تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, ایران, چابهار, سیستان و بلوچستان

ساحل شب تاب چابهار | شگفت انگیز ترین جاذبه ایران فقط در چند ماه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

ساحل شب تاب چابهار

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی چابهار یکی از شگفت انگیز ترین جاذبه های این شهر که فقط در چند ماه از سال قابل مشاهده است را معرفی خواهیم کرد پس اگر قصد سفر به استان سیستان و بلوچستان را دارید طوری برنامه ریزی کنید تا بتوانید از ساحل شب تاب چابهار هم بازدید کنید .

چابهار مهم ترین بندر بازرگانی کرانه بلوچستان می باشد که به علت نداشتن فصل پاییز و زمستان دارای آب و هوای بهاری در تمامی فصول است . این بندر زیبا به علت داشتن جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی سالانه میزبان تعداد خیلی از گردشگران و توریستها است. چابهار نگینی در استان تاریخی سیستان و بلوچستان، و یکی از شهرهای جنوب شرقی این استان به شمار می رود که در کرانه دریای مکران و اقیانوس هند قرار دارد و دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است در ادامه با ما همراه باشید تا با ساحل شب تاب و شگفت انگیز این شهر آشنا شوید

شگفت انگیزترین جاذبه گردشگری ایران که تنها در چند ماه از سال در چابهار قابل رویت است پدیده ای است به نام شب تاب های دریایی که همانند شبرنگ آبی روی موج ها سوار می شوند و در ساحل چابهار در رفت و آمدند هستند.

نام علمی شب تاب های دریایی فیتوپلانکتون می باشد که فقط در فصل پاییز و زمستان در سواحل چابهار قابل رویت هستند. اگر در شب های فصل زمستان یا پاییز به سواحل چابهار بروید در تاریکی شب که یکی دو ساعتی از آن گذشته باشد کم کم شب تاب های آبی رنگ همراه با موج به ساحل می آیند که صحنه ای شگفت انگیزی را ایجاد خواهند کرد. تعدادی زیادی از آنها در خاک ماسه ای ساحل می مانند و تعداد زیاد دیگری دوباره به آب برمی گردند. برای دیدن آنها باید جایی تاریک در ساحل چابهار پیدا کرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

ساحل شب تاب چابهار

از سالها پیش این موجودات ریز برای چابهاری ها شناخته شده بودند آنها به شنا در آب دریا  می رفتند و با تنی آبی و درخشان به ساحل برمی گشتند چون روی تن آنها فیتوپلانکتون های زیادی چسبیده بود و آنها را در شب درخشان می کرد. موجودات ریزی که به سختی قابل دیدن و جدا کردن هستند درست مانند نقطه های آبی.

در چند سال اخیر تعداد فیتوپلانکتون هایی که به ساحل می آید کمتر شده است. برخی از مردم تصور می کنند که می توانند با آنها تفریح کنند و یا آنها را داخل لیوانی ریخته و با خود ببرند اما اینطور نیست عمر فیتوپلانکتون ها بسیار کم است و در عرض چند دقیقه ناپدید می شوند.

اطلاعاتی درباره اینکه دقیقا چه روزهایی و چه ساعت هایی از ماههای پاییز و زمستان می شود این پدیده را شاهد بود در اختیار مردم بومی چابهار است اما مردم جزیره قشم نیز مدعی هستند که این پدیده را در سواحل جزیره دیده اند اما هنوز تصاویری از این پدیده در جزیره قشم منتشر نشده است تا گویای این پدیده باشد.

ساحل شب تاب چابهار

این پدیده علمی زیبا و چشم نواز تنها مختص سواحل چابهار نیست و در سایر نقاط جهان همانند پورتوریکو، مالدیو، هاوایی، کامبوج، سوئد و حتی جزایر برموردا هم به چشم می خورد اما در سواحل شمالی و جنوبی کشورمان تنها در برخی سواحل چابهار قابل رویت است. اگر به دنبال تجربه این رویای جواهرنشان و آبی در دل سیاهی شب های چابهار هستید بدون شک بندر تنگ و سواحل زیبای این بندر یکی از بهترین سواحل چابهار برای تجربه ای منحصربفرد و جذاب است.

ساحل شب تاب چابهار


مقالات بیشتر درباره چابهار بخوانید :


 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *