تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, ارمنستان

چگونه از تفلیس به ایروان سفر کنیم ؟ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

سفر از تفلیس به ایروان

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره سفر از تفلیس به ایروان ، سخن خواهیم گفت. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید.

بسیاری از مسافران که به منطقه قفقاز می آیند مایل به بازدید از مکان های بیشتری هستند که بازدید از آنها ممکن است. نزدیکی تفلیس و ایروان امکان اضافه کردن یک کشور دیگر به برنامه سفر شما را می دهد. چه شما سفر خود را از تفلیس و چه از ایروان شروع کرده باشید، هیچ تفاوتی ندارد و شما می توانید شهر دیگر را بازدید کنید، چرا که این شهرها تنها حدود 290 کیلومتر (180 مایل) از یکدیگر فاصله دارند. برای اینکه سفرهایتان راحت تر باشد، راهنمای ما در مورد نحوه سفر بین تفلیس و ایروان را بخوانید.

چرا باید از ایروان دیدن کنید؟

پایتخت ارمنستان هنوز برای بسیاری از گردشگران غیرقابل کشف است، بنابراین اگر شما به دنبال یک مقصد سفر کمتر شناخته شده هستید، ایروان مکانی بسیار عالی است. این شهر دارای معماری جالب، مجسمه های معاصر پراکنده در سراسر مجتمع آبشار، غذاهای دلپذیر و مردم محلی صمیمی است. دوستداران تاریخ می توانند از موزه های مختلف مانند موزه نسل کشی ارمنی لذت ببرند، در حالی که دوستداران هنر می توانند از آثار هنرمندان معاصر ارمنی در گالری هایشان بازدید کنند و این آثار را تحسین کنند.

علاوه بر این، شما می توانید مقایسه کنید و ببینید که چگونه تفلیس و ایروان به صورتی متفاوت پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی استقلال خود را به دست آورده اند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
سفر از تفلیس به ایروان
سفر از تفلیس به ایروان

چیزهایی که باید بدانید!

ارمنستان دارای الزامات ویزایی متعادل با اکثریت کشورها است. شهروندان اکثر کشورهای اتحادیه اروپا، امارات متحده عربی، ایالات متحده آمریکا، انگلیس، سنگاپور، نیوزیلند و قطر می توانند بدون داشتن ویزا به مدت 180 روز در طول یک سال وارد کشور شوند. دیگران می توانند ویزای خود را پس از ورود به مرز کشور دریافت کنند.

ارمنستان و آذربایجان با توجه به منطقه قره باغ کوهستانی رابطه سیاسی دشواری دارند. بنابراین، اگر قبل از ارمنستان به آذربایجان سفر کرده باشید، در مرز کنترل خواهید شد. و اگر پاسخ شما “بله” باشد، افسر پیگیری خواهد کرد و از شما دلی سفرتان را میپرسد و ممکن است حتی آدرس هتلی که در ایروان رزرو کرده اید را سوال کند. هنگامی که او تایید می کند که همه چیز درست است، شما مهر دریافت خواهید کرد. نگران نباشید، موارد بسیار کمی وجود دارد که مسافران مجاز به ورود به کشور نیستند فقط به دلیل اینکه در آذربایجان بوده اند.

سفر با هواپیما

با وجود فاصله کوتاه، میتوانید از تفلیس به ایروان پرواز کنید، و بالعکس، با خطوط هوایی گرجستان. از تفلیس، پرواز ها شش روز در هفته برنامه ریزی شده اند، در حالیکه تنها سه روز پرواز برنامه ریزی شده از ایروان وجود دارد. شما به راحتی می توانید بلیط سفر را با 164 دلار آمریکا بخرید و پرواز شما فقط 30 دقیقه طول می کشد!

سفر از تفلیس به ایروان
سفر از تفلیس به ایروان

سفر با مینی بوس

مینی بوس در هر دو کشور، مارشروتکاس (marshrutkas) نامیده می شود و یکی از گزینه های مناسب و ارزان برای مسافران است، که با آن شما می توانید از منظره های هر دو کشور در طول راه لذت ببرید. دو محل در تفلیس وجود دارد که این مینی بوس ها برای رفتن به ایروان ایستاده اند – میدان استیشن (Station Square) و ایستگاه اتوبوس اورتاچالا (Ortachala Bus Station). بسته به جایی که اقامت دارید و اینکه کدام یک به شما نزدیکتر است، می توانید نقطه خروج خود را بر اساس آن انتخاب کنید. هنگامی که به میدان استیشن می روید، باید سوال بپرسید که اتوبوس ها به کجا می روند. قیمت بلیط یک طرفه 35 لاری (14.30 دلار آمریکا) است. بعضی از این اتوبوس ها مسافران را در ایستگاه مترو Avlabari، سوار می کنند و در مسیر بازگشت از ایروان نیز همین ایستگاه مترو Avlabari را به عنوان توقف نهایی خود انتخاب می کنند، پس از این موضوع آگاه باشید. دلیل این امر این است که Avlabari یک منطقه ارمنی معروف در تفلیس است.

اگر شما ایستگاه اتوبوس اورتاچالا را ترجیح دادید، نشانه هایی با عنوان “تفلیس به ایروان” وجود دارد. نشانه ها را از پله ها دنبال کنید و زمانی که کسی شما را با چمدان ببیند، شما را به سمت وسیله ی نقلیه مناسب هدایت می کنند که قرار است در این زمان از روز به ایروان برود. قیمت بلیط یک طرفه تقریبا برابر با میدان استیشن است. یک نکته مهم این است که املای ایروان در گرجستان (ერევანი)، روسی (Эривань) و ارمنی (Երեւան) متفاوت است.

مغازه های متعددی وجود دارد که اسنک و نوشیدنی به فروش می رسانند، اگر موفق به خرید چیزی برای مسیر خود نشدید. همچنین می توانید پول خود را به درام ارمنستان تبدیل کنید.

سفر از تفلیس به ایروان
سفر از تفلیس به ایروان

سفر با قطار

اگر سفر با مینی بوس را دوست ندارید و یا می خواهید سفر با قطار را امتحان کنید، این گزینه برای شما خوب خواهد بود. قطارهای یک شبه بین این دو پایتخت وجود دارد. در طول ماههای زمستان، اکتبر تا ماه می، می توانید با قطار شبانه سفر کنید، در حالی که قطارهای ساعات بعد از ظهر و عصر، از ژوئن تا سپتامبر کار می کنند. سفر با قطار گزینه ای امن و راحت است اگر عجله ندارید و دوست دارید تجربه متفاوتی داشته باشید.

در مقایسه با بلیط های مینی بوس، قیمت بلیط قطار دو برابر، 70 لاری (29 دلار آمریکا) است اما با برخی استانداردها هنوز هم ارزان قیمت به نظر می رسد. سفر شما راحت است و با منظره هایی باشکوه از کوه آرارات در سپیده دم و در هنگام ورود به کشور بیدار شدن نیز باعث می شود که سفر حتی بیشتر هم به یاد ماندنی باشد.

قطار از ایستگاه مرکزی تفلیس (میدان استیشن) خارج می شود. متاسفانه نمی توانید این بلیط ها را آنلاین خریداری کنید، بنابراین از قبل باید آنها را در دفاتر خرید بلیط تهیه کنید. حواستان باشد که گذرنامه خود را فراموش نکنید!

سفر از تفلیس به ایروان
سفر از تفلیس به ایروان


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۳

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *