تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
کردستان

زیباترین جاده های کردستان را بیشتر بشناسید | Kurdistan 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

زیباترین جاده های کردستان

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با زیباترین جاده های کردستان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

استان کردستان یکی از استان‌های غربی ایران است. کردستان میان کوه‌های سربه‌فلک کشیده زاگرس محصور شده است و این کوه‌ها، به استان کردستان جلوه‌ای خاص و متمایز بخشیده‌اند. زیباترین جاده های کردستان را می‌توان در زمره زیباترین جاده‌های ایران قرار داد چرا که زیبایی طبیعت در پیچ و تاب جاده‌ها تلفیق شده و یک صحنه شگفت‌انگیز را خلق نموده است. جاده‌های کردستان را می‌توان نمونه بارز جاده‌های رویایی قلمداد نمود که بسیاری از آن‌ها را در تصاویر مربوط به مجلات برتر جهان مشاهده می‌کنید.

جاده نودشه

نودشه نام منطقه ای از توابع پاوه و یکی از شهرهای استان کرمانشاه است اما از آنجا که یکی از مسیرهای اصلی به سمت مریوان می باشد به عنوان یکی از زیبا ترین جاده های استان کردستان شناخته می شود. در این مسیر پر پیچ و خم می توانید شاهد ارتفاعات منطقه نیز باشید. جاده نودشه به صورتی است که در برخی از نقاط شما می توانید مرتفع ترین بخش کوه ها را در پایین تر از سطح خودروی خود مشاهده کنید.

این جاده به گونه ای در نقطه صفر مرزی واقع شده و شما در یک بخش از آن می توانید خاک کشور عراق و مردم کورد نشین این کشور را مشاهده کنید و در بخش دیگر نیز شاهد اتصال شهرهای کرد نشین ایران همچون مریوان و پاوه باشید. شما می توانید به استان کردستان و بخش های شمالی و شمال غرب کرمانشاه مسافرت کرده و طبیعت فوق العاده زیبای جنگل ها، کوهستان ها، جاده ها، چشمه ها و رودخانه ها را مشاهده کنید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

زیباترین جاده های کردستان

جاده نوسود

جاده نوسود نیز در فصل بهار به یکی از رویایی‌ترین جاده‌های ایران مبدل می‌گردد. این جاده پر پیچ و تاب در فصل زمستان بسیار صعب‌العبور است و باید از زنجیر چرخ خودرو مطمئن باشید. با این حال اگر فرصت دارید بهتر است جلوه‌های تماشایی این جاده زیبا را در فصل بهار از دست ندهید.

در فصل تابستان نیز می توانید یک هوای خنک و مطبوع را در این جاده تجربه کنید با این حال طبیعت زیبای نوسود در اطراف جاده صرفا به فصل بهار اختصاص دارد.

در حرکت میان جاده نوسود می توانید یکی از زیبا ترین فضا های موجود را برای اتراق کردن انتخاب کنید اما دریاچه ای که در مسیر شما وجود دارد یکی از بهترین ایده های ممکن برای گذران اوقات فراغت می باشد. این جاده نیز همانند اغلب جاده های کردستان به علت پیچ های بسیار زیاد و همچنین کاهش عبور و مرور در طول شب، برای رانندگی در طول روز مناسب بوده و بهتر است در طول شب به دل زیباترین جاده های کردستان نزنید.

زیباترین جاده های کردستان

جاده دشه

روستای دشه نیز یکی دیگر از روستاهای شهرستان پاوه در استان کرمانشاه است. این روستای کوچک که همچنان بافت سنتی خود را حفظ کرده است در فصل بهار به یک بهشت بی‌بدیل تبدیل می‌شود. جاده‌ای که از این روستا می‌گذرد به علت دور زدن کوه‌ها، کوهستان‌ها و تپه‌های ریز و درشت به یک جاده پر پیچ و تاب تبدیل شده و در کنار طبیعت بهشتی و رویایی خود یک صحنه شگفت‌انگیز را در فصل بهار خلق می‌کند.

این روستا تنها ده کیلومتر با پاوه فاصله دارد و شما می توانید ضمن سکونت یک یا چند روزه در پاوه، طول روز را هم برای رانندگی در جاده دشه انتخاب کنید.

جاده کمادره

روستای کمادره نام یکی دیگر از روستا های مربوط به حوزه شهرستان پاوه است که جاده متصل به آن در فصل بهار به یکی از زیباترین جاده های ایران مبدل می گردد. جاده کمادره به عنوان یکی از زیبا ترین جاده های ایران شناخته شده نیست اما مردم پاوه و بسیاری از مردم کرمانشاه این جاده را به عنوان یکی از زیبا ترین جاده های کشور می شناسند.

جذابیت این جاده در فصل بهار به قدری زیاد است که بسیار شبیه به جاده های شمالی کشور به نظر می رسد و فردی که تصویر آن را در قالب عکس نظاره گر است شاید هرگز نتواند آن را از جاده های سرسبز شمال تفکیک کند. اگر در فصل بهار راهی این منطقه شده اید می توانید علاوه بر رانندگی در سایرجاده های زیبای کردستان که در مطالب اخیر ذکر شده اند هیجان رانندگی در جاده زیبای کمادره را هم امتحان کنید.

زیباترین جاده های کردستان

جاده هجیج 

روستای معروف و پلکانی هجیج یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان پاوه است و یکی از زیباترین جاده های مناطق کرد نشین نیز در همین منطقه و به همین نام شناخته می شود. شهرت جاده هجیج بیش از هرچیز به علت اتصال آن به جاده اورامان تخت یا همان تته است که به عنوان یکی از شگفت انگیزترین جاده های ایران شناخته می شود.

جاده هجیج به اورامان تخت یکی از منحصر به فردترین جاده‌های ایران است که در مسیری کوهستانی دو روستای زیبا در استان‌های کردستان و کرمانشاه را به نیز می‌رساند. روستاهای این منطقه خانه‌های پلکانی دارند و رودهای پر آب و خروشان در اطراف آن‌ها جاری است. در طول مسیر جاده هجیج به اورامان تخت از کوه‌های سنگی، طبیعت سرسبز، چشمه‌های خروشان و دامنه‌های پر شیب خواهید گذشت. این جاده یکی از پرپیچ‌وخم‌ترین جاده‌های ایران است و چشم‌اندازهای طبیعی بکری دارد.

بین روستاهای هجیج و اورامان تخت دو راه مختلف وجود دارند که هردو زیبا و پرپیچ‌وخم هستند، اما یکی از این راه‌ها کوتاه‌تر است. با وجود کوتاهی یکی از مسیرها، اما جاده طولانی‌تر به‌دلیل زیبایی و جاذبه‌های طبیعی بیشتر، طرفداران بیش‌تری دارد. دامنه کوه‌های این جاده در بهار و تابستان از گل‌های رنگارنگ پر می‌شوند. بهترین زمان برای سفر به این منطقه ۶ ماه نخست سال است. این منطقه در زمستان برف‌گیر است و مسدود می‌شود.

زیباترین جاده های کردستان


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *