تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه, مقالات آموزشی, مهاجرت و اقامت

با چه روش هایی میتوان به ترکیه مهاجرت کرد؟ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مهاجرت به ترکیه

تحصیل در ترکیه، کار در ترکیه، خرید ملک در ترکیه، سرمایه گذاری در ترکیه و ازدواج با یک شهروند ترکیه از جمله مهم ترین روش های مهاجرت به ترکیه محسوب می‌شوند.

شاید تا سال‌ها قبل، وقتی صحبت از مهاجرت می‌شد همه ما یاد کشورهای اروپایی و آمریکا و استرالیا می‌افتادیم. اما امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که شهروندان کشورمان به کشورهای همسایه مانند ترکیه و امارات هم مهاجرت می‌کنند. ترکیه به دلایل مختلف مثل همسایگی با ایران، ثبات اقتصادی و سیاسی بالاتر نسبت به کشورمان، برنامه‌های مهاجرتی جذاب و شرایط زندگی مناسب تبدیل به یکی از کشورهای مهاجرپذیر در منطقه شده است. در این مطلب قصد داریم بهترین روش های مهاجرت به ترکیه را مورد بررسی قرار دهیم.

مهاجرت به ترکیه
مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

اگر با یک شهروند کشور ترکیه ازدواج کنید، این امکان را خواهید داشت تا با سپری کردن 3 سال از 5 سال در این کشور، اقامت ترکیه را بگیرید. به همین راحتی! البته شاید فرآیند مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج آسان باشد، اما پیدا کردن شخص مناسب در ترکیه برای ازدواج به این راحتی‌ها نیست! ضمنا فکر ازدواج صوری را از ذهنتان خارج کنید زیرا در مدت حضورتان در کشور ترکیه، مسئولان مربوطه دائما تحقیقات خود را انجام می‌دهند تا مطمئن شوند که ازدواج شما واقعی بوده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی به ترکیه یکی از بهترین و رایج‌ترین روش های مهاجرت به ترکیه است. در این روش فقط کافیست بتوانید پذیرش تحصیلی یکی از دانشگاه‌های ترکیه را به دست آورید و مجوز تحصیل در این کشور را بگیرید. با توجه به پرتعداد بودن دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ترکیه، تقریبا با هر شرایط تحصیلی و مالی که داشته باشید می‌توانید گزینه مناسب خودتان را از بین این دانشگاه‌ها پیدا کنید. در چند سال اخیر، تحصیل در ترکیه برای دانشجویان ایرانی تبدیل به گزینه‌ای جذاب شده است. به این دلایل:

  • نزدیک بودن به ایران و امکان رفت و آمد و دیدار با خانواده
  • وجود دانشگاه های سطح بالا در ترکیه
  • شرایط مناسب برای اخذ پذیرش در رشته‌های تحصیلی مختلف
  • اعتبار مدارک دانشگاهی
  • مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل در ترکیه
  • امکان گرفتن بورسیه تحصیلی ترکیه
  • امکان انجام کار دانشجویی در دوران تحصیل
  • امکان تحصیل به زبان ترکی و انگلیسی

بعد از اینکه موفق به فارغ التحصیلی در دانشگاه‌های ترکیه شوید، می‌توانید با پیدا کردن کار در این کشور اقامت خود را تمدید کنید. بعد از حداقل 5 سال این امکان را خواهید داشت که برای اقامت دائم ترکیه هم اقدام کنید. حتی اگر نخواهید در ترکیه بمانید، با استفاده از مدرک دانشگاهی معتبری که به دست آورده‌اید، شانس خوبی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی خواهید داشت.مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

مهاجرت کاری به ترکیه یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود که سال‌های اخیر نسبت به گذشته بیشتر شده است. اقتصاد رو به رشد ترکیه و درآمدهای مناسب نسبت به ایران باعث شده تا شهروندان کشورمان راه مهاجرت کاری به ترکیه را در پیش بگیرند. اگر به زبان ترکی مسلط بوده و در یک حرفه دارای تخصص کافی هستید می‌توانید در ترکیه شغل مناسبی را پیدا کنید. مشاغل زیر از جمله شغل‌های پردرآمد در ترکیه هستند:

  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی عمران
  • پزشکی
  • پرستاری
  • مهندسی معماری

اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید پیشنهاد می‌کنیم دور مهاجرت غیرقانونی را خط بکشید زیرا در صورتی که مسئولان مربوطه متوجه این موضوع شوند در مدت زمان کوتاهی به ایران دیپورت خواهید شد. بنابراین از همان ابتدا به صورت قانونی برای گرفتن مجوز کار در ترکیه اقدام کنید. با کار قانونی در ترکیه از طرفی خیالتان راحت است و از طرف دیگر می‌توانید از مزایایی مثل بیمه و خدمات درمانی بهره مند شوید.

البته در کل و با توجه به نرخ بیکاری نسبتا بالای ترکیه، پیدا کردن یک شغل مناسب و با درآمد بالا در این کشور چندان کار راحتی نیست.

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مهاجرتی کشور ترکیه محسوب می‌شود که دولت ترکیه برای ورود سرمایه خارجی، آن را طراحی کرده است. در این روش می‌توانید با خرید یک ملک به قیمت مشخص در ترکیه، ضمن اینکه در یک کشور خارجی صاحب ملک می‌شوید اقامت دائم ترکیه را نیز دریافت کنید. برای استفاده از این روش مهاجرتی باید یک یا چند ملک به ارزش مجموعا ۲۵۰ هزار دلار در ترکیه خریداری کنید. مهم نیست که کاربری ملک شما چه باشد و این ملک در کدام شهر ترکیه واقع شده باشد.

در سال‌های اخیر، خیلی از شهروندان ایرانی اقدام به خرید ملک در ترکیه کردند. با انجام این کار، ضمن ورود به یک سرمایه‌گذاری خارجی مطمئن، صاحب ملک در یک کشور خارجی می شوید. از طرف دیگر اقامت دائم کشور ترکیه و حق شهروندی آن را به دست خواهید آورد و از تمام  خدمات شهروندی کشور ترکیه بهره مند خواهید شد.

همانطور که می‌دانید با گرفتن حق شهروندی ترکیه، پاسپورت این کشور نیز به شما تعلق خواهد گرفت. با توجه به اعتبار بالای پاسپورت ترکیه نسبت به پاسپورت ایران این موضوع نیز یکی دیگر از مزایای خرید ملک در ترکیه است. با داشتن پاسپورت ترکیه می توانید به بیش از ۷۰ کشور دنیا بدون ویزا سفر کنید. نکته مهم دیگری که در رابطه با خرید ملک در ترکیه وجود دارد، این است که اقامت دائم ترکیه و حق شهروندی آن نه تنها به خودتان، بلکه به اعضای خانواده شما نیز اعطا خواهد شد.مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

به جز خرید ملک روش‌های دیگری نیز برای دریافت اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری وجود دارد. یکی از این روش‌ها سرمایه گذاری بانکی در ترکیه است. در این روش می‌توانید با حداقل ۵۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری در بانک‌های ترکیه، اقامت دائم این کشور را بگیرید. البته دقت داشته باشید که سپرده شما باید به مدت حداقل سه سال در بانک‌های ترکیه بماند. با استفاده از این روش، ضمن سپرده گذاری در بانک‌های بین المللی ترکیه می‌توانید حق شهروندی و پاسپورت این کشور را هم دریافت کنید.

ثبت شرکت یکی دیگر از راه های مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری است. به عنوان یک شهروند خارجی می‌توانید با داشتن شرایط مشخص از جمله توانایی مالی کافی (با توجه به نوع شرکت)، اقدام به ثبت شرکت قانونی در ترکیه کنید.

با ثبت شرکت در ترکیه و برآورده کردن شرایطی مانند فعالیت مداوم، سوددهی، مشغول به کار کردن شهروندان ترکیه‌ای و… می‌توانید پاسپورت ترکیه را بگیرید. البته در نظر داشته باشید که روال اداری و آماده سازی مدارک برای ثبت شرکت در ترکیه و البته هزینه‌های مختلف آن باعث می‌شود که این روش چندان محبوبیتی برای گرفتن اقامت ترکیه نداشته باشد.

در اینجا، متداول‌ترین شیوه‌های مهاجرت به ترکیه را بررسی کردیم. اینکه کدام یک از روش‌ها را برای گرفتن اقامت ترکیه انتخاب می‌کنید کاملا به شرایط و ترجیحات شما بستگی خواهد داشت. اما در صورتی که سرمایه چندانی نداشته باشید، مهاجرت تحصیلی و کاری بهترین گزینه‌ها برای گرفتن اقامت ترکیه هستند.

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل به دلیل مزایای مختلفی که دارد، در حال حاضر محبوب‌ترین روش مهاجرتی به این کشور است. هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی از کشورهای مختلف، برای گرفتن پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های ترکیه اقدام می‌کنند. اگر قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارید، برای انتخاب دانشگاه مناسب و گرفتن پذیرش تحصیلی ترکیه می‌توانید روی کمک لتسگویونی حساب کنید.

منبع: letsgouni.com


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *