تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تهرانگردی

روستای کند علیا و سفلی تهران، یکی از مقاصد مناسب سفر یک روزه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

روستای کند علیا و سفلی

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی اطراف تهران تصمیم گرفتیم تا شما را با روستای کند علیا که یکی از مقاصد مناسب سفر یک روزه می باشد آشنا خواهیم کرد. پس اگر به دنبال مقصدی برای سفر یک روزه و دوری از شلوغی پایتخت میگردد تا انتهای این مقاله با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید.

روستاها همیشه از جاذبه های بکر و دوست داشتنی برای گردشگران هستند روستای کند علیا نیز که از مکان های دیدنی لواسان است دارای زیبایی خاص خود است که گردشگران را به این سمت می کشاند. شکل معماری خانه های روستایی و چشم اندازهای طبیعی روستا از قابلیت های گردشگری این روستا محسوب می شوند.

روستای کند از دو بخش علیا و سفلی تشکیل شده که کند سفلی در پائین دست و کند علیا در بالا دست قرار دارد. ارتفاع متوسط کند علیا از سطح دریا حدود 2 هزار و 50 متر است. وجود بقایای آثار باستانی در کند علیا از جمله: تپه های گوشواره، قلعه پیرزن، جوهک و شیرتازه نشانگر قدمت طولانی این روستاست که به اوایل دوره اسلامی می‌رسد. کند سفلی نیز قدمتی چند صد ساله دارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

روستای کند علیا

موقعیت کوهستانی ویژه، باغ‌های سرسبز و گسترده، منابع غنی آب و جریان نهرهای جاری داخل باغ‌های روستا سرسبزی و طراوت خاصی را به این روستا بخشیده که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

مزرعه پاونک در 3 کیلومتری کند سفلی، ارتفاعات ساکا با پوشش طبیعی گل‌ها و گیاهان مرتعی در 5 کیلومتری و آبشار کفترلو (کبوترلو) یا کفتر خوان در 6 کیلومتری شمال روستا از جاذبه‌های طبیعی روستا به شمار می‌آیند.

آبشار کفترلو در میان دره بسیار زیبای شمال روستا، از بلندای صخره‌ها به درون دره سرازیر می‌شود. این دره و آبشار زیبا هر ساله گردشگران بسیاری را به خصوص از شهر تهران به سوی خود جلب می‌کند.

تپه تاریخی شیر تازه، تپه‌های گوشواره، تپه جوهک، قلعه پیرزن و آرامگاه امام زاده محمد شعیب از دیگر جاذبه های تاریخی و گردشگری روستای کند علیا و سفلی هستند.

متاسفانه برخی از این آثار ارزشمند در طول سالیان گذشته مورد تاخت و تاز و حفاریهای ناشیانه سارقان و جویندگان گنج قرار گرفته که موجب تخریب و وارد آمدن خسارات جبران ناپذیر به ساختمان و بنای این آثار شده است.

روستای کند علیا

مسیر دسترسی :

برای رسیدن به روستای کند علیا و سفلی از تهران باید از طریق جاده لشگرک خود را به دوراهی لواسان – فشم برسانید. از دوراهی به سمت لواسان رفته و پس از 5 کیلومتر وارد جاده روستای کند علیا و سفلی در سمت چپ شوید. از اینجا تا روستای کند علیا بیش از 7 کیلومتر دیگر جاده آسفالته در پیش دارید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *