تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مشهد

سرزمین موج های آبی، یکی از تفریحات محبوب مشهد 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مشهد مرکز استان خراسان رضوی، در شمال شرق ایران قرار دارد و دومین شهر پرجمعیت کشور است. از آنجایی که این شهر یکی از شهرهای باستانی در مسیر جاده ابریشم است، آثار فرهنگی و تاریخی در این شهر وجود دارد. این شهر محبوب ترین مقصد گردشگران و زائرانی است که قصد زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) را دارند.

سالانه میلیون ها زائر ایرانی با خرید بلیط هواپیما مشهد و حدود یک میلیون زائر از کشورهای دیگر جهان به مشهد مقدس سفر می کنند. اما حرم مطهر امام رضا(ع) تنها دلیل محبوبیت این شهر نیست. بلکه مشهد چیزهای بیشتری نیز برای ارائه دارد، یکی از این جاذبه ها سرزمین موج های آبی در مشهد است.

سرزمین موج های آبی، یکی از تفریحات محبوب مشهد

معرفی سرزمین موج های آبی مشهد

مجموعه سرزمین موج های آبی به عنوان یکی از جذاب ترین و بزرگترین مجموعه های تفریحی در ایران شناخته می شود که در سال 1386 افتتاح شده است. این مجموعه یکی از مجهز ترین و عظیم ترین پارک های آبی در ایران است، که به هیچ دریاچه ای دسترسی ندارد. مشهد علاوه بر جاذبه های زیارتی و سیاحتی که دارد با افتتاح این مجموعه گردشگران بسیاری را جذب کرده است، این مجموعه بهترین مکان برای گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده و کودکان است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

این مجموعه ی بزرگ در زمینی به مساحت 23 هزار متر مربع و زیر بنای آن با مساحتی حدود 85 هزار متر مربه ساخته شده است. این مجموعه به دلیل بزرگی و امکاناتش یکی از بی نظیرترین مجموعه های تفریحی سرپوشیده در ایران به شمار می رود. لازم به ذکر است که فاز دوم مجموعه سرزمین موج های آبی مشهد در سال 1397 افتتاح شد، این فاز مختص بانوان می باشد که بانوان و آقایان بتوانند به راحتی و در یک سانس اما در دو ست مجزا به تفریح بپردازند.

یکی از جالب ترین های این مجموعه سرسره Topsi Torvy  است که در سال 2010 توسط انجمن پارک های آبی جهان به عنوان برنده بهترین سرسره آبی شناخته شده است. مجموعه موج های آبی مشهد دارای انواع سرگرمی های متنوع است، که در زیر به چند مورد از بهترین های آن اشاره می کنیم:

  • جت های آهسته
  • رودخانه های خروشان و آرام
  • حمام ترکی
  • گودال فضایی
  • جکوزی های سرد و گرم
  • سونای بخار و سونای خشک
  • سرسره لوله ای
  • اسلاید گردباد
  • سرسره چرخان
  • اسلاید حلقه سوپر
  • اسلاید توروی تاپسی
  • سرسره سقوط آزاد

سرگرمی های بسیاری در این مجموعه قرار دارد، که هم در قسمت بانوان و هم در قسمت آقایان قرار دارد، اگر قبلا خانم ها و آقایان می توانستند در روزهای خاصی از امکانات سرزمین موج های آبی مشهد استفاده کنند. اما امروز می توانند هر دو همزمان در دو ست مجزا از امکانات این مجموعه لذت ببرند.

سرزمین موج های آبی، یکی از تفریحات محبوب مشهد

انواع استخرهای سرزمین موج های آبی

از استخرهای پرطرفدار این مجموعه می توان به استخر موج اشاره کرد که 40 متر طول دارد و به گونه ای طراحی شده است، که امواج و ساحل دریا را نمایش می دهد. برای داشتن حس طبیعی تری از امواج دریا در این استخر با استفاده از تکنولوژی های جدید، توانسته اند امواجی مصنوعی را ایجاد کنند.علاوه بر استخر موج، این مجموعه دارای استخرهایی با انواع عمق های مختلف است، که هر کدام برای سنین مختلف مناسب هستند.

سرسره های سرزمین موج های آبی مشهد

این مجموعه دارای انواع سرسره های متنوع و هیجان انگیز است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

سرسره موج

سرسره موج داری ارتفاع 14 متر و طول 300 متر است، که به عنوان بلند ترین سرسره آبی در مشهد شناخته می شود. یکی از تفریحات این سرسره استفاده از تیوپ بر روی سرسره است. شما می توانید با سوار شدن بر روی تیوپ های بادی بر روی این سرسره حرکت کنید و با امواج قوی که از چهار طرف سرسره به شما برخورد می کند بر روی آن سر بخورید و لذت ببرید.

سرسره سوپر لوپ

این سرسره نیز همانند سرسره موج دارای ارتفاع 14 متر و طول 120 متر می باشد، در سرسره لوپ شما به صورت چرخشی با فشار سریع آب حرکت می کنید.

سرسره گردباد

ارتفاع سرسره گردباد نیز 14 متر اما طول آن 130 متر است. این سرسره همانطور که از اسمش مشخص است طوفان گردباد عمل می کند، اگر این سرسره را به صورت گروهی سوار شوید لذت آن چندین برابر می شود.

سرسره های آهسته

سرسره های آهسته مجموعه سرزمین موج های آبی شامل یک سری سرسره های درهم است، که هیجان آن وقتی است که شما نمی دانید در طول مسیر به کجا می روید و این شما را هیجان زده می کند.

اسپید اسلاید

در این سرسره همانند اسمش شما سرعت زیادی را تجربه می کنید، این نوع سرسره های در واقع سریع ترین سرسره های مجموعه سرزمین موج های آبی در مشهد هستند، که ارتفاع آن ها به 11 متر نیز می رسد.

سرزمین موج های آبی، یکی از تفریحات محبوب مشهد

سرسره سقوط آزاد

یکی از هیجان انگیز ترین سرسره های این مجموعه سرسره سقوط آزاد است، که ارتفاع آن به 14 متر می رسد. برای سوار شدن این سرسره باید بدن خود را ثابت نگهدارید. برای سوار شدن آن افرادی هستند که شما را راهنمایی می کنند. در این سرسره شما بر روی صفحه ای قرار می گیرید و اپراتور با فشار دادان یک دکمه آن صفحه را باز می کند و شما از ارتفاع 14 متر سقوط می کنید و در آب قرار می گیرید.

سرسره چرخان

سرسره چرخان در واقع بگونه ای طراحی شده است که دارای پیچ و خم های 360 درجه است، که این باعث می شود هیجان آن جندین برابر شود. ارتفاع سرسره چرخان به 11 متر و طول آن نیز به 100 متر می رسد، که بسیار هیجان انگیز و پرطرفدار است.

سرسره تاپسی تروی

سرسره تاپسی تروی در واقع یک سرسره همانند یک قیف بزرگ است، که ارتفاع آن به 11 متر است و به یک تونل 11 متری منتهی می شود، طراحی این سرسره بسیار جالب است و یکی از بهترین سرسره ها ی این مجموعه به شمار می رود.

اسپیس چاله

در فضای این سرسره شما با سرعتی بسیار زیاد به سمت یک چاله کشیده می شوید، و به دور خود می چرخید و در آخر از طریق یک تونل کوچک به درون آب پرتاب می شوید. هیجان این سرسره بسیار زیاد است و ممکن است شما چندیدن بار به دور خود در این چاله بچرخید و از هیجان آن لذت ببرید.

سرسره جت موج

برای سوار شدن بر روی این سرسره شما می توانید از تیوپ نیز کمک بگیرید، این سرسره نیز دارای سرعت بسیار زیادی است و شما را با فشار زیاد آب به داخل استخر مجموعه هدایت می کند.

انواع تفریحات سرزمین موج های آبی

شما علاوه بر سرگرمی های سرسره ای که این مجموعه دارد می توانید از دیگر تفریحات این مجموعه نیز بهرهمند شوید.

جکوزی سونا و استخر آب سرد

در طبقه ی زیرین مجموعه موج های آبی در مشهد شما می توانید به انواع تفریحات دیگری همچون انواع جکوزی، سونا و استخر آب سرد نیز دسترسی داشته باشید. این مجموعه اکنون دارای یک سونای بخار، یک استخر آب سرد و یک جکوزی و سه عدد سونای خشک است.

سرزمین موج های آبی، یکی از تفریحات محبوب مشهد

رودخانه آرام و خروشان

رودخانه آرام و خروشان به گونه ای طراحی شده است که شما می توانید با سووار شدن بر روی تیوپ با سرعتی ملایم از آن عبور کنید. طول رودخانه ی این مجموعه 220 متر است، و طراحی آن در واقع تداعی یک رودخانه آرام و خروشان است که شما را در مسیر هدایت می کند.

سرگرمی های دیگر مجموعه

دیگر سرگرمی های این مجموعه هیجان انگیز شامل بازی های AquaPlay است، این بازی مخصوصو کودکان طراحی شده است، که در آن کودکان از انواع بازی های متنوع، هیجان انگیز و جذاب لذت می برند. یکی از جالب ترین بازی های این بخش، سطل آب است که ناگهان روی سر کودکان خالی می شود و هیجان زیادی به همراه دارد.

بهترین زمان برای رفتن به سرزمین موج های آبی مشهد

در فصول بهار و تابستان به دلیل تقاضای زیاد برای استفاده از این مجموعه بسیار شلوغ است، در واقع بهترین فصول برای استفاده از این مجموعه پاییز و زمستان است، این مجموعه به دلیل اینکه سر پوشیده می باشد، می توان آن را در هر فصلی از سال استفاده کرد. البته این را هم باید در نطر گرفت که لذت بازی در این مجموعه تفریحی هیجان انگیز در تابستان دو چندان است. اینکه شما می توانید در شهری که در آن دریا و دریاچه ای قرار ندارد حس زیبای شنا در دریا را تجربه کنید بسیار جذاب است.

شرایط ورود به موج های آبی مشهد

سرزمین موج های آبی در مشهد دارای قوانین خاصی دارد که در صورت استفاده از این مجموعه بایستی آن ها را رعایت کنید. از جمله این قوانین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ورود کودکان پسر به داخل استخر بانوان و کودکان دختر به داخل استخر آقایان ممنوع است.
  • استفاده از دوربین های عکاسی و فیلمبرداری و موبایل در داخل مجموعه موج های آبی مشهد ممنوع است.
  • در صورت داشتن هر گونه بیماری پوستی، عفونی، التهاب چشم و زخم ورود شما امکان پذیر نیست.
  • استفاده از انواع بدلیجات، طلا و هرگونه تزئینات در داخل پارک آبی مشهد ممنوع است.
  • خانم ها باید قبل از ورود به سرزمین موج های آبی مشهد آرایش خود را پاک کنند.
  • بردن غذا به داخل پارک آبی ممنوع است، لیکن شما می توانید از رستوران ها و کافی شاپ آنجا استفاده کنید.
  • اگر موهای بلندی دارید، به دلایل ایمنی باید از کلاه شنا استفاده کنید.
  • به دلیل هیجان بالایی که در این مجموعه است، از پذیرش بیماران قلبی خود داری می شود.
  • ورود کودکان زیر 4 سال ممنوع است.
  • تنها افراد بالای 15 سال مجاز به استفاده از انواع سونا در این مجموعه هستند.

افتخارات سرزمین موج آبی

سرزمین موج های آب مشهد که به عنوان بزرگ ترین و با امکانات ترین مجموعه سرپوشیده در ایران محسوب می شود، دارنده نشان ملی کیفیت و نشان استاندارد ایران در حوزه مجموعه تفریحی آبی است. در ضمن این مجموعه دارای استانداردهای آمریکا و اروپا برای تمامی تجهیزات خود می باشد. مجموعه سرزمین موج های آبی مشهد در سال های 91 تا 97 نشان واحد نمونه استاندارد و در سال های 93 تا 97 نیز نشان واحد نمونه استاندارد را دریافت کردند.

ساعت کاری موج های آبی مشهد

ساعات کاری این مجموعه سرزمین موج های آبی مشهد در تابستان و زمستان متفاوت است. در فصول بهار و تابستان از ساعت 9 صبح تا 12 شب و در فصول پاییز و زمستان از ساعت 9 صبح تا 21 شب باز می باشد و شما می توانید به همراه خانواده و یا دوستان از تفریح در آن لذت ببرید. البته در نظر داشته باشید که گاهی اوقات این مجموعه بسته می شود، بنابراین قبل از رفتن با پشتیبانی این مجموعه تماس بگیرید.

اطلاعات سرزمین امواج آبی مشهد

قیمت بلیط موج های آبی مشهد : خرید بلیط موج های ابی مشهد از سایت این مجموعه امکان پذیر است و قیمت بلیط ورودی برای هر نفر از 60 هزار تومان تا 65 تومان بسته به فصل می تواند متفاوت باشد.

شماره تلفن سرزمین موج های آبی مشهد : 6229015-0513

سایت سرزمین موج های آبی مشهد : www.wwlpark.com

آدرس سرزمین موج های آبی مشهد  : مشهد، قاسم آباد، بلوار اندیشه، نبش اندیشه ۸۳

سرزمین موج های آبی، یکی از تفریحات محبوب مشهد

مسیر رفتن به پارک آبی مشهد

سرزمین موج های آبی مشهد در 20 کیلومتری  حرم مطهر امام رضا (ع) قرار دارد، اگر قصد سفر با ماشین شخصی را دارید باید از مسیر زیر به آنجا بروید. ابتدا باید وارد بلوار شیراز شوید، و پس از آن به  سمت بلوار توحید حرکت کنید، بعد از آن هم باید مسیر خود را تا میدان توحید ادامه دهید و سپس وارد بلواری به نام قرائنی شوید.  بلوار قرائنی را تا انتها ادامه دهید تا به میدان فردوسی برسید. بعد از بلوار فردوسی به سمت میدان جانباز بروید و از آنجا به سمت شمال برانید، و در انتها از خیابان امامت 43 وارد بلوار اندیشه شوید. بلوار اندیشه را تا انتها بروید و پس از آن نبش اندیشه 83 مجموعه سرزمین موج های آبی مشهد را می بینید.

روش دوم رفتن با مترو است، شما می توانید از طریق مترو خود را به نزدیک ترین ایستگاه این مجموعه، ایستگاه پارک ملت در ابتدای بلوار امامت برسانید. پس از پیاده شدن از مترو برای رسیدن به سرزمین موج های آبی باید از تاکسی های قاسم آباد استفاده کنید.

چکیده مطلب

در این مقاله ما شما را با سرزمین موج های آبی در مشهد آشنا کرده ایم و انواع سرسره های این مجموعه را به شما معرفی می کنیم. پس از زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) می توانید یک روز را در این پارک آبی عظیم و مهیج  اوقات خوشی را در کنار خانواده و کودکان خود و یا دوستان خود بگذرانید.  زمین موج های آبی یکی از بهترین پارک های آبی ایران است. این پارک یک پارک سرپوشیده است و در روزهای مختلف برای خانم ها و آقایان قابل استفاده است.

این پارک آبی که در زمینی به مساحت 8 هزار متر مربع واقع شده است شامل 13 سرسره، فضای بازی کودکان، 4 استخر آب، استخر کودکان، استخر شنا و استخر موج است. این مجموعه یکی از استاندارد ترین پارک های آبی در سطح جهان می باشد که شامل دو بخش بزرگ و مجزا می باشد که یک قسمت بیرونی مخصوص آقایان و یک قسمت داخلی مخصوص بانوان می باشد که در فصل زمستان قابل استفاده می باشد.  در پارک آبی ایرانیان می توانید موج سواری روی استخر موجی به اندازه یک زمین فوتبال با امواجی به ارتفاع 3.5 متر را تجربه کنید.  شما می توانید برای تهیه ارزان ترین بلیط هواپیما تهران مشهد به سایت معتیر تریپ مراجعه کنید و خرید خود را به صورت آنلاین و بدون واسطه انجام دهید. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین نرخ بلیط ترکیه مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط هواپیما را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *