تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, گیلان

آشنایی با بنای تاریخی شهرداری رودسر 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

ساختمان شهرداری رودسر

در این مقاله از مجله سفر و گردشگری تاپ تراول شما را با ساختمان تاریخی شهرداری رودسر آشنا خواهیم کرد.پس اگر به دنبال بناهای تاریخی در شمال کشور و استان گیلان هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

مختصری درباره شهرستان رودسر بدانید :

شهر زیبا و جذاب رودسر در استان گیلان جزو یکی از مناطق نادری است که مابین دریا و کوهستان قرار گرفته و روستاهایی جذاب در دل دشت و کوه و دریا در خود جای داده. شهری دیدنی در 88 کیلومتری شرق گیلان که به چهار بخش مرکزی، کلاچای، چابکسر و رحیم آباد تقسیم بندی می شود. این شهرستان از شمال به دریا، از جنوب به رشته کوه های البرز، از شرق به استان مازندران و از غرب به لنگرود متصل می شود.جاهای دیدنی رودسر بشمار است. البته در کنار تمام این جاذبه های دیدنی بازار ماهی فروشان شهر به طرز بسیار دلبرانه ای خودنمایی می کند، بازاری دوست داشتنی که در طی سفرتان به رودسر تماشایی بازدید از آن را به هیچ وجه نباید از دست دهید. اما در این مقاله درباره بنای تاریخی شهرداری رودسر صحبت خواهیم کرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

ساختمان شهرداری رودسر

شهرداری رودسر در استان گیلان نمونه ای از دوره تحول در معماری ایران است بنای تاریخی شهرداری رودسر در جنوب غربی میدان امام رودسر واقع شده است. در دور تا دور میدان شهرداری رودسر 8 بنای تاریخی دیده می‌شود که در بین آن‌ ها بنای تاریخی شهرداری به زیبایی تمام می‌درخشد و شباهتی به بنای تاریخی شهرداری رشت دارد . شهرداری رودسر بنایی است مربوط به دوره پهلوی اول که دارای گچبری های بسیار زیبایی می باشد که در دهه اول دوره پهلوی با الهام از مغرب زمین و اکثرا توسط معماران آلمانی یا ارمنی بنا گردیده است . این مجموعه به دلیل اهمیت آن که بازگوی خاص از یک دوره تحول معماری ایرانی است که به شماره ۱۵۱۹در سال ۱۳۳۶هجری شمسی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است .



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *