تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مقالات آموزشی

درباره رومینگ همراه اول بیشتر بدانید+ هزینه و آموزش فعالسازی 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

رومینگ همراه اول

در این مقاله از مجله گردشگری و سفر تاپ تراول تصمیم گرفتیم هر آنچه نیاز است درباره رومینگ همراه اول بدانید را برایتان قرار دهیم تا در سفرهای برون مرزی با خیال راحت از سیم کارتهای اپراتور همراه اول استفاده کنید. البته ما پیشنهاد میکنم اگر قصد سفر خارج از کشور را دارید و تمایل به استفاده مداوم از اینترنت و مکالمه دارید بهتر است از اوپراتورهای همان کشور سیم کارت تهیه کنید چون هزینه کمتری برای شما در بر خواهد داشت.ولی اگر قصد استفاده زیاد از اینترنت و مکاله را ندارید شک نکنید که این مقاله میتواند برای شما مفید باشد پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

به تازگی اوپراتور همراه اول اینترنت رومینگ را نیز راه اندازی کرده است که میتوانید مقدار حجم بسته و قیمتهای آن را از اپلیکشن همراه اول و یا با کدهای دستور که در ادامه به شما معرفی میکنم مشاهده کنید.همچنین به اینکه توجه داشته باشید که در یکسری از کشورها برای فعالسازی رومینگ باید هزینه پرداخت کنید بسته به نوع سیمکارتی که استفاده میکنید ( دائمی یا اعتباری ) متفاوت است.

رومینگ همراه اول


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

رومینگ چیست ؟

معمولا اوپراتورهای ارائه دهنده سیم کارت برای اینکه کاربرانشان بتوانند خارج از ایران هم از سیم کارت‌ هایشان استفاده کنند، با اپراتورهای مطرح هر کشور وارد مذاکره شده و با آن‌ ها قرارداد می‌ بندند. بطور مثال، همراه اول در کشور X یک اپراتور به اسم B را انتخاب کرده و با او مذاکره می‌کند که اگر شخصی با سیم کارت همراه اول وارد کشور X شد، بتواند از طریق اپراتور B با کشور خودش (ایران) ارتباط برقرار کند و در ازای آن، مبلغی را پرداخت کند.

اگر این اتفاق بیفتد و شما در کشور X با استفاده از سیم کارت همراه اول خودتان از طریق اپراتور B با ایران ارتباط برقرار کنید، در حقیقت از رومینگ بین الملل استفاده کرده‌اید.

چگونه رومینگ همراه اول را راه اندازی کنیم ؟

برای راه اندازی رومینگ شما از 3 طریق میتوانید اقدام کنید

  1. فعال سازی از طریق کد رومینگ
  2. ارسال پیامک
  3. فعال سازی از طریق اپلیکیشن همراه من

فعال سازی از طریق کد رومینگ

رومینگ همراه اول در حال حاضر با 271 اپراتور تلفن همراه در 112 کشور برای کاربرانش فعال است. برای اطلاع از وضعیت رومینگ سیم‌کارت و تلفن همراهتان، باید یک بار رومینگ سیم‌کارتتان را فعال و غیرفعال کنید

کد رومینگ همراه اول

شما باید در این روش کد دستوری را وارد کنید و منتظر نتیجه رومینگ سیم‌کارتتان باشید.

*10*29#

یک کد دیگر هم وجود دارد که شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

6#*1*

ارسال پیامک

روش دومی هم وجود دارد که اگر تمایل نداشتید از کد دستوری استفاده کنید، می‌توانید این روش را امتحان کنید. شما از طریق ارسال پیامک می‌توانید رومینگ همراه اولتان را فعال یا غیر فعال کنید. برای استفاده از این روش کافیست عدد 29 را به شماره 10 ارسال کنید و منتظر باشید تا نتیجه به شما اعلام شود.

فقط به چند نکته توجه داشته باشید:

1.  برای تمامی سیم‌کارت‌های دایری قدیمی همراه اول، سرویس رومینگ فعال است و احتیاج به فعال‌سازی دوباره نیست.

2.  سرویس رومینگ برای سیم‌کارت‌های دائمی دایری جدید از تاریخ 30 مرداد 92 فعال نیست. چنانچه از این نوع سیم‌کارت‌ها استفاده می‌کنید قبل از خروج از کشور به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کنید.

3. سرویس رومینگ برای سیم‌کارت‌های دائمی با پیش شماره 910 فعال نیست. اگر سیم‌کارت شما از این نوع است قبل از سفر باید به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کنید تا رومینگ سیم‌کارت شما فعال شود.

نحوه افزایش اعتبار برای سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری

در سیم‌کارت‌های همراه اول دائمی یا اعتباری بودن آن فرقی نمی‌کند. تنها تفاوت این دو باهم در نحوه استفاده از رومینگ این دو سیم‌کارت برای شارژ حساب رومینگ می‌باشد.

افزایش اعتبار سیم کارت دائمی

برای استفاده از خدمات رومینگ برای سیم‌کارت‌های همراه اول چند روش مختلف وجود دارد:

  • مرحله اول: باید حرف B را به شماره 990009 ارسال کنید.
  • مرحله دوم:  باید مبلغ مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  • مرحله سوم: ارسال شماره تلفن
  • مرحله چهارم: لحظاتی صبر کنید تا پیامک شناسه پرداخت و شناسه قبض ارسال شود.
  • مرحله پنجم: شناسه پرداخت و شناسه قبض را اگر دریافت کردید می‌توانید مبلغ مورد نظرتان را پرداخت کنید.

 افزایش اعتبار از طریق سایت همراه اول

روش دیگری برای افزایش اعتبار استفاده از رومینگ همراه اول وجود دارد. شما می‌توانید از طریق سایت این کار را انجام دهید که در ادامه گام به گام برایتان توضیح داده‌ایم.

  • مرحله اول: وارد وبسایت همراه اول بشوید.
  • مرحله دوم: بعد از ورود به وبسایت، در صفحه خانه، روی گزینه «محصولات و خدمات» نگه دارید تا صفحه کوچکی برایتان نمایان شود. زمانی که این صفحه ظاهر شد روی گزینه «درگاه‌های ارتباطی مشترکین» بروید و بر روی گزینه «همراه من» کلیک کنید. در این مرحله صفحه جدیدی برایتان باز می‌شود.
  • مرحله سوم: در سایت ثبت‌نام کنید و اطلاعاتی را که از شما خواسته شده، وارد کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات، صبر کنید تا «رمز یکبار مصرف» برایتان ارسال شود.
  • مرحله چهارم: بعد از ارسال رمز، آن را تایپ کنید و وارد صفحه شوید.
  • مرحله پنجم: باید بر روی گزینه «صورتحساب من» کلیک کنید.
  • مرحله ششم: باید بر روی گزینه «افزایش بستانکاری» کلیک کنید و مبلغ مورد نظرتان را وارد کنید.
  • مرحله هفتم: درگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید و مبلغ مد نظرتان را  پرداخت کنید. در این مرحله حساب شما شارژ می‌شود.

افزایش اعتبار سیم کارت‌های اعتباری

سیم‌کارت‌های اعتباری در مقایسه با سیم‌کارت‌های دائمی، بسیار راحت‌تر شارژ می‌شوند. برای این کار کافیست سیم‌کارت خودتان را شارژ کنید.

رومینگ همراه اول

روش استفاده از رومینگ همراه اول

تا به اینجای کار در رابطه با نحوه شارژ کردن سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی صحبت کردیم. در ادامه باید در مورد اقدامات لازم جهت استفاده از سرویس رومینگ همراه اول برای تماس صحبت کنیم.

  • تماس با موبایل با استفاده از سرویس رومینگ
  • شما باید در ابتدا کد 0098 را شماره گیری کنید و بعد شماره مد نظر را بدون صفر اول وارد کنید.
  • تماس با شماره ثابت با استفاده از سرویس رومینگ
  • اگر قصد تماس با شماره‌های ثابت را با استفاد از سرویس رومینگ دارید باید باز هم پیش شماره 0098 را وارد کنید و بعد از کد شهرستان را بدون صفر اول وارد کنید.

نکات مهم:

1.  فعال سازی رومینگ از اعتبار شما کم نمی‌کند.

2. اگر کسی از ایران با شما تماس بگیرید، هزینه این تماس برای شما محاسبه می‌شود.

3. در تمامی کشورها روشن کردن گوشی و دریافت پیام کوتاه هزینه‌ای نداشته و رایگان است.

4. نحوه محسابه سرویس‌های رومینگ بر پایه دقیقه است. در نتیجه تماس‌های کمتر از 60 ثانیه، یک دقیقه محسابه می‌شود و اگر کمتر از 120 ثانیه باشد، دو دقیقه هزینه دارد. پیشنهاد می‌کنیم که حواستان به ساعت باشد و دقایق مکالمات خود را تکمیل کنید.

5. بین دو تلفن همراه ایرانی که در کشور دیگری هستند چنانچه ارتباطی برقرار شود، هزینه مطابق با تعرفه‌های رومینگ حساب می‌شود.

6.این نکته را هم در نظر داشته باشید که وقتی سرویس رومینگ شما فعال می‌شود، بسته‌های اینترنتی داخلی شما غیرفعال می‌شود و درصورت روشن کردن اینترنت تلفن همراه خود، هزینه آن براساس تعرفه اعلام شده محاسبه می‌شود.

همچنین خوب است این را بدانید که هزینه و تعرفه رومینگ همراه اول در هر کشوری متفاوت است و برای آنکه از تعرفه همراه اول در کشور موردنظر خود اطلاع پیدا کنید، تنها کافی است به وبسایت همراه اول رفته و وارد بخش تعرفه‌های همراه شوید. حالا با جستجو کردن اسم کشور موردنظرتان هزینه خدمات رومینگ همراه اول در آن کشور را مشاهده کنید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *