تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار


رپورتاژ آگهی, مقالات آموزشی, مهاجرت و اقامت, ویزا

راهنمای جامع و کاربردی زندگی در یونان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

اولین چیزی که با شنیدن اسم یونان به فکر می­رسد، بحران مالی است و تمام مهاجرانی که امروزه ساکن یونان هستند نیز بر این امر واقفند. در این مطلب شما را با تاریخ، فرهنگ، غذاهای یونان و زندگی روزمره ساکنان آن آشنا خواهیم کرد.

از خود بپرسید که آیا نیاز به مهاجرت دارید؟ مهاجرت کار ساده­ای نیست که به تنهایی انجام شود. با این حال در ادامه متن شما را با خدمات و شیوه زندگی در یونان آشنا خواهیم کرد.

زندگی در یونان

نگاهی کوتاه به زندگی در یونان:

  • در سال­های اخیر یونان با آشفتگی­های سیاسی فراوانی روبه­رو بوده است و برای مثال در سال 2015 سه انتخابات را به خود دید.
  • زیرساخت­های عمومی این کشور (به ویژه سیستم بهداشتی) متاثر از بحران مالی آن است و وضعیت مناسبی ندارد.
  • در مرکز آتن اعتصاب و تظاهرات فراوانی برگزار می­شود که باید مراقب امنیت خود باشید.

یونان چهارراهی بین شرق و غرب است ولی هیچ وجه اشتراکی با فرهنگ­ اروپا و خاورمیانه ندارد. جمعیت این کشور در حدود یازده میلیون نفر است و آب و هوای معتدل با تابستان­های گرم و زمستان­های معتدل و مرطوب را دارد. هشتاد درصد کشور کوهستانی است و اندازه اراضی قابل کشت بسیار محدود است. مردم یونان گرم و مهمان­نواز هستند و اکثریتشان (1/88٪) عضو کلیسای ارتدکس یونان می­باشند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بیشتر بدانید: مراحل و شرایط دریافت ویزای انگلیس چگونه است؟

زندگی در یونان

یونان باستان

ساکنین تمامی کشورها از تاریخ یونان مطلع هستند، کشوری که با داشتن سرزمین اصلی خود و بیش از هزار جزیره در دریای مدیترانه قرن ها در مرکز تاریخ جهان قرار داشت. تمدن باشکوه Minoan در بزرگترین جزیره یونان یعنی کرت، از 2700 تا 1500 قبل از میلاد و از تاریخ 1900 تا 1100 قبل از میلاد با تمدن میکینا معروف است.

تمدن معروف یونان باستان در هزاره اول قبل از میلاد پدیدار شد و بین سال­های 500 تا 300 قبل از میلاد دوران طلایی خود را سپری کرد. بسیاری از ایده­های توسعه یافته در این زمان در مورد دموکراسی، فلسفه، پزشکی، هنر و سایر موارد تأثیرگذار بر زندگی امروزه بوده است.

مهاجران ساکن یونان وقت زیادی را برای بازدید از تمدن باستانی یونان خواهند داشت. پس از سقوط یونان باستان در سال 146 پیش از میلاد، به ترتیب امپراتوری­های روم، بیزانس و عثمانی بر این کشور حکومت کردند تا در سال 1830 شکل حاکمیت تغییر کرد و کشور به استقلال رسید.

یونان مدرن

در طول قرن نوزدهم و آغاز قرن بیستم جزایر و سرزمین­های فراوانی که عمدتا یونانی زبان هستند به این کشور اضافه شدند. در طول جنگ جهانی دوم، با حمله ایتالیا در سال 1940 و حمله آلمان از سال 1941 تا 1944، زندگی بر مردم این کشور سخت شده بود.

در اواخر جنگ جهانی دوم، جنگ داخلی بین کمونیست­ها و ضد کمونیست­ها آغاز شد که تا سال 1949 ادامه یافت. یونان در سال 1952 به ناتو پیوست، یک کودتای نظامی در سال 1967 قدرت را به دست گرفت و این کشور توسط یک ارتش اداره شد. دیکتاتوری هفت سال طول کشید و در سال 1974، جمهوری پارلمانی تأسیس و سلطنت برچیده شد.

سیاست در یونان

یونان دارای سیستم چند حزبی است. در حالی که این کشور در آستانه ورشکستگی بود، آشفتگی­های اساسی در سیاست یونان اتفاق افتاد. اولا انتخابات قانونی در ژانویه سال 2015 برگزار شد و ائتلافی به رهبری سیریزا و الکسیس Tsipras به عنوان برنده ظاهر شد. این ائتلاف یک همه پرسی ترتیب داد تا نظر مردم یونانی برای مذاکره با اتحادیه اروپا مشخص شود. نتیجه این همه پرسی دولت یونان را به ادامه مذاکرات با اتحادیه اروپا سوق داد و منجر به توافق نهایی شد. انتخابات جدید در سپتامبر همان سال برگزار شد و نتیجه آن پیروزی دیگری برای ائتلاف سیریزا بود.

تغذیه مدیترانه­ای

یونان به دلیل داشتن محصولات کشاورزی چون زیتون، شراب، پنیر، غلات، حبوبات، میوه­های تازه و سبزیجات، ماهی، گوشت و لبنیات و زعفران مشهور است. مطالعات نشان می­دهد که رژیم غذایی مدیترانه­ای در یونان باعث افزایش طول عمر و کاهش خطر ابتلا به بیماری­های قلبی و دستگاه گوارشی می­شود.

بیشتر بخوانید: شرایط اخذ اقامت هلند چیست؟

فرهنگ یونانی

عید پاک ارتدکس (Pascha) مهمترین تعطیلات مذهبی در یونان است. این مراسم با شمع، آتش­بازی و رقص و شادی در حومه شهرها برگزار می­شود. جشن کریسمس در یونان دوازده روز طول می­کشد (از روز کریسمس تا اپیفانی) و به طور سنتی، قایق­های کوچکی با نام کاراواکی به جای درختان تزئین می­شوند.

زندگی روزمره در یونان

فروشگاه­ها از ساعت 9:00 تا 15:00 روزهای دوشنبه، چهارشنبه و شنبه فعال هستند و از 10:00 تا 14:00 و 17:00 الی 20:30 در سه­شنبه­ها، پنج­شنبه­ها و جمعه­ها باز می­باشند. دفاتر پست معمولاً از ساعت 7:30 الی 14 از دوشنبه تا جمعه باز هستند. عموماً بانک­ها از ساعت 8 تا 14:30 دوشنبه تا پنجشنبه و بین ساعت 8 تا 14 روز جمعه باز هستند.

افتتاح حساب بانکی در یونان

برای افتتاح حساب بانکی در یونان، باید شماره شناسایی مالیات دهندگان خود را در اختیار داشته باشید و گذرنامه و آدرس نحل سکونت خود را ارائه دهید.

حمل و نقل در یونان

یونان دارای چهار فرودگاه بین­المللی اصلی است که بزرگترین آن فرودگاه بین المللی Eleftherios Veniselos است که در 33 کیلومتری شمال شرقی آتن قرار دارد. مسیر ریلی خوبی با بسیاری از مقاصد مهم اروپا وجود دارد و حمل و نقل منظم کشتی نیز یونان را به ایتالیا و ترکیه متصل می­کند.

در خود یونان، علاوه بر شبکه ریلی، خطوط اتوبوس بیشتر شهرهای بزرگ را به هم متصل می­کنند و کشتی­ها بهترین راه برای رسیدن به جزایر یونان هستند. پروازهای داخلی توسط تعدادی از شرکت­های هواپیمایی انجام می­شود که بزرگترین آن­ها ایرلاین­های اژه و المپیک ایر است.

بهتر است بدانید: صفر تا صد دریافت ویزای استارتاپ

مراقبت­های پزشکی در یونان

خدمات پزشکی در آتن و تسالونیکی خوب است. با این حال وضعیت بیمارستان­های عمومی به دلیل بحران بدهی که از سال 2009 آغاز شد بدتر شده است جرا که در سال 2015 دولت فقط 4٪ از تولید ناخالص داخلی را صرف سیستم مراقبت­های بهداشتی کرد. کمبود 5000 پزشک و 15000 پرستار در سیستم بهداشت عمومی نیز نکته دیگر ماجراست. در شهرهای بزرگ، کسانی که کیفیت بالاتری می­خواهند، می­توانند به سراغ بیمارستانها و کلینیک­های خصوصی بروند. مراقبت­های پزشکی در مناطق روستایی و در بسیاری از جزایر یونان عادی است و با کمبود فراوانی مواجه است.

در صورت اضطرار با شماره 112 شماره­گیری کنید. شماره 100 برای پلیس، 166 برای آمبولانس و 199 برای دسترسی به آتش­نشانی تعریف شده­اند.

بیمه درمانی در یونان

بیمه درمانی عمومی از زمان معرفی سیستم مراقبت­های بهداشتی ملی (ESY) در سال 1983 الزامی است و مزایایی مانند حقوق بازنشستگی و بیکاری را دارد.

دریافت کننده مراقبت های بهداشتی اولیه (شخص شاغل) جزوه سلامت شخصی خود را دریافت می کند ، که باید هنگام دریافت خدمات پزشکی بیمار ارائه شود. اعضای خانواده دریافت کننده مراقبت های بهداشتی ، یک دفترچه بهداشت خانواده دریافت می کنند. در شهرها ، شما می توانید پزشک عمومی خود را از یک لیست انتخاب کنید. در مناطق روستایی ، اغلب فقط یک پزشک در یک منطقه خاص مشغول خدمت است. بدون مراجعه به پزشک عمومی خود می توانید با متخصصان ملاقات کنید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *