تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه, مقالات آموزشی, مهاجرت و اقامت

برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است ؟!! 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

این سؤالی است که اغلب علاقه‌ مندان به مهاجرت یا دریافت پاسپورت ترکیه به دنبال پاسخ آن هستند. ولی پاسخ آن به عوامل مختلفی بستگی دارد و در شرایط مختلف، متفاوت است. نمی‌توانیم بدون در نظر گرفتن روشی که شما برای مهاجرت انتخاب کرده‌اید، مقدار پول مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه را تعیین کنیم.

اینکه قصد مهاجرت کاری داشته باشید یا مهاجرت تحصیلی، یا اینکه بخواهید از طریق اجاره‌ خانه یا سرمایه گذاری ملکی در این کشور اقامت دائم داشته باشید یا شهروندی بگیرید، هر کدام شرایط خاص خود را دارد. اگر دوست دارید در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است

با انواع روش‌ های مهاجرت به ترکیه آشنا شوید

برای مهاجرت به ترکیه روش‌ های مختلفی وجود دارد؛ حتی روش‌ هایی که ممکن است تابحال نشنیده باشید! در ادامه همه آنها را به شما معرفی می‌کنیم.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
  • مهاجرت از طریق اقامت موقت

اگر قصد دارید برای مدت کوتاهی به ترکیه مهاجرت کنید، باید از روش اقامت موقت استفاده کنید. این روش نیازی به دریافت ویزا ندارند و می‌توانید از هر دوره 180 روزه، 90 روز را بدون ویزا در ترکیه زندگی کنید. برای زندگی کردن هم می‌توانید از هتل‌ها استفاده کنید، هم اجاره ملک به‌صورت ماهانه یا روزانه.

اجاره‌ خانه و اقامت توریستی

خرید ملک مستلزم سرمایه گذاری است. اگر مبلغ سرمایه گذاری کافی برای خرید خانه در ترکیه را ندارید، بهترین روش اجاره ‌خانه یا آپارتمان برای مدت یک‌ سال و گرفتن اقامت توریستی است. البته این روش فقط برای یک‌ سال می‌تواند مساله شما را حل کند، بعد از گذشت این مدت باید به سراغ روش‌های دیگر بروید.

برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است

  • مهاجرت با روش اقامت دائمی

ممکن است دوست داشته باشید برای مدت طولانی در ترکیه زندگی کنید و اجازه بهره‌مندی از امکانات مختلف این کشور را داشته باشید. در این صورت باید از روش اقامت دائمی استفاده کنید.

خرید خانه و اقامت دائمی

اگر مبلغ سرمایه گذاری کافی برای خرید خانه را دارید، براحتی می‌توانید اقامت دائمی دریافت کنید. برای خرید خانه در ترکیه با هر مبلغی می‌توانید اقدام کنید. ولی مبلغی که برای اخذ پاسپورت از طریق خرید ملک تعریف شده، حداقل 250.000 دلار است.

اگر مبلغ سرمایه گذاری شما کمتر از این رقم است، نگران نباشید. برای اقامت شما مساله ای ایجاد نمی‌شود، ولی برای گرفتن پاسپورت یک سری قوانین و مقررات هست که باید آنها را طی چند 5 سال اول اقامت رعایت کنید. روش‌های دیگری هم وجود دارد، از جمله: سرمایه گذاری، ادامه تحصیل، ازدواج یا تولد، کار و ثبت شرکت.

  • اخذ پاسپورت و شهروندی ترکیه

اما می‌رسیم به مهاجرت با اخذ پاسپورت/ اگر مبلغ سرمایه گذاری شما بیش از 250.000 دلار است، می‌توانید براحتی یک ملک یا آپارتمان در هر شهری که دوست دارید بخرید و پاسپورت و شهروندی ترکیه را دریافت کنید. در این صورت یک شهروند ترک محسوب می‌شوید و کلیه امکانات و قوانین این کشور شامل حال شما می‌شود. البته روش‌های دیگری مانند سرمایه گذاری در ترکیه یا دریافت ویزای کاری هم وجود دارد که شرایط و روال خاص خود را دارند.

هزینه زندگی در ترکیه با اخذ اقامت از طریق خرید آپارتمان

با توجه به قیمت آپارتمان در ترکیه، شما این امکان را خواهید داشت که با قیمت‌هایی به‌مراتب ارزان‌تر از چیزی که باید برای خرید یک آپارتمان معمولی در تهران پرداخت کنید، یک آپارتمان در ترکیه بخرید. خرید آپارتمان در ترکیه با توجه به اینکه شما چقدر مبلغ سرمایه گذاری داشته باشید، هم با خرید آپارتمان‌های معمولی و ارزان قیمت امکان پذیر است، هم با خرید واحدهای آپارتمانی لوکس و گران.

هزینه زندگی در این آپارتمان‌ها، فارغ از پول خرید خانه شامل پرداخت ماهانه شارژ ساختمان یا آیدات، قبض آب، برق، گاز و تلفن، در صورت نیاز هزینه تعمیرات خانه و… می‌شود. به این هزینه‌ها باید هزینه غذا و رستوران، حمل و نقل، بیمه یا خدمات درمانی، پوشاک و مواردی از این دست را هم اضافه کنیم که همگی با توجه به سطح کیفی زندگی مورد توقع شما می‌تواند متفاوت باشد.

نحوه توزیع هزینه‌ های زندگی در ترکیه

هزینه‌های زندگی در ترکیه در مقایسه با ایران کمتر است. کما اینکه با پول یک زندگی متوسط در ایران، می‌توانید در ترکیه یه زندگی نسبتاً خوب را داشته باشید. اگر بخواهیم یک مبلغ حدودی برای توزیع هزینه‌های زندگی در ترکیه مشخص کنیم، شامل موارد زیر خواهد شد:

  • هزینه غذا و خوراک

هزینه یخچال و خوراکی‌ها برای دو نفر ماهیانه حداقل ۱۰۰۰ لیر است. البته اگر بخواهید سراغ رستوران‌ها بروید، مطمئنا بیش از این خواهد شد.

  • هزینه‌های پزشکی

مبلغ ویزیت پزشک عمومی حداقل ۱۰۰ لیر است. ولی اگر کارت اقامت داشته باشید در sağlik ocağ (مرکز سلامت که توسط دولت در هر محله احداث شده و رایگان است) می‌توانند توسط پزشک عمومی بصورت رایگان ویزیت شوند. داروهای یک ویزیت سرماخوردگی بدون بیمه حدود 200 تا 300 لیر است.

بیمه درمانی که در اکثر بیمارستان‌ها قابل استفاده است، هزینه بالایی دارد. شروع قیمت بیمه سالیانه از 4000 لیر است و اغلب ایرانیان (به جز صاحبان شرکت‌ها و کارمندان رسمی که باید بیمه باشند) از بیمه استفاده نمی‌کنند. خدمات دندانپزشکی با مبلغ پایین‌تری نسبت به ایران ارائه می‌شود. هزینه‌های جراحی هم به دلیل استفاده از تکنولوژی بالاتر، نسبت به ایران کمی بیشتر است.

  • هزینه تفریح و سرگرمی

تخمین هزینه این بخش بستگی به سرگرمی‌های مور علاقه شما دارد. ولی استفاده از ساحل و طبیعت هزینه‌ای ندارد.

  •  هزینه خرید پوشاک

پوشاک تقریباً جزو ارزانترین چیزهایی است که براحتی در دسترس است و هزینه چندانی برای شما نخواهد داشت. بزرگترین صنعت ترکیه، پوشاک این کشور است. هزینه پوشاک در ترکیه تقریبا یک سوم ایران است؛ آن هم با کیفیت عالی و برندهای معتبر جهانی.

برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است

برای خرید خانه در ترکیه و اخذ پاسپورت چقدر پول نیاز داریم؟

همان‌طور که در ابتدای مطلب گفتیم، روش‌های مختلفی برای دریافت پاسپورت و شهروندی ترکیه وجود دارد. ولی روش خرید آپارتمان و ملک، در مقایسه با سایر روش‌ها راحت‌تر و محبوب‌تر است. در واقع اغلب علاقه‌مندان به دریافت شهروندی ترکیه، اخذ پاسپورت ترکیه با خرید خانه را انتخاب می‌کنند، چون خیلی سریع به نتیجه می‌رسد.

در مورد قیمت خرید آپارتمان در ترکیه، همه چیز به شهر و محله مورد نظر شما بستگی دارد. چون محله‌ها و شهرهای مختلف این کشور از نظر نوساز یا قدیمی بودن، قیمت‌های متفاوتی دارند. معمولاً خرید خانه و هزینه‌های زندگی در استانبول، آنکارا، ازمیر و سایر شهرهای بزرگ، از خورد و خوراک گرفته تا هزینه‌های بهداشت و درمان و… نسبت به شهرهای دیگر مانند وان و هاتای بیشتر است.

استانبول محبوب‌ترین و گران قیمت‌ترین شهر ترکیه برای خرید خانه و زندگی دائمی است. براساس شاخص املاک و گزارش‌های منطقه‌ای مربوط به سال 2021، میانگین قیمت یک خانه 100 متری در استانبول به‌طور متوسط بین 2.200.000 تا 4.500.000 لیر بوده است. این یعنی، اگر برنامه مهاجرت به استانبول را دارید، باید مبلغی در همین حدود برای خرید آپارتمان یا ملک در نظر بگیرید.

سخن پایانی

مهاجرت به کشور جدید سختی خاص خود را دارد که یکی از مهم‌ترین آنها، بخش برآورد و تأمین هزینه‌های زندگی است. در پایان توصیه می‌کنیم حتماً به ‌اندازه 6 ماه اول زندگی، پس اندازی را همراه خود داشته باشید. چون تا شرایط شما متعادل شود و به زندگی و هزینه‌ها در شهری که ساکن شده‌اید آشنا شوید، زمان می‌برد.

همچنین اگر برای مهاجرت به ترکیه نیاز به مشاوره داشتید، تیم هوم ترکی را به یاد داشته باشید. این مجموعه در زمینه ارائه خدمات اقامت در ترکیه و اخذ پاسپورت، کاملاً حرفه‌ای و مورد اعتماد هستند. می‌توانید از طریق نشانی hometurkie.com با هوم ترکی در ارتباط باشید. مشاوران حرفه‌ای این مجموعه، آماده پاسخگویی به سؤالات و ارائه مشاوره به شما هستند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *