تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اروپا, پرتغال

چگونه ۴۸ ساعت را در پورتو سپری کنیم ؟ | Porto 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

سفر به پورتو ، پرتغال

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره سفر به پورتو ، پرتقال ، سخن خواهیم گفت. پس اگر قصد سفر به شهر پورتو را دارید با تاپ تراول همراه باشید.

پورتو دومین شهر بزرگ پرتغال است. این شهر قطب اقتصادی پرتغال و همچنین پر از آثار تاریخی غنی و زیبا و معماری فوق العاده می باشد و برای بازدید از این همه آثار و زیبایی شاید 1 ماه زمان هم کافی نباشد، اما نگران نباشید شما در 48 ساعت می توانید بسیاری از جاذبه های اصلی، مناظر زیبا و معماری آن را ببینید و غذاها و نوشیدنی های عالی آن را امتحان کنید.

در یک سفر دو روزه به پورتو، شهر فوق العاده زیبای پرتغال، با ما همراه باشید.

روز اول

صبح

با قدم زدن به سمت محبوب ترین مقصد پورتو، ریبیرا (Ribeira) روز خود را شروع کنید. این منطقه یکی از زیباترین قسمت های شهر است که در یک طرف خانه های رنگارنگ و نامتناسب و در طرف دیگر رودخانه دورو (Douro River) قرار گرفته است. پیاده روی در امتداد رودخانه یک راه عالی برای بازدید از دیگر جاذبه های اصلی پورتو مانند پل های آن است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
سفر به پورتو
سفر به پورتو

در پرتغال هیچ صبحی بدون یک فنجان قهوه کامل نیست، بنابراین وسط راه رفتن در یک کافه توقف کنید. یک صبحانه معمولی پرتقالی از قهوه (با شیر یا بدون شیر) و تست یا کروسان (نان فرانسوی) با کره، پنیر، ژامبون و یا عسل و مربا تشکیل شده است. تعداد زیادی کافه های زیبا در امتداد رودخانه وجود دارد، اما با کمی راه رفتن به سمت مرکز تاریخی شهر به برخی از قدیمی ترین و سنتی ترین فروشگاه ها و کافه های شهر می رسید. کافه های مجلل و فوق العاده، از جمله کافه های تاریخی کافه دو کائیس (Café do Cais) و کافه پیولهو (Piolho Café) هستند.

آدرس کافه دوکائیس و کافه پیولهو را در لینک های زیر ببینید:

کافه دو کائیس (Café do Cais)

کافه پیولهو (Piolho Café)

سفر به پورتو
سفر به پورتو

نهار

ناهارخوردن در پورتو بهتر است در فضای باز باشد، تا حس و حال آشنایی با فرهنگ ها را هم داشته باشد، زمانی را برای پیک نیک در نظر بگیرید.یک راه عالی این است که از فروشگاه تاریخی ا پرولا دو بولیو (A Perola do Bolhao)، که یک فروشگاه مواد غذایی تاریخی از سال 1917 است، خرید کنید و در یک پارک مشغول خوردن و تماشای مردم شوید!

بعد از ظهر

به خیابان اونیدا دوز آلیادوس (Avenida dos Aliados) بروید تا انعکاس رشد مالی پورتو را در معماری آن ببینید. بانک ها، هتل ها و کافه ها در این شهر منحصر به فرد هستند و Aliados (نام کوتاه شده آن) نقطه شروع بسیار خوبی برای شروع بازدید از معماری پورتو است. در انتهای شمالی خیابان شروع به قدم زدن کنید و شکوه دیدن کلیسای Trindade قرن نوزدهم (Igreja da Santíssima Trindade)، سالن شهر گرانیتی و سنگ مرمری و برج ناقوس را تجربه کنید. سپس به سمت جنوب قدم بزنید و از بنای یادبود آلمیدا (Almeida Garrett Monument) ، که یادآور یکی از شاعران بزرگ کشور است، دیدن کنید. همچنان راه خود را به سمت جنوب ادامه دهید، توقف برای عکاسی در میان راه را فراموش نکنید، با کمی پیاده روی در کوتاه مدت به ایستگاه سائوبنتو (São Bento) می رسید . این ایستگاه قطار نمادین یکی از زیباترین جلوه های کار هنری کاشی کاری را نشان می دهد.

موقعیت و آدرس خیابان اونیدا دوز آلیادوس را در لینک زیر ببینید:

خیابان اونیدا دوز آلیادوس (Avenida dos Aliados)

سفر به پورتو
سفر به پورتو

شام

برای شام غذای سنتی پرتغالی را امتحان کنید. پیدا کردن یک رستوران به سادگی این است که چشمان خود را ببندید و با دست به سمتی اشاره کنید، اما بهترین روش برای انتخاب بهترین رستوران محلی پرسیدن از مردم محلی است. تریپاز ا مدا دو پورتو (Tripas à moda do Porto)، یک غذای محلی است که با یک لیوان شراب عالی محلی به نام وینو ورجه (Vinho Verde) سرو می شود.

روز دوم

صبح

پس از صبحانه، بازدید از معماری کلاسیک را با هنر معاصر تغییر دهید و به موزه سرالوز (Serralves) بروید. این موزه مهم ترین نهاد پرتغال برای هنر معاصر است، و نمایشگاه های کشور را با کارهای هنرمندان بین المللی نیز نشان می دهد. املاک و زمین های سرالوز، که موزه در آن واقع شده است، نشانه ای شگفت انگیز با باغ های گسترده و خانه بسیار زیبا از بنیانگذار آن است.

سفر به پورتو
سفر به پورتو

نهار

بیست و چهار ساعت زمانی کافی برای رفتن به یک فرانچسینا (ساندویچ گوشت پرتغالی) است و شما نباید بدون امتحان کردن آن از پورتو بروید، بنابراین باید نقطه توقف بعدی شما باشد. بسیاری از رستوران ها ادعا می کنند بهترین فرانچسیناها (francesinha) را در پورتو سرو می کنند و رستوران کاپا نگرا (Capa Negra) یکی از آنها است.

آدرس رستوران کاپا نگرا (Capa Negra) را در لینک زیر ببینید:

رستوران کاپا نگرا (Capa Negra)

سفر به پورتو
سفر به پورتو

بعد از ظهر

روز خود را با یک تور بازدید از هنر معاصر پورتو ادامه دهید و از بسیاری گالری های بی نظیر دیدن کنید. سفر دو روزه خود را با توقف در کریستال پالاس (Crystal Palace) به پایان برسانید، جایی که در آن باغ ها و موزه های داخلی با هم ترکیب صحنه های مدرن و باستانی را به نمایش می گذارند. سفر خود را با یک لیوان شراب پورتو تمام کنید تا همه خاطرات آن را دوباره احساس کنید.

سفر به پورتو
سفر به پورتو


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *