکز تهران فاصله داشته و از نزدیک‌ترین مکان‌ها تفریحی به غرب تهران است.

اولین افرادی که وارد روستا شدند و این منطقه را به منطقه‌ای مسکونی مبدل کردند، به حدود ۶۰۰ سال پیش باز می‌گردد. کردان به‌ عنوان روستایی در حاشیه تهران، در گذشته قسمتی از بخش مهمی کرج، از نظر سیاسی، جغرافیایی به شمار می‌رفته است. با گذشت زمان و مورد توجه قرار گرفتن طبیعت روستا، کردان به یک قطب اقتصادی غنی در کرج تبدیل شد و انواع سرمایه گذاری اعم از ساخت و ساز خانه و ویلاهای مدرن و… در آن صورت انجام گرفت.

روستای کردان کرج


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

آداب و رسوم روستا کردان

کردان دارای فرهنگی غنی و آداب و رسومی به قدمت بیش از ۷۰۰۰ سال است. علاوه‌بر فرهنگ ایرانی و مراسمات سنتی رایج در تمامی نقاط ایران، این روستا دارای آداب خاص و پر از زیبایی و اصالت بوده و سرتاسر شور و شوق زندگی است. یکی از آداب خاص این منطقه، مربوط به استقبال از سال جدید و عید نوروز می‌شود. در ابتدا شروع سال جدید، آواز خوانی و نواختن ساز از جمله اقداماتی است که برای استقبال از سال جدید انجام می‌دهند.

هنگام عید نوروز، خیابان‌ها و کوچه‌های کردان، حال و هوای خاصی دارند و در جای جای آن، آوازهای محلی و صدای ساز، طنین انداز می‌شود. در این منطقه رسومی همچون هدیه دادن تخم مرغ رنگی در روز عید نوروز و چهارشنبه سوری، رایج است؛ اما نکته مهم اینجاست که رنگ کردن تخم مرغ‌ها با پوست پیاز و به روشی خاص انجام می‌شود.

مکان های دیدنی کردان

منطقه کردان با آب و هوایی بسیار معتدل و دلپذیر جاذب گردشگران مختلف در تمام فصول سال است. جاها دیدنی متعدد و پر از زیبایی این روستا، باعث می‌شود که لحظات بسیار خوبی برای شما رقم بخورد و از جاذبه‌ها تکرار نشدنی و زیبا لذت ببرید. کردان هم برای ورزش و طبیعت گردی و هم برای باستان شناسان و علاقه‌مندان به تاریخ، منطقه‌ای جذاب به نظر می‌رسد. تعداد زیادی ویلا و اقامتگاه برای گردشگرانی که قصد لذت بردن از مکان‌ها دیدنی این منطقه را طی چند روز دارند، بنا شده است. از جمله معروف‌ترین مکان‌ها دیدنی کردان می‌توان به پل بانو صحرا به عنوان یک پل تاریخی و قدیمی از پادشاهان صفوی، رودخانه خروشان و در عین حال آرامش بخش کردان، اشاره کرد.

دهکده ورزشی کردان

ویژگی خاصی که این روستا دارد و مورد علاقه دوست داران ورزش است، مجموعه‌ای به نام دهکده ورزشی بوده که در سال ۱۳۷۲ شروع به فعالیت کرد. در این مجموعه رشته‌ها گوناگونی اعم از والیبال، فوتبال، تنیس و… وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند از آن‌ها استفاده کرده و یک دل سیر ورزش و بازی انجام دهند. در این منطقه فرصتی برای تجربه شگفت‌انگیز پرواز هم برای‌تان فراهم خواهد بود. فقط کافی است که در سایت پروازی البرز نوبت بگیرید. پیش‌ از شروع عملیات، یک دوره کوتاه آموزشی برای شما در نظر گرفته می‌شود که پرواز ایمن را تضمین خواهد کرد.

برج مقبره

تاریخچه برج مقبره در روستا کردان به زمان پادشاهی سلجوقیان باز می‌گردد. در قسمت پایین برج، سکویی دایره‌ای وجود دارد و روی آن برجی آجری بنا شده است. سکوی دایره‌ای بسیار ضخیم و قطور بوده و قطر آن به حدود ۸ متر می‌رسد. سقف برج، حالت گنبدی داشته و دارای بخش‌هایی برای تهویه هوا است. درمورد این برج نظرات گوناگونی وجود دارد، به حدی که برخی افراد آن را یک پناهگاه نظامی دانسته و برخی دیگر آن را مقبره یک امام زاده می‌دانند. این برج کمتر از ۱ متر از کردان دور بوده و دارای جاذبه‌ها طبیعی زیادی در اطرافش است.

دهکده آرامش کردان

یکی‌دیگر از مجموعه‌ها ورزشی و مسکونی کردان دهکده آرامش است‌ که‌ ۲۲۰ متر مربع مساحت دارد. این مجموعه دقیقاً داخل کردان نیست و حدود یک کیلومتر با آن فاصله دارد. دهکده آرامش هم یک مکان بسیار جذاب و مفرح برای اقامت بوده که امکان انجام ورزش‌ها گوناگون، بازدید از باغ وحش، دریاچه و… را برای شما به وجود آورده است. امکان صرف انواع غذا در این مجموعه وجود داشته و با کیفیت‌ترین غذاها عرضه می‌شوند. بیلیارد، دوچرخه سواری، فوتبال با زمین چمن مصنوعی و طبیعی و‌‌‌‌… از معروف‌ترین تفریحات کردان هستند‌.

سوغات کردان

همیشه در فرهنگ ایرانی، هنگام گردش و مسافرت، خرید سوغاتی از مهم‌ترین بخش‌ها است. این موضوع در رونق اقتصادی بومی‌ها موثر بوده و همیشه شهر و کشورها توریستی جزو مناطق غنی اقتصادی محسوب می‌شوند. شغل بیشتر مردم این منطقه کشاورزی یا دام‌داری بوده و ممکن است از میوه‌های تازه باغ برای سوغاتی استفاده شود. میوه‌های کردان به خصوص در فصل تابستان، کیفیت بسیار بالایی داشته و شامل انوع توت، آلبالو، گیلاس و… می‌شوند. صنایع دستی نیز از دیگر سوغات‌ها این منطقه هستند که توسط زنان و مردان بومی آن در نهایت زیبایی و ظرافت ساخته می‌شوند.

غذاهای محلی و رستوران های کردان

فراموش نکنید که هنگام سفر به کردان می‌توانید خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها و غذاهای محلی را امتحان کنید و لذت ببرید. در رستوران‌ها و اقامتگاه‌های توریستی کردان، انواع غذا محلی و خوش طعم طبخ شده و در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. یوان آش، لوبیا پیله و مرجو خورش از معروف‌ترین غذاهای این منطقه هستند که می‌توانید امتحان کنید و لذت ببرید. در کردان هم رستوران سنتی و هم رستوران کلاسیک و مدرن، به وفور وجود دارد.

  • رستوران سنتی باغ ارم: اگر به رستوران‌های سنتی با فضای باز و تخت و آلاچیق‌ها زیبا و بی‌نظیر علاقه دارید، رستوران سنتی باغ ارم انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. منظره چشم نواز این رستوران، با رودخانه زیبا برغان جلوه خاص‌تر و آرامش بخش‌تری پیدا کرده و جان می‌دهد برای یک سفر خانوادگی و امتحان کردن غذاها ایرانی و غذاهای محلی کردان. این منظره زیبا با معماری خاص و سنتی و در عین حال شیک باغ ارم تکمیل شده است.
  • رستوران سمائی: در داخل روستا کردان رستوران‌های مدرن زیادی از جمله رستوران سمائی وجود دارد که از دور زیبایی و شکیل بودن معماری نوین آن به چشم می‌خورد. این رستوران در بلوار شهدا کرج واقع بوده و با منویی متنوع و با کیفیت آماده ارائه خدمات به گردشگران است.
  • رستوران آلما: در رستوران آلما همه نوع سلیقه‌ای پوشش داده شده است و علاوه‌بر میز و صندلی و مبلمان لاکچری و شیک، یک فضای سنتی با تخت‌ها سنتی در سمت دیگر رستوران دیده می‌شود‌. بنابراین رستوران آلما هم مناسب افراد سنتی پسند و هم مناسب افراد مدرن پسند است.
  • دیزی و طباخی چهار فصل: خوردن دیزی در یک روستا خوش آب و هوا و زیبا قطعا حال و هوای دیگری دارد و وجود نان محلی و انواع ترشی در کنار آن، بسیار جذاب خواهد بود. طباخی چهار فصل علاوه‌بر کیفیت غذای بالا، غذاهای خود را در ظروف سنتی و مسی و زیبا فراهم کرده است‌.

بهترین زمان برای سفر به کردان

کردان از روستاهای چهار فصل و همیشه خوش آب و هوا ایران بوده که بیشینه هوا آن ۳۰ درجه سانتی گراد و کمینه دمای آن حدود ۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد‌ و معمولاً خنک محسوب می‌شود. بنابراین شما در هر فصلی از سال می‌توانید به کردان سفر کنید و نهایت لذت را ببرید. با این حال گفته می‌شود که بهترین زمان برای سفر به کردان بهار و تابستان محسوب می‌شود. در فصل بهار و تابستان، هوا این منطقه بسیار مطبوع بوده و سرسبزی و زیبایی در همه‌جا منطقه به چشم می‌خورد. برگ‌های زرد پاییزی و کو‌ه‌هایی پوشیده از برف نیز زینت بخش زمستان و پائیز کردان خواهد بود.

اقامتگاه های در کردان

از آن‌جایی که کردان یک منطقه توریستی محسوب شده و افراد زیادی اعم از ایرانی و خارجی در طول سال به این منطقه سفر می‌کنند‌، همواره تلاش می‌شود که امکانات رفاهی برای مسافران فراهم شود. در این راستا، علاوه‌بر ویلاهای شخصی انواع ویلا برای اجاره دادن به مسافران در کردان ساخته شده که امکان چندین شب اقامت اعیانی و لاکچری را به شما می‌دهد. در صورتی که هزینه اجاره ویلا برای شما بالا باشد، انواع اقامتگاه با هزینه اجاره کم‌تر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

به طور مثال، اقامتگاه کوهسار از بهترین اقامتگاه‌های این منطقه محسوب می‌شود که دارای امکاناتی همچون استخر، انواع ورزش و سالن ورزشی، رستوران و… بوده و دارای قیمت بسیار به صرفه‌ای نسبت به امکانات است‌. با اسکان در اقامتگاه کوهسار، تجربه شیرین اقامت در یک منزل روستایی و باصفا را خواهید داشت. حتی برخی افراد که سفر کوتاه مدت‌تری را مد نظر دارند، از اقامتگاه و ویلا استفاده نمی‌کنند و چادر زدن در هوا دل‌انگیز کردان را به هر چیزی ترجیح می‌دهند.

چگونه به کردان برسیم؟

کردان در ۶۵کیلومتری شمال غرب تهران قرار داشته و با کرج تنها ۲۵ کیلومتر فاصله دارد. این روستا زیبا به مناطقی همچون هشتگرد و کوهسار، و در ۵ تا ۱۵ کیلومتری این مناطق واقع شده است. به تهران که رسیدید دیگر مسافت زیادی در پیش ندارید، فقط کافی است که به سمت کرج رفته و با طی کردن مسافتی حدود ۲۰ کیلومتر، به خروجی کردان برسید. اگر از این مسیر و از پایانه سفر کنید، تنها یک ساعت و حتی کم‌تر با روستا زیبا کردان فاصله دارید.

سخن پایانی

اگر اهل تهران یا کرج هستید یا به هر دلیلی از نزدیکی این مناطق می‌گذرید، هرگز زیبایی‌ها روستا کردان را از دست ندهید و از آن دیدن کنید. این منطقه برای خستگی در کردن، بهترین آب‌و‌هوا را دارد و با طبیعتی زیبا و پر از شگفتی روزها و ساعت‌ها شما را از آلودگی هوا و مشغله‌های زندگی دور نگه می‌دارد. بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به این منطقه بوده و از همه مهم‌تر در هر فصلی از سال می‌توانید انواع ویلا، مسافر خانه و اقامتگاه را در کردان بیابید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *