تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, هرمزگان

ساحل سرخ هرمز ، هرمزگان | Red Beach 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

ساحل سرخ هرمز

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ تراول شما را با ساحل سرخ هرمز ، یکی از زیباترین سواحل ایران آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

جزیره کوچک هرمز یکی از جزایر در آبهای خلیج فارس است و در استان هرمزگان قرار دارد. این جزیره دارای ساحلی خاص و عجیب است چرا که در این ساحل موج های سرخ رنگ به ساحل می کوبند. رنگ خاک ساحل به رنگ سرخ است به طوری که موج های خونی رنگ را برای بیننده تداعی می کنند.

ساحل سرخ هرمز

ساحل سرخ لقبی است که به ساحل جزیره هرمز داده شده است. این ساحل زیبا برخلاف سواحل دیگر آبی رنگ نیست و موج‌های آب در آن به دلیل وجود مواد معدنی سرخ‌رنگ هستند. خاک سرخ جزیره هرمز ارزش اقتصادی زیادی دارد و در گذشته به کشور‌های دیگر صادر می‌شد، اما صادراتش محدود شد تا از بین نرود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

خاک سرخ جزیره هرمز مصرف خوراکی دارد و با نام کِلک در میان ادویه‌های محلی دیده می‌شوند. «سوراغ» یکی از غذا‌های محلی جزیره هرمز است که با استفاده از ادویه‌های درست شده با خاک سرخ، پخته می‌شود.

ساحل سرخ هرمز

چرا رنگ این ساحل سرخ است ؟

تمام رنگ این ساحل زیبا از وجود یک عنصر ناشی می شود؛ اکسید آهن عنصری است که در ۷۰ درصد خاک سرخ این منطقه وجود دارد و رنگ آن را به این صورت درآورده است . از هرمز به عنوان یکی از معادن بزرگ خاک سرخ جهان یاد می شود و حدود ۵۰ هزار تن از آن وجود دارد که در هر سال می توان ۲۰۰۰ تن آن را استخراج کرد . خاک سرخ هرمز را جزء معادن بزرگ جهان می شناسند.

جالب است بدانید که همه ی رنگ های این جزیره در نتیجه یک ترکیب شیمیایی به وجود آمده اند و حاصل ترکیب کانی های مختلف برای شکل گیری سنگ، خاک یا کلوخ می باشند .

ساحل سرخ هرمز

البته نقش سنگ های فلزی را در این میان نمی توان نادیده گرفت؛ مگنتیت، هماتیت و اولیژیست سه سنگ فلزی هستند که در آنها اکسید آهن وجود دارد و سنگ فلزی طلایی رنگی به نام پیریت که به طلای ابلهان یا چشم شیطان مشهور است سرشار از سولفید آهن است .

همه ساله به مناسبت های مختلف فرش های رنگینی با خاک این جزیره درست می شوند که در کنار زیبایی دارای آسیب هایی برای محیط زیست جزیره نیز هستند و باعث مخلوط شدن خاک های نواحی مختلف آن می گردند .

بهترین زمان سفر به جزیره هرمز

از آنجایی که تابستان های جنوب بسیار گرم و طاقت فرساست می توانید در فصل پاییز و زمستان را برای سفر به آن انتخاب کنید. اوایل بهار نیز می تواند زمان مناسبی برای سفر به این منطقه باشد.

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *