تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, سنگاپور

سنگاپور ، سبزترین شهر آسیا | Singapore 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

سبزترین شهر آسیا

در این مقاله از مجله سفر و گردشگری تاپ تراول تصمیم گرفتیم تا شما را با سرسبزترین شهر آسیا یعنی سنگاپور بیشتر آشنا کنیم. پس اگر علاقمند به مقالات گردشگری هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با این شهر شگفت انگیز آشنا شوید

سفر به آسیا، اغلب برای مردم دیدن بی تفاوتی کامل به محیط زیست شوکه کننده است. سواحل تایلند پس از پارتی های شبانه پوشیده از زباله می شود. فروشندگان فروشگاه های مواد غذایی در کره به شما یک کیسه جداگانه برای هر خریدی که می کنید می دهند و تعداد زیادی کیسه پلاستیکی استفاده می شود و بسیارری موارد. با این حال، سنگاپور، به محیط زیست اهمیت زیادی می دهد و دارای بسیاری از ابتکارات سازگار با محیط زیست است.

براساس شاخص عملکرد محیطی، یک مطالعه پایداری توسط دانشگاه ییل و سازمان ملل متحد که کشورها را بر اساس سلامت محیط زیست و انرژی اکوسیستم های آنها اندازه گیری می کند، سنگاپور رتبه چهاردهم بین المللی و رتبه اول و برتر آسیا است. کشورهای آسیای جنوب شرقی نیز با فاصله ای نزدیک پشت سر آن هستند – مالزی در رتبه 63، تایلند رتبه 91، اندونزی رتبه 107 و ویتنام در جایگاه 131. بعضی از مبانی پیروزی سنگاپور در مورد سازگاری با محیط زیست می توانند به لی کوان یو، نخست وزیر سابق سنگاپور نسبت داده شوند که رویای این را داشت که یک روز سنگاپور، با نام یک باغ شهر، به عنوان شهری در باغ شناخته شود.

سبزترین شهر آسیا
سبزترین شهر آسیا

یکی از بزرگترین و قابل رویت ترین طرح های سازگار با محیط زیست در سنگاپور باغ های خلیج (Gardens by the Bay) است – چشم اندازی بیگانه در پشت خلیج مارینا – جاذبه اصلی این باغ ها درخت های عظیم آن است. این درخت های بزرگ دارای باغ های عمودی هستند که در ارتفاع های 25 تا 50 متری (82-164 فوت) قرار دارند. این باغ های عمودی و تمام باغ های خلیج، خود پایدار و بر اساس اکوسیستم ایجاد شده از دریاچه، درختان بزرگ و گنبدهای حفاظتی است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
سنگاپور ، سبزترین شهر آسیا | Singapore
سرسبزترین شهر آسیا

در سراسر شهر، بسیاری ساختمان های سبز مانند برج اداری کپیتاگرین (CapitaGreen)، رویال پارک (PARKROYAL) در هتل Pickering و آپارتمان های تری هوس کاندو (Tree House condo) در نزدیکی بوکیت تیماه، وجود دارد. ساختمان کپیتاگرین واقع در منطقه تجاری مرکزی به عنوان یک محیط پایدار و مرتبط با طبیعت طراحی شده است. برخی از ویژگی های این ساختمان عبارتند از نمای دو پوسته که درجه حرارت ساختمان را کاهش می دهد و یک جنگل آسمان که هوای سرد را به داخل می کشد و به افزایش قدرت یونیت های تهویه هوا در سراسر ساختمان کمک می کند.

مقالات بیشتر بخوانید : جاهای دیدنی سنگاپور

آپارتمان تری هاوس (Tree House) دارای یک باغ عمودی است و تقریبا 2333 متر مربع (25000 فوت مربع) را پوشش می دهد که منجر به ایجاد یک رکورد جهانی گینس به عنوان بزرگترین باغ عمودی جهان شد. از طرفی در بخش چینی شهر، هتل پارک رویال آن پیکرینگ (the PARKROYAL on Pickering) جایزه ای از سمت سازمان جوایز سفر جهانی با این عنوان “هتل سبز آسیا با ویژگیهای سازگار با محیط زیست” دریافت کرده است. این جایزه به عنوان یک نتیجه به خاطر ویژگی های دوستدار محیط زیست این هتل اعطا شد. این ویژگی ها شامل یک برنامه جمع آوری آب باران، دیوارهای زنده که به کاهش استفاده از سیستم تهویه هوا کمک می کند و آبشارهای تزئینی که یک سیستم خنک کننده طبیعی را فراهم می کنند.

سبزترین شهر آسیا
سرسبزترین شهر آسیا

بازدیدکنندگان از سنگاپور اغلب شگفت زده می شوند که چگونه این شهر سبز این جمعیت را در خود مدیریت می کند، اما در واقع این تراکم جمعیت بالاست که سنگاپور را برای یک شهر سبز شدن و رفاه شهروندان و سازگاری با محیط زیست را مهم می سازد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *