تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مقالات آموزشی

همه چیزهایی که باید درباره سوارشدن کودکان به هواپیما بدانید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

سوارشدن کودکان به هواپیما

در این مقاله از مقالات آموزشی تصمیم گرفتیم تا شما را با موضوع سوارشدن کودکان به هواپیما آشنا کنیم، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

وقتی از سفر کردن همراه با کودکان صحبت می‌کنیم، احتمالا اولین چیزی که از ذهن شما خطور می‌کند، سختی‌ های این سفر است. چراکه به‌ هرحال چه بخواهید با خرید بلیط هواپیما سفر کنید و چه قصد سفر با خودروی شخصی خودتان را داشته باشید، نگه‌داری کودکان در یک فضای محدود، برای مدت طولانی، کار آسانی نخواهد بود.

گاهی اوقات ممکن است در یک پرواز طولانی مثل پرواز استانبول به تهران، سروصدای کودک شما، مسافران دیگر را اذیت کند. یا این‌ که به دلیل فشار هوای داخل کابین، گوش‌ های فرزندتان کمی درد بگیرد. در این صورت باید چه‌کار کنید؟


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

اگر تجربه کمی در سفرهای هوایی داشته باشید، احتمالا بدون این‌ که بدانید مشکل فرزندتان چیست، دچار اضطراب شده و فقط تلاش می‌کنید تا او را ساکت کنید. اما اگر زیاد با هواپیما سفر می‌کنید، احتمالا می‌دانید که این وضعیت، چیز خاصی نیست. و اگر کودک شما در طول یک پرواز طولانی از دبی به تهران، کمی هم احساس خستگی کرد یا احساس گوش‌درد او را آزار می‌داد، می‌دانید که چه‌ طور می‌توان او را آرام کرد.

ما در این مقاله قرار است با همکاری شرکت خدمات گردشگری یوتراوز، به شما کمک کنیم تا اگر در طول یک سفر سفر هوایی با نوزاد، با چنین مشکلاتی مواجه شدید، چه‌کارهایی می‌توانید انجام دهید. البته قبل از پرداختن به این موضوع، تلاش می‌کنیم تا همه نکات مهمی که در سفر هوایی با کودکان به‌کارتان می‌آید را با شما درمیان بگذاریم.

سوارشدن کودکان به هواپیما

البته این نکته را هم درنظر داشته‌باشید که در یک سفرهوایی، همه افراد زیر 12 سال، به‌عنوان کودک شناخته شده و در دست‌بندی‌های «نوزاد تا دو ساله»، «دو تا هفت سال»، «هفت تا دَه سال» و «ده تا دوازده ساله»، تقسیم می‌شند. بنابراین طبیعی است که هرکدام از این گروه‌های سنی، قوانین و چالش‌های خودش را در یک پرواز داشته باشد.

اما از سوی دیگر، فرض را بر این می‌گذاریم که کودکان 7 سال به بالا، توان درک شرایط و هماهنگ شدن با آن را دارند و احتمالا، سفر با آن‌ها چندان کار سختی نخواهد بود. بنابراین ما قرار است در این مقاله و در به‌صورت مجزا از هم، نکات موردنظر درباره گروه‌های سنی زیر هفت سال را مطرح کنیم.

پس اگر قرار است در آینده نزدیک، همراه با فرزند عزیزتان، یک سفر هوایی طولانی داشته باشید، این مقاله را برای شما نوشته‌ایم.

نکات مهمی که باید درباره سوار شدن نوزادان به هواپیما بدانید

احتمالا شما هم این جمله معروف را شنیده‌ایذ که می‌گویند «یک سفر، از زمانی که تصمیم می‌گیرد آغاز می‌شود، نه از زمان رسیدن به مقصد». با توجه به این جمله، اگر می‌خواهید سفر خوبی داشته باشید، باید قبل از این‌که چمدانتان را ببندید، برای همه چیز برنامه‌ریزی کرده باشید.

حالا اگر قرار است در آینده‌ای نزدیک، همراه با فرزند عزیزتان سفر کنید، دانستن این نکته‌ها به شما کمک می‌کند که برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید و خودتان را برای مواجهه با مشکلات کودکان در یک پرواز، آماده کنید.

قبل از رزرو بلیط، به شرکت هواپیمایی اطلاع بدهید

پیشنهاد ما این است که قبل از خرید بلیط هواپیما، این موضوع را با شرکت هواپیمایی موردنظرتان درمیان بگذارید؛ و به آن‌ها بگویید که قرار است یک نوزاد هم همراهتان باشد. در این‌صورت بسیاری از ایرلاین‌ها صندلی ویژه‌ای در امن‌ترین نقطه هواپیما را در اختیار شما می‌گذارند.

این‌کار باعث می‌شود تا علاوه‌بر احساس امنیت و آرامش بیشتر، شرایط مناسبی هم برای انجام همه‌کارهای موردنیاز فرزند نوزادتان داشته باشید و سفر شیرین‌تری را تجربه کنید.

برای جلوگیری از گوش‌ درد نوزادان در هواپیما، باید چه‌کاری انجام داد؟

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که ممکن است در این سفر، برایتان پیش بیاد، احساس گوش‌درد فرزندتان است. طبیعی است که بچه‌ها در این سن و سال، نمی‌توانند خودشان مشکلاتشان را بیان کنند و فقط سعی می‌کنند با گریه کردن یا جیغ زدن، این هشدار را به بزرگ‌ترها بدهند که یک مشکلی وجود دارد.

پس اگر در طول پرواز، کودک شما بی‌تابی زیادی داشت و با هیچ‌کدام از روش‌های دیگر، آرام نشد، باید این احتمال را بدهید که ممکن است گوش‌های او به دلیل تغییرات هوایی داخل هواپیما، درد گرفته و از شدت درد بی‌قراری می‌کند. به‌هرحال، این موضوع بسیار طبیعی است. چراکه در تغییر ارتفاع هواپیما در زمان پرواز یا فرود، فشار هوای داخل کابین هواپیما را تغییر می‌دهد و این موضوع، فشار مضاعفی را به گوش‌های نوزادان وارد می‌کند.

پیشنهاد ما این است که در زمان پرواز و فرود هواپیما، از شیشه‌های شیر نوزاد و پستانک استفاده کنید. چراکه عمل مکیدن، تا حد زیادی از فشار هواپیما کم کرده و فقزند شما را آرام می‌کند.

بهترین محل قرارگیری نوزادان در هواپیما کجاست؟

اگر قرار است با فرزند نوزادتان سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما با هماهنگی کادر پرواز، کریر نوزاد را هم با خودتان به داخل هواپیما برده و فرزندتان را در آن بگذارید. این کار، علاوه‌بر راحتی و آرامشی که برای فرزندتان به وجود می‌آورد، به شما هم اجازه می‌دهد تا با آسایش بیشتری سفر کنید.

حالا که با نکات مهم درباره سفر هوایی با نوزادان، آشنا شدیم، قرار است چند نکته هم درباره سفر هوایی با کودکان 2 تا 7 ساله را با هم مرور کنیم تا ببینیم برای داشتن با این کودکان، چه‌کارهایی باید انجام دهیم.

سوارشدن کودکان به هواپیما

چند توصیه برای سفر هوایی با کودکان

همه چیز به فرزند خودتان بستگی دارد، اما معمولا سفر با کودکان این گروه سنی، چالش کمتری برای شما به‌وجود خواهد آورد. چرا که گزینه‌های بیشتری برای آرام کردن او، در اختیار دارید. اگر فرزندتان روز خوبی داشته و برای شروع سفرتان هم حسابی خوشحال است، احتمالا تنها مشکل شما، فشار هواپیما و خستگی سفر طولانی خواهد بود.

به‌هرحال، اگر کودک شما کمی از زمان سفر، کلافه شده و می‌خواهد غر بزند، گزینه‌های بیشتری در اختیارتان است و می‌توانید با استفاده از آن‌ها، وضعیت را تغییر داده و سفر آرامی را تجربه کنید. نکاتی که در ادامه این مقاله آورده‌ایم به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر به چیزی که می‌خواهید برسید.

تلاش کنید تا با پروازهای صبح زود، سفر کنید

یکی از ساده‌ترین راهکارهایی که می‌توانیم برای مدیریت سفر با کودکان، پیشنهاد کنیم؛ این است که سعی کنید تا حد امکان، با پروازهای صبح زود سفر کنید. چراکه معمولا در ساعت‌های اولیه صبح، کودکان تمایل بیشتری به خواب و استراحت دارند و ممکن است در تمام طول پرواز، بخوابند.

البته اگر فرزند سحرخیزی دارید و فکر می‌کنید استفاده از این ایده، چندان به‌کارتان نخواهد آمد؛ می‌توانید ساعت پرواز را با ساعت خواب فرزندتان، تنظیم کرده و سفر آرامی را تجربه کنید.

به کودکتان اجازه بازی در فضای بازی فرودگاه را بدهید

شاید کمی عجیب به‌نظر اما این کار باعث می‌شود تا بخشی از انرژی فرزندتان، قبل از سوار شدن به هواپیما، استفاده شده و در طول پرواز، احساس نیاز بیشتری به استراحت داشته باشد. علاوه‌براین، بازی کردن روی بهبود خلق‌وخوی فرزندتان هم تاثیر مثبتی خواهد داشت و با احساس و حال بهتری، سوار هواپیما خواهد شد.

پس در هر دو صورت، اگر اجازه استفاده از وسایل بازی فرودگاه را به فرزندتان بدهید، احتمالا سفر آرام‌تری را تجربه خواهید کرد.

بلیط‌های سیستمی در کلاس بیزینس، بهترین انتخاب برای شما هستند

همان‌طور که می‌‎دانید در زمان خرید بلیط هواپیما، با دو اصطلاح بلیط چارتر و بلیط سیستمی مواجه می‌شوید. ممکن است در این شرایط، با توجه به قیمت کمتر بلیط‌های چارتری، این دسته از بلیط‌ها را انتخاب کنید. اما واقعیت این است که قیمت بلیط‌های چارتری برای همه افراد و با هر سن و سالی، یکسان است و تغییر نمی‌کند.

از طرف دیگر، قیمت بلیط‌های سیستمی، برای گروه‌های سنی مختلف، متفاوت است و شما هزینه کمتری را برای خرید بلیط فرزندتان پرداخت خواهید کرد.

همچنین خرید بلیط‌های کلاس بیزینس، اگرچه کمی گران‌تر است؛ اما فضا و امکانات بیشتری را در اختیار شما می‌گذارد و فرزندتان از آرامش و آسایش بیشتری در طول پرواز برخوردار خواهد بود. بنابراین، پیشنهاد ما این است که در زمان خرید بلیط هواپیما، به این نکته‌ها توجه کرده و آسایش خودتان را در اولویت قرار دهید.

با فرزندتان درباره سفر با هواپیما صحبت کنید

اگرچه سفر به هواپیما، به اندازه کافی برای کودکان جذاب است. اما صحبت کردن درباره سفر و تماشای ویدئوهای کوتاه درباره سفر به هواپیما، به فرزند شما کمک می‌کند تا بتواند در حد توان، انتظاراتش را با واقعیت هماهنگ کرده و آمادگی سفر با هواپیما را به‌دست آورد.

البته این کار، یک مزیت دیگر هم برای شما دارد. وقتی درباره سفر هوایی با فرزندتان صحبت می‌کنید، از او بپرسید که فکر می‌کند در این سفر، چه چیزی برای او جذاب‌تر خواهد بود. این سوال، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا اگر فرزندتان گفت تماشای ابرها از پنجره هواپیما برایش جذاب است؛ فرصت این را داشته باشید که این شرایط را برای او مهیا کنید. چراکه درنهایت، سرگرم شدن او با چیزی که برایش جذاب است، آرامش و آسایش بیشتری را برای شما به‌وجود می‌آورد.

یک سورپرایز، برای فرزندتان آماده کنید

پیشنهاد می‌کنیم قبل از سوار شدن به هواپیما، یک اسباب بازی کوچک برای فرزندتان بخرید و بدون این‌که خودش متوجه شود، آن‌را داخل هواپیما ببرید. این کار به شما کمک می‌کند تا در طول پرواز با هدیه دادن آن اسباب بازی به فرزندتان، او را خوشحال کرده و حال و هوایش را عوض کنید.

همچنین، مظمئن باشید که فرزند شما برای مدت طولانی با همان اسباب بازی، سرگرم خواهد شد و سفر آرام‌تری پیش‌رویتان خواهد بود. البته حتما توجه کنید که اسباب‌بازی که انتخاب می‌کنید، به سلیقه فرزندتان هم نزدیک باشد. مثلا اگر می‌دانید پسر شما به تفنگ‌بازی علاقه دارد، برایش عروسک یا ماشین نخرید.

یک لقمه کوچک، برای فرزندتان آماده کنید

در حالت طبیعی، معمولا طعم غذای هواپیما، مورد پسند بسیاری از مردم نیست. بنابراین احتمال دارد که فرزند شما هم از این غذا خوشش نیاید و شروع به بهانه‌گیری کند. در چنین شرایطی، پیشنهاد ما این است که زیادی برای خوردن غذا به او اصرار نکرده و تلاش کنید با استفاده از وسایل دیگری، حواسش را پرت کنید.

اما برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی، پیشنهاد می‌کنیم مقدار کمی از غذای موردعلاقه فرزندتان را قبل از سفر آماده کرده و همراه خودتان داشته باشید. این کار به شما کمک می‌کند تا اگر فرزندتان از غذای هواپیما خوشش نیامد، او را با غذای موردعلاقه خودش سورپرایز کنید.

یکی از وسایل سرگرمی موردعلاقه کودکتان را همراهتان ببرید

فرقی نمی‌کند که فرزند شما به لوازم تحریر علاقه دارد یا دلش می‌خواهد با اسباب بازی‌هایش بازی کند. یا این‌که اصلا ترجیح می‌دهد با تلفن همراه خودش را سرگرم کند. به‌هرحال اگر بتوانید یکی از وسایل موردعلاقه‌اش را با خودتان به هواپیما ببرید، می‌توانید چندساعت او را سرگرم کرده و در طول پرواز، آسایش بیشتری داشته باشید.

حواستان به فشار هوا باشد

اگر فرزندتان اخیرا به بیماری‌هایی مثل عفونت گوش یا سرماخوردگی مبتلا شده، حتما قبل از پرواز با یک پزشک مشورت کرده و تایید او را بگیرید. چراکه تغییر فشار هوای کابین، ممکن است کودک شما را آزار داده و باعث احساس درد در ناحیه گوش شود.

اما این نکته را هم فراموش نکنید که می‌توانید به فرزندتان توصیه کنید در چند دقیقه اول و دقایق آخر پرواز، کمی آب بنوشد. چراکه این کار باعث می‌شود فشار کمتری به گوش‌ها وارد شده و فرزندتان احساس بهتری داشته باشد.

سوارشدن کودکان به هواپیما

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا همه راه‌کارهای ممکن برای مدیریت یک سفر هوایی، همراه با کودکان را با شما درمیان بگذاریم. اما در انتهای این مقاله، باید بگوییم که مهم‌ترین کاری که باید در این سفرها انجام دهید، این است که خون‌سردی خود را حفظ کرده و بدانید که همه بچه‌‎ها ممکن است در این وضعیت اذیت شوند و این فقط مشکل شما و فرزندتان نیست.

بنابراین باید بدانید که کمی گریه یا غر زدن بچه‌ها در همه پروازها ممکن است وجود داشته باشد و یک موضوع طبیعی به‌شمار می‌آید که جای هیچ نگرانی ندارد. البته فراموش نکنید که شما هم باید با حفظ خون‌سردی خودتان، فرزندتان را آرام کرده تا مزاحم بقیه مسافران نشود.

در پایان امیدواریم که سفر خوبی را پیش‌رو داشته‌باشید و همه چیزهایی که در این مقاله گفتیم، به‌کارتان آمده باشد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *