تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
روسیه

سوغات مسکو چیست ؟ | آشنایی با سوغاتی های مسکو ؛ روسیه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

سوغات مسکو

یکی از کشورهای بزرگ با مکانهای تاریخی و جالب در جهان که می توان به آن اشاره کرد کشور روسیه می باشد . در این تصمیم گرفتیم تا شما را با سوغات مسکو آشنا کنیم.

مختصری درباره روسیه بدانید 

این کشور یکی از بزرگترین امپراطوری های جهان بوده ، در روسیه شما می توانید به مکانهای دیدنی بسیاری سفر کنید زیرا روسیه دارای مناطق توریستی مناسب با هر سلیقه و ذوقی است که برای گردشگران بسیار حائز اهمیت است همچنین می توانید از پیست های اسکی در این شهر همیشه سرد نیز استفاده کنید که از هیجان خاصی برخوردار است در روسیه به دلیل وسعت زیاد آن فرهنگ های مختلف و متنوعی بسیاری وجود دارد که باعث شده تا علاقه مندان به این نوع فرهنگ های بومی را جذب خود کند در این مقاله شما را با نحوه سفر به روسیه از قبیل بلیط ها و مکانها و هواپیماها ، جاهای مناسب گردشگری و … هر نوع اطلاعات مربوط به آن را برای شما شرح می دهیم. با تاپ تراول همراه باشید تا بیشتر درباره سفر به روسیه بدانید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
راهنمای سفر به روسیه
سوغات مسکو

روسیه بزرگ‌ترین کشور دنیاست. تعجبی ندارد که در آن می‌توانید انواع جاذبه‌های گردشگری را یک جا تجربه کنید. از شهرهای تاریخی و روستاهای زیبا تا میراث هنری و فرهنگی و طبیعت منحصربه‌فرد.

فرقی نمی‌کند که طرفدار فرهنگ و هنر و در جست و جوی آثار مشهورترین هنرمندان و نویسندگان باشید یا به ماجراجویی در طبیعت علاقه داشته باشید، با هر سلیقه‌ و طرز فکری، در روسیه جاذبه‌ای مناسب خودتان پیدا می‌کنید و از آن لذت می‌برید. صعود از کوه‌های آتش‌فشانی، پیاده‌گردی در زیباترین مسیرهای کوهستانی، پیست‌های اسکی و تماشای آثار هنری از معروف‌ترین هنرمندان جهان، تنها گوشه‌ی کوچکی از جاذبه‌های بی‌نظیر روسیه است.

از آنجایی که روسیه یک کشور پهناور است، تنوع فرهنگی در آن بسیار جالب توجه است. در هر گوشه‌ای از آن می‌توانید فرهنگ و سنت‌های متفاوتی را تجربه کنید. در واقع روسیه را مانند یک مقصد گردشگری پهناور و مجموعه‌ای از چند فرهنگ و جاذبه‌ی متفاوت ببینید.

این روزها سفر به روسیه بسیار راحت است. به راحتی می‌توانید بلیط‌های هواپیما و قطار را رزرو کنید. در انواع هاستل‌ها و هتل‌ها می توانید اقامت خوبی را تجربه کنید.

اگر به شهرهای تاریخی علاقه دارید، دلتان می‌خواهد در خیابان‌های قدیمی قدم بزنید و از کلیساهای باشکوه با گنبدهای رنگارنگ دیدن کنید، مسکو و سن‌پترزبورگ را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. در موزه‌های متعدد این کشور می‌توانید برترین آثار هنری قدیمی و معاصر را تماشا کنید و از میراث باارزش ملی روسیه دیدن کنید.

روسیه از نظر جاذبه‌های طبیعی هم در دنیا نظیر ندارد. از آتش‌فشان‌های سربه‌فلک کشیده تا بزرگترین دریاچه‌ها را می‌توانید در این کشور پهناور از نزدیک ببینید.

یکی از شهرهای بزرگ و توریستی جهان که هر ساله مسافران بسیاری به این شهر توریستی سفر میکنند مسکو است مسکو به خاطر وجود بناهای تاریخی و اساطیری در آن مورد توجه گردشگران بیشماری است که به اینجا می آیند.

سفر به مسکو جدا از مکانهای تفریحی و گردشگری متنوع دارای مراکز خرید جهت خرید سوغات می باشد تا با انتخاب این سوغاتی ها برای عزیزترینهای زندگی تان باعث شادی آنها شوید پس برای دیدن سوغاتی های مسکو و روش تهیه این سوغاتی ها در مسکو با ما همراه باشید.

مسکو یکی از توریستی ترین شهرهای دنیا است که سالانه گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا برای بازدید از آثار تاریخی باشکوه آن به روسیه سفر می‌کنند. این شهر زیبا و توریستی، مثل همه‌ی شهرهای کوچک و بزرگ دنیا، سوغات منحصربه‌فردی دارد که در ادامه با تعدادی از آنها آشنا می‌شویم.

 

شکلات

روس‌ها اولین بار طعم شکلات را در دوران کاترین کبیر در قرن هجدهم چشیدند. در آن زمان شکلات یک محصول لوکس بود که فقط طبقه‌ی اشراف می‌توانستند از آن بهره ببرند. در سال ۱۸۹۹، فردی به نام Alexey Abrikovos، اولین شکلات انحصاری روسیه را ساخت و آن را با اسامی جالبی روانه‌ی بازار کرد. شاید آوازه‌ی شکلات روسیه را تا به حال نشنیده باشید اما با امتحان کردن یک تکه از آن، نظرتان عوض می‌شود.

سوغات مسکو

خاویار

البته خارج کردن خاویار از این کشور ممنوع است اما شما تا زمانی که در مسکو هستید می‌توانید طعم لذیذ آن را در رستوران‌های مختلف امتحان کنید. در رستوران‌های سراسر مسکو، انواع خاویار را می‌توانید به اشکال مختلف سفارش دهید و طعم آن را امتحان کنید. خاویار را می‌توانید از فروشگاه‌های بزرگ و سوپرمارکت‌های مطرح خریداری کنید. البته در نظر داشته باشید که قیمت بالایی دارد و شاید هر کسی توانایی پرداخت هزینه‌ی آن را نداشته باشد.

سوغات مسکو
سوغات مسکو

عروسک‌های ماتریوشکا

زمانی که صحبت از سوغات روسیه باشد، اولین چیزی که به ذهن هر کسی می‌رسد، عروسک‌های زیبای ماتریوشکا است. این عروسک‌ها از اواخر دهه‌ی ۱۸۹۰ به عنوان سوغات و یادگار روسیه مطرح شدند. در تمام فروشگاه‌های مسکو می‌توانید انواع این عروسک‌ها را خریداری کنید. ماتروشکا عروسک‌های چوبی درون‌تهی هستند که از چوب درخت زیرفون (کُپ) و در تعداد ۵ یا بیشتر یا کمتر و به صورت تو در تو با تزیینات و رنگ آمیزی متنوعی ساخته می‌شود. ماتروشکا نسخه‌ی مردانه هم دارد که ددوشکا (dedushka ) نامیده می‌شود و پیرمردی روس است.

سوغات مسکو
سوغات مسکو

عتیقه‌جات مربوط به دوران شوروی

انواع تقویم، مدال، کارت، ساعت و… را می‌توانید از بازارچه‌ها و فروشگاه‌های عتیقه‌جات و اشیای قدیمی بخرید. هر کدام از آنها نشانه‌ای از گذشته و تاریخ روسیه را در دل خود جای داده‌اند.

سماور

سماور نامی آشنا برای ما ایرانیان است. در گذشته در خانه‌ی هرکسی یکی دو سماور وجود داشت. امروزه اما با گسترش وسایل جدید، دیگر سماورها به کنج انباری‌ها رفته‌اند. برای اولین بار سماور در دوره‌ی سلطنت شاهرخ نوه نادر شاه افشار وارد ایران شد و تا پایان دوران صدارت امیر کبیر که وی صنعتگران ایرانی را به ساخت سماور تشویق کرد این وسیله از کالاهای وارداتی بود. اهالی روسیه هم امروزه به ندرت از سماور استفاده می‌کنند و چای‌سازهای برقی جایگزین سماور شده است. این وسیله برای داغ نگه داشتن آب برای مدت طولانی مناسب بوده است.

در سفر به مسکو می‌توانید انواع سماور را چه تزیینی و چه کاربردی، خریداری کنید.

زیورآلات سنتی

زیورآلات سنتی یکی از سوغاتی‌های محبوب در شهرهای مختلف دنیا هستند. مسکو هم زیورآلات خاص خود را دارد که با قطعات چینی رنگ‌آمیزی شده درست می‌شوند که داخل یک قاب نقره‌ای قرار می‌گیرند. انواع مختلفی از این زیورآلات را می‌توانید با طرح‌ها و نقاشی‌های سنتی و رنگارنگ خریداری کنید؛ گوشواره، گردنبند، دستبند، گل سر و…

برخی از انواع آنها کاملا با دست ساخته و نقاشی می‌شوند و معمولا طرح‌های گلدار دارند.

یکی دیگر از انواع زیورآلاتی که می‌توانید در مسکو خریداری کنید، زیورآلات کهربایی هستند. کهربا که با نام اشک خورشید هم شناخته می‌شود، در روسیه از سواحل بالتیک به دست می‌آید. کهربا که معمولا به رنگ عسلی و طلایی شناخته می‌شود، تنوع رنگ دارد. برخی از انواع کهرباها سفید هستند یا رنگ مشکی و رگه‌های سرخ دارند. هنرمندان روسی علاقه‌ی زیادی به کهربا دارند و زیورآلات را با استفاده از آن به زیبایی تمام طراحی می‌کنند. علاوه بر زیورآلات از کهربا برای ساخت اشیای دیگری مثل مهره‌های شطرنج و تزیینات داخلی هم استفاده می‌شود.

سوغات مسکو
سوغات مسکو

جعبه‌های لاکی

جعبه‌های زیبای پاپیه ماشه که با لاک سیاه و نقاشی‌های رنگارنگ تزیین می‌شوند، بهترین گزینه برای نگهداری جواهرات و یادگاری‌های ریز و درشت هستند. این سوغاتی زیبا در روستاهای Palekh و Fedoskino در مرکز روسیه با دست ساخته می‌شوند و به زیبایی تمام با مینیاتورهای چشم‌گیر تزیین می‌شوند. در همه‌ی شهرهای روسیه و در فروشگاه‌های سوغات می‌توانید این جعبه‌های زیبا را خریداری کنید. برای تزیین این جعبه‌ها معمولا از نقوش و طرح‌های سنتی استفاده می‌کنند و نقاشی‌هایی می‌کشند که یادآور داستان‌های کهن روسی و رویدادهای مهم تاریخی هستند. قیمت این جعبه‌ها به اندازه‌ و تصاویر نقاشی‌شده روی آنها بستگی دارد. با توجه به اینکه این جعبه‌ها دست‌ساز هستند، قیمت‌ آنها بالا است.

سوغات مسکو
سوغات مسکو

چینی Gzhel

روستای Gzhel در ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی مسکو، از قرن چهاردهم میلادی به ساخت چینی و سفالگری مشهور است. این روزها، انواع محصولات چینی این منطقه را می‌توانید با رنگ آبی و سفید متمایزشان در میان هزاران کالای رنگارنگ در فروشگاه‌های سوغات مسکو پیدا کنید. انوع کاسه و بشقاب، سماور و فنجان، ظرف سرو خاویار، قوری، گلدان، ساعت دیواری و هزاران وسیله‌ی تزیینی دیگر را می‌توانید خریداری کنید و به عنوان سوغات به شهر و دیار خود ببرید.

سوغات مسکو
سوغات مسکو

عسل

پرورش زنبور عسل از قدیم‌ الایم در روسیه رواج داشته است و امروز هم روسیه به داشتن تنوع بی‌نظیری از عسل به خود می‌بالد. قرن‌های متمادی، عسل یکی از مهم‌ترین محصولات صادراتی روسیه بوده است. این ماده‌ی مغذی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که خواص بی‌شمار آن اثبات شده است. هر عسل، خواص درمانی منحصربه‌فردی دارد. علاوه بر مزایایی که برای بهبود بسیاری از بیماری‌ها دارد، برای داشتن پوستی درخشان و شفاف هم مفید است.

عسل‌هایی که در مسکو خواهید دید تنوع زیادی دارند؛ هم از نظر غلظت هم از نظر رنگ و عطر. عسل‌ها ممکن است در رنگ‌های قرمز، سفید و حتی سیاه وجود داشته باشند، برخی از آنها شفاف و برخی دیگر مات هستند. از میان لذیذترین انواع آن می‌توان به عسل شاه‌بلوط، عسل لیمو و عسل تمشک اشاره کرد.

بازارچه‌های بزرگ عسل هر سال در مسکو برپا می‌شوند؛ در این بازارها عسل‌هایی از سراسر این کشور گردآوری می‌شوند. در سوپرمارکت بزرگ Rumela می‌توانید انواع عسل را در بسته بندی‌های زیبا و مناسب برای هدیه دادن بخرید. این فروشگاه در قلب مسکو در خیابان Novokuznetskaya قرار دارد و از دوشنبه تا شنبه از ۹ صبح تا ۸ شب و سه‌شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها از ۱۰ صبح تا ۶ عصر باز است.

سوغات مسکو
سوغات مسکو

مقالات بیشتر درباره روسیه بخوانید 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *