تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تبریز

کندوان روستای صخره ای در تبریز| Kandovan 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

 روستای کندوان تبریز

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول شما را با روستای کندوان تبریز که در دل کوه های صخره ای قرار گرفته است آشنا خواهیم کرد. پس اگر قصد سفر به شهر تاریخی تبریز را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 روستای کندوان تبریز

کندوان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی و شهرستان اسکو است که از پیشینه تاریخی هفت هزار ساله برخوردار است.این روستای تاریخی و باستانی دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی‌ است که به‌دلیل شکل خانه‌ های آن که به‌ مانند کندوی عسل در دل کوه کنده شده‌اند می‌باشد. این روستا در دامنه‌ های سهند قرار دارد و به خاطر معماری صخره‌ای آن معروف است که در اثر فعل و انفعالات آتشفشانی کوه‌ های سهند ایجاد شده‌ است. توده‌ ها و گدازه‌ های مذاب آتشفشانی، به وسیله باد، برف و باران در طی هزاران سال متمادی شکل گرفته و به فرم کران درآمده‌است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

معماری بومی این روستا معماری صخره‌ای می‌باشد، این روستا به سبب ویژگی معماری صخره‌ای و بافت مخصوص آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌است. کندوان یکی از سه روستای صخره‌ای جهان است که این موجب جذابیت بی‌نظیر آن شده‌است.معماری روستای کندوان و جاری بودن زندگی مردم در قالب بافت قدیمی آن یک استثناء در دنیا به حساب می‌ آید. چرا که دیگر در کاپادوکیه ترکیه و داکوتا آمریکا (هر دو دارای معماری صخره‌ای هستند) کسی زندگی نمی‌کند.

در حقیقت آنچه به کندوان هویت باستانی و تاریخی داده‌است، وجود ۱۱۷ خانواده و منزل مسکونی درون توده‌های مخروطی و هرمی شکل صخره‌هاست. می‌توان گفت وجه تسمیه کندوان به خاطر خانه‌های کندویی شکلی است که در دل این صخره‌های مخروطی قرار گرفته‌اند.

 روستای کندوان تبریز

چرا روستای کندوان؟


  • از معدود روستاهای صخره ای جهان است که زندگی در آن به شکلی سنتی جریان دارد.
  • فضا و حال و هوای خاص روستای کندوان که مردم از صفر تا صد زندگی خود را در صخره های کنده شده در دل کوه می گذرانند، باعث جذابیت فوق العاده آن شده و هر سال جمعیت بی شماری از گردشگران را به سوی خود می کشاند.
  • ویژگی های روستای کندوان تنها در معماری منحصر به فرد و سبک زندگی ویژه مردمانش خلاصه نمی شود؛ آب و هوا و محیط طبیعی و کوهستانی روستا از دیگر دلایل سفر به این روستای شگفت انگیز است.

 روستای کندوان تبریز

آدرس 

آدرساستان آذربایجان شرقی، شهرستان اسکو، ۲۲ کیلومتری جاده شهرستان اسکو به کندوان، روستای صخره ای کندوان

برای رفتن به این روستا باید خود را به شهر اسکو از شهرهای استان آذربایجان شرقی برسانید. مسیر جاده را از سمت اسکو به جنوب این شهر آغاز کنید و راه خیابان چایکنار را در پیش بگیرید. از شهر اسفنجان که گذر کردید به یک دوراهی در ۷ کیلومتری جاده می رسید. راهی که در سمت چپ قرار دارد شما را به این روستا می رساند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط