تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, مالزی

سفر به مالزی | در اولین سفر به مالزی به این نکات توجه کنید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

 سفر به مالزی

یکی از مقاصد گردشگری بسیاری از ایرانی ها و مسافران در تعطیلات کشور مالزی است و بسیاری از گردشگران ممکن است که برای اولین بار به مالزی سفر می کنند و دوست دارند بدانند که برای داشتن سفری راحت و ایمن چه باید بکنند زمان سفر به مالزی کی است و شرایط آب و هوایی در مالزی به چه گونه ای است نوع غذاهای موجود در مالزی و همچنین آداب و رسوم مردم مالزی چگونه است و از همه مهمتر هزینه سفر به مالزی چقدر است آیا این هزینه ارزش رفتن به مالزی را دارند و بسیار از چیزهایی که ممکن برای اولین بار که با مالزی سفر می کنید به ذهن تان خطور کند پس در این مقاله با مجله تاپ تراول همراه باشید.

اگر برای اولین سفر به مالزی برنامه‌ریزی می‌کنید، این نکات به شما کمک می‌کنند تا سفری لذت‌بخش‌تر داشته باشید و برای شرایط مختلفی که در طول سفر پیش می‌آیند، آمادگی داشته باشید.

سفر به مالزی


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مختصری درباره مالزی بخوانید :

مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور است. سازمان‌های دولتی و وزارت‌خانه‌های این کشور در شهر جدید پوتراجایا(پایتخت اداری) این کشور واقع است. مالزی عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهای همسود است.

مالزی دربردارنده دو ناحیه جغرافیائی است و دریای جنوبی چین آن‌ها را از هم جدا می‌کند . ساکنین کشور مالزی از سه نژاد مالایی (۶۰٪)، چینی (۲۷٪)، هندی (۱۲٪) و غیره (۱٪) تشکیل شده‌است.

شبه جزیره مالزی به سبب داشتن سواحل بیشمار و گوناگون در بخش‌های مختلفش، یکی از بزرگترین و مهمترین مکانهای غواصی در دنیا شمرده می‌شود. محدوده ساراواک به سبب داشتن آبهای شفاف و گوناگونی ماهی‌ها از زیباترین جاذبه‌های مالزی به شمار می‌رود.

طبیعت زیبا و استوایی مالزی مکانهای متعددی را برای گردشگران علاقه‌مند به طبیعت ارائه می‌کند. تامان نگارا یا جنگل ملی مالزی از قدیمی‌ترین جنگلهای جهان به شمار می‌رود.

سواحل شرقی شبه جزیره مرکزی مالزی، دارای جزایر بسیار دیدنی و بکر می‌باشند که از آن جمله عبارتند از: جزایر پرهنتیان، جزیره ردانگ، جزیره تیومان. همچنین می‌توان به جزیرهٔ لنکاویLangkawi اشاره کرد که در شمال غربی مالزی واقع شده‌است.

همه چیز در مورد سفر به مالزی

 سفر به مالزی
سفر به مالزی

دانستنی هایی از مالزی و شهر کوالالامپور

۱) گرچه زبان رسمی مردم مالزی، مالایی است، اما از آن جا که شهر کوالالامپور بسیار مورد توجه و گردشگرپذیر است، افراد بسیار زیادی را خواهید دید که به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند.

۲) تفاوت ساعت مالزی با ایران دقیقا ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه است و ساعت مالزی از ایران جلوتر می باشد.

۳) کشور، مالزی دولتی سکولار دارد که دین رسمی آن اسلام می باشد و ۶۱% از جمعیت مردم را مسلمانان تشکیل می دهند. با این حال طبق قوانین موجود در این کشور، آزادی دینی قابل توجهی در مالزی و کوالالامپور به چشم می خورد.

۴) خوب است بدانید بیماری هاری در مالزی بسیار شایع است، بنابراین هرگونه گازگزفتگی از سوی حیوانات را جدی بگیرید و برای مداوای آن حتما به پزشک مراجعه کنید. در جنگل های بارانی و گرمسیری مالزی، حیوانات بعضا خطرناکی وجود دارد که باید پیش از شرکت در تورهای طبیعت گردی از آن ها اطلاع داشته باشید. به طور مثال زالوها، مارها (برخی از مارها بسیار سمی و کشنده اند)، ماکاک ها (نوعی میمون کوچک که گاهی کیف قاپی می کنند) و اورانگوتان (گاهی حمله می کنند) از آن جمله اند. خوب است بدانید در مصب های گل آلود احتمال حمله تمساح آب شور وجود دارد، در صورتی که به زیر کشیده شوید، احتمال خطر مرگ هم وجود دارد.

۵) سالانه جشنواره ها و رویدادهای مختلفی در شهر کوالالامپور رخ می دهد که از جمله جشنواره های آن می توان به مواردی چون: جشن سال نوی چینی (۲۸ ژانویه تا ۱۱ فوریه – ۹ تا ۲۳ بهمن)، جشن تایپوسام در غارهای باتو (۹ فوریه – ۲۱ بهمن)، جشنواره بالن (۱۰-۱۲ مارس – ۲۰ تا ۲۲ اسفند)، جشنوراه راک کوالالامپور (آوریل و می – فروردین و اردیبهشت)، جشنواره بین المللی جاز (می – اردیبهشت)، حراج بزرگ مالزی (انتهای ژوئیه تا آگوست – اواسط تیر تا انتهای مرداد) و … اشاره کرد.

بهترین فصل سفر به کوالالامپور

کشور مالزی و شهر کوالالامپور در نزدیکی خط استوا قرار گرفته و در نتیجه آب و هوایی گرمسیری و استوایی دارد. بنابراین در تمام طول سال آب و هوایی مطبوعی را در این شهر خواهید دید و در کوالالامپور خبری از تابستان های گرم و زمستان های سرد نیست.

دوران اوج سفر: ماه های اردیبهشت تا مرداد (می تا آگوست) + آذر، دی و بهمن (دسامبر تا فوریه) شلوغ ترین و پرطرفدارترین ماه های سفر به شهر کوالالامپور می باشد. متوسط دمای هوا در اوقات بین ۲۱ تا ۳۳ درجه سانتیگراد می باشد.

ماه های کم طرفدار سفر: در ماه های اسفند و فروردین + شهریور، مهر و آبان میزان بارندگی در شهر کولالامپور بسیار زیاد و گردشگران کم تری این ماه ها را برای سفر انتخاب می کنند. سفر به مالزی

آب و هوا 

در طول سال، دو فصل بارانی در مالزی وجود دارد. بخش شرقی، بیشترین میزان بارندگی را از اوایل نوامبر تا آخر مارس تجربه می‌کند که بر اثر بادهای موسمی شمال شرقی ایجاد می‌شود و با بارندگی شدید و رعد و برق همراه است. رشته‌کوهی که از مرکز کشور می‌گذرد، پناهگاهی در برابر بادهای موسمی شرقی است اما کوالالامپور و شهرهای دیگر در بخش غربی، در این مدت بارندگی زیاد و طوفان دارند. از ماه مه تا سپتامبر، باد موسمی دیگری از سمت غرب می‌وزد و شهرهایی چون کوالالامپور را درگیر می‌کند. بیشترین میزان بارندگی کوالالامپور در همین فصل است.

 سفر به مالزی
سفر به مالزی

این بدان معناست که کوالالامپور بیشتر ایام سال با بارش باران مواجه است. خشک‌ترین فصل معمولا بین ماه مه تا جولای است. با این حال، بادهای شدید، زودگذر هستند و بارندگی هم آزاردهنده نیست و موجب تمیز شدن هوا می‌شود. در واقع گردشگران و مسافران می‌توانند در تمام طول سال به کوالالامپور سفر کنند بدون اینکه نگران آب و هوا باشند.

منطقه‌ی بورنئو آب‌و‌هوای استوایی دارد. ایالت ساراواک یک فصل بارانی بین اکتبر و فوریه دارد. مرطوب‌ترین فصل ایالت صباح، بین نوامبر و فوریه است.

دمای هوا در طول روز بین ۲۲ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد و در منطقه‌ی کوه کینبالو (Mount Kinabalu)، بین ۱۵ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد است.

لباس مناسب در سفر به مالزی

لباس‌ تابستانی برای آب و هوای گرم و مرطوب مالزی مناسب است. کفش پیاده‌روی برای گشت و گذار در طبیعت را فراموش نکنید. هنگامی که از مساجد و بناهای مذهبی بازدید می‌کنید، باید لباسی که شانه‌ها و زانو را می‌پوشاند، بپوشید.

غذا

همه‌ی غذاهای مالزی را امتحان کنید. بسیاری از غذاها، میوه‌ها و سبزی‌های مالزیایی در سایر نقاط دنیا به راحتی پیدا نمی‌شوند بنابراین، از این فرصت استفاده کنید و از چشیدن طعم‌های جدید لذت ببرید. بیشتر غذاخوری‌های مالزی تا دیروقت باز هستند. غذاهای غربی هم در بسیاری از اقامتگاه‌ها و رستوران‌ها وجود دارد.

 سفر به مالزی
سفر به مالزی

خوشمزه ترین غذاهای خیابانی در مالزی 

آداب معاشرت در سفر به مالزی

از آنجایی که مالزی یک کشور مسلمان است و بیشتر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، دست دادن با زنان مسلمان دور از ادب است. برای احوال‌پرسی با آنها فقط تکان دادن سر و لبخند زدن کافی است. برای ورود به منزل افراد و مساجد و مکان‌های مذهبی، باید کفش‌های خود را در بیاورید. در بسیاری از مسجدها، شال و لباس مناسب برای ورود گردشگران وجود دارد. عکس‌برداری از مکان‌های مذهبی مانعی ندارد اما بهتر است که قبلا اجازه بگیرید.

خرید

بیشتر فروشگاه‌ها قیمت‌های ثابتی دارند. اما در بازارهای شبانه، غرفه‌های خیابانی و بازارچه‌های سنتی، می‌توانید چانه بزنید و تخفیف بگیرید.

مالزی مقصد خوبی برای خرید است. هر نوع محصولی که بخواهید در آن پیدا می‌شود؛ از ارزان‌ترین اجناس قلابی گرفته تا گران‌ترین کالاهای اصل و باکیفیت. بنابراین با هر بودجه‌ای می‌توانید چیزی برای خود یا نزدیکان‌تان بخرید.

 سفر به مالزی
سفر به مالزی

مراکز خرید بزرگ و مشهوری در کوالالامپور و سایر شهرهای مالزی وجود دارد که در آنها برترین برندهای داخلی و بین‌المللی به عرضه‌ی محصولات خود می‌پردازند. این مراکز معمولا رستوران و فودکورت هم دارند. اگر می‌خواهید خریدی ارزان‌تر و محلی‌تر را تجربه کنید، بازارهای روز و غرفه‌های خیابانی را از دست ندهید.

بازارهای محلی، بازارچه‌های آخر هفته و بازارچه‌های شبانه‌ی متعددی در مالزی وجود دارند که در آنها می‌توانید انواع کالاهای متنوع را با قیمت‌های ارزان خریداری کنید.

آشنایی با مرکز خرید پاویلیون در کوالالامپور مالزی | Pavilion Kuala Lumpur

حفظ سلامتی در طول سفر به مالزی

برای اینکه خودتان را از آفتاب شدید حفظ کنید، از ضدآفتاب‌های مناسب حتما استفاده کنید. کمبود آب بدن از مشکلات رایجی است که مسافران مالزی با آن مواجه می‌شوند. به اندازه‌ی کافی مایعات بنوشید. به دلیل شرایط آب و هوایی، انواع حشرات در طول سال در مالزی وجود دارند به خصوص در مناطق جنگلی. با پوشیدن لباس مناسب و استفاده از اسپری‌های دفع‌کننده‌ی حشرات، خودتان را از نیش حشرات محفوظ نگه دارید. این حشرات ممکن است ناقل بیماری‌های جدی باشند.

 سفر به مالزی
سفر به مالزی

سطح بهداشت مواد غذایی در سراسر مالزی، بالا است اما با این حال هنگام خرید غذا دقت کنید. از مکان‌های معتبر غذا بخرید. اگر می‌خواهید غذای خیابانی را امتحان کنید از غرفه‌هایی خرید کنید که مواد غذایی تازه دارند، غذا را در حضور مشتری طبخ می‌کنند و مشتریان بیشتری دارند. تا جایی که امکان دارد از مصرف آب لوله‌کشی و قطعات یخ خودداری کنید. فقط نوشیدنی‌ها و آبی که در بطری‌های دربسته هستند بنوشید. برای مواقع لزوم، قرص‌های ضدعفونی‌کننده‌ی آب را فراموش نکنید.

هزینه‌ها در سفر به مالزی 

مالزی در مجموع مقصد گردشگری گرانی نیست. به دلیل وفور منابع طبیعی، غذا به خصوص غذای خیابانی در مالزی قیمت اندکی دارد. امکانات اقامتی متعددی در مالزی وجود دارد که شما با توجه به بودجه‌ی در نظر گرفته شده، می‌توانید هر کدام را که مناسب‌تر است انتخاب کنید. از هاستل‌های ارزان‌قیمت گرفته تا هتل‌های ۵ ستاره. حتی هتل‌های لوکس هم نسبت به بسیاری از مقصدهای گردشگری دنیا، ارزان‌تر هستند.

هزینه‌ی حمل و نقل در داخل کشور، به لطف یارانه‌ی سوخت، بسیار مقرون‌به‌صرفه است. وسایل حمل و نقل عمومی داخل شهری به خصوص در شهرهای بزرگ و توریستی مثل کوالالامپور، بسیار مجهز و کامل و قابل اطمینان هستند. تاکسی انتخاب دیگری برای حمل و نقل داخل شهری است که البته گران‌تر است و قبل از سوار شدن باید در مورد هزینه‌های آن با راننده به توافق برسید.

در مقاله جداگانه درباره هزینه های سفر به مالزی توضیح داده ایم که می توانید آن را مطالعه کنید.

هزینه سفر به کوالالامپور | مالزی

جاذبه‌های گردشگری

بیشتر مسافران، کوالالامپور را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند و بعد برای سفر به بخش‌های دیگر مالزی برنامه‌ریزی می‌کنند. در کوالالامپور علاوه بر برج‌های مشهور پتروناس، جاذبه‌های طبیعی متعددی وجود دارد. باغ پرندگان، کوه کینبالو، موزه هنرهای اسلامی، پارک ملی تامان نگارا، غار باتو و… از دیگر جاذبه‌های گردشگری مالزی هستند.

 سفر به مالزی
سفر به مالزی

معرفی باغ پرندگان مالزی

سفر به لنکاوی مالزی به همراه خانواده


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *