تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اروپا, پاریس, فرانسه

سوغات های پاریس، فرانسه کدامند؟ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

سوغات های پاریس

یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر خرید سوغاتی برای افردای که دوستشان داریم می باشد . در این مقاله شما با سوغات های پاریس فرانسه آشنا خواهیم کرد.

سوغات های پاریس فرانسه
سوغات های پاریس فرانسه

از شهرهای جالب و با جاذبه های بی نظیر و دیدنی که دارای مکانهای تفریحی و توریستی با مراکز خرید شیک که دارای برندهای برتر دنیا است، شهر پاریس است این شهر دارای مراکز خرید بی نظیر که در آن می توانید هرآنچه را دوست دارید سوغاتی ببرید را تهیه کنید. شما می توانید از هر نوع سوغاتی از جمله سوغاتی های ارزان قیمت یا لوکس ترین سوغاتی ها را برای عزیزانتان تهیه کنید. همچنین در این بازارهای صنایع دستی فوق العاده ای وجود دارند که سوغاتی مناسب به شمار می روند.

پاریس، شهر جاذبه‌های گردشگری مشهور و منحصربه‌فرد و مراکز خرید لوکس و برندهای مطرح دنیاست. بنابراین تعجبی ندارد که در این شهر، محدودیتی برای خرید سوغات وجود ندارد. هم تنوع سوغات در پاریس زیاد است و هم کیفیت و کمیت آنها قابل توجه است. از سوغاتی‌های ارزان مثل جاکلیدی‌هایی با طرح برج ایفل و تی‌شرت‌هایی با نوشته‌ی je t’aime! (دوستت دارم!) گرفته تا سوغات لوکس و منحصربه‌فرد و صنایع دستی فوق‌العاده که البته گران هستند اما هر چقدر که بابت آنها هزینه کنید مطمئنا ارزشش را دارد.

در ادامه با تعدادی از سوغاتی‌های پاریس آشنا می‌شویم که مورد توجه گردشگران قرار دارند و بسیاری از توریست‌های پاریس آنها را به عنوان سوغات و یادگار سفر برای خود و نزدیکان‌شان می‌خرند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مدارک مورد نیاز سفارت فرانسه

راهنمای اخذ ویزای توریستی فرانسه

طاق پیروزی، نمادی باشکوه از تاریخ فرانسه

نکاتی که باید پیش از سفر به پولینزی فرانسه بدانیم

انواع شیرینی و شکلات

سوغات های پاریس فرانسه
سوغات های پاریس فرانسه

در پاریس هیچ کمبودی برای خرید سوغات برای علاقه‌مندان به شیرینی‌جات وجود ندارد. هر گوشه‌ای که از شهر که چشم‌ بیاندازید یک قنادی و شکلات فروشی عالی توجه شما را جلب می‌کند. انواع پرالین، گاناش و شکلات‌های میوه‌ای را می‌توانید از خانه‌ی شکلات (La Maison du Chocolat) خریداری کنید. شکلات‌های Alain Ducasse شکلات‌ساز معروف پاریس، در ۴۴ طعم مختلف از دیگر سوغاتی‌های محبوب این شهر است. صنایع دستی شکلاتی را از شارل شکلاتیه (Charles Chocolatier) بخرید که صد‌در‌صد با کره‌ی کاکائو تهیه می‌شوند یا مجسمه‌های مینیاتوری شکلاتی هنرمند معروف شکلات‌ساز یعنی پاتریک روژه (Patrick Roger) را خریداری کنید.

سوغات های پاریس، فرانسه کدامند؟
سوغات های پاریس فرانسه

ماکارون‌های رنگارنگ و سبک از قنادی‌های مشهور لادوره (Ladurée) و پیر ارمه (Pierre Hermé) یکی دیگر از سوغاتی‌های محبوب پاریس هستند البته توجه کنید که ماکارون، شیرینی حساسی است و باید ظرف ۳ تا ۵ روز بعد از خرید مصرف شود. اگر به دنبال شیرینی مقاوم‌تری می‌گردید تا برای خرید به عنوان سوغات و بردن آن به خانه بتوانید بیشتر روی آن حساب کنید، انواع آب‌نبات و کارامل را از قدیمی‌ترین قنادی پاریس یعنی À la Mère de Famille بخرید. این قنادی از سال ۱۷۶۱ فعالیت می‌کند.

سوغات های پاریس، فرانسه کدامند؟
سوغات های پاریس فرانسه

آنجلینا (Angelina) یک کافه‌ی مشهور در پاریس است که افرادی مثل پروست و کوکو شنل در آن رفت و آمد داشتند. شیرینی‌ها و شکلات داغ این کافه بسیار مشهور و لذیذ است. از آنجایی که هات‌چاکلت‌های این کافه بسیار محبوب و لذیذ است، سر زدن به این کافه یکی از برنامه‌های سفر بسیاری از گردشگران است. اگر دوست دارید این نوشیدنی را امتحان کنید یا آن را قبلا امتحان کرده‌اید و دوست داشتید، می‌توانید سری به این کافه بزنید و انواع آماده‌ی آن را در بطری‌های مخصوص و نوستالژی خریداری کنید. بطری‌های این شکلات‌ها یک یادگاری محبوب است که خاطرات سفر به پاریس را زنده می‌کند.

کتاب و محصولات فرهنگی

سوغات های پاریس، فرانسه کدامند؟
سوغات های پاریس فرانسه

از فروشگاه‌های متعدد کتاب و محصولات فرهنگی می‌توانید انواع سوغات به یادماندنی را برای دوستداران مطالعه و فرهنگ خریداری کنید. علاوه بر کتاب‌های فرانسوی، انواع کتاب‌های انگلیسی هم در این فروشگاه‌ها وجود دارد. کارت‌پستال‌ها، پوستر، تقویم و دفترچه یادداشت با طرح‌های زیبا و نمادین از پاریس، از دیگر سوغاتی‌های محبوب و ارزانی هستند که خاطرات سفر به شهر عشاق را زنده می‌کنند.

شمع

سوغات های پاریس، فرانسه کدامند؟
سوغات های پاریس فرانسه

یکی از سوغاتی‌های شهر نور، شمع است. قدیمی‌ترین شمع‌ساز دنیا یعنی کلود ترودن (Claude Trudon) از سال ۱۶۴۳ در این شهر شمع می‌فروشد. شمع‌های کاخ ورسای و ناپلئون را هم همین شمع‌سازی تامین می‌کرده است. علاوه بر این، شمع‌سازی‌های متعددی در پاریس وجود دارند که همگی بسیار باسابقه و مشهور هستند. در فروشگاه‌های مختلف می‌توانید انواع شمع‌های زیبا و معطر را در هزاران رنگ زیبا و جذاب خریداری کنید. شمع‌های دست‌ساز معطر، حتی زمانی که ماه‌ها و و کیلومترها از پاریس دور هستید، خاطرات سفر را برای شما زنده می‌کنند. نگران حمل و نقل شمع‌ها و سالم رساندن آنها به مقصد نباشید. برخی از انواع شمع‌ها در قوطی‌های فلزی زیبا عرضه می‌شوند تا آسیبی نبینند و هدیه‌ی خوبی برای دوستان و نزدیکان باشند.

نوستالژی پاریسی

اگر به تاریخ فرانسه و سنت‌های قدیمی آن علاقه دارید در پاریس می‌توانید انواع اشیای نوستالژیک پاریسی را به عنوان سوغات سفر خریداری کنید. کتاب‌های قدیمی، کارت پستال‌های تاریخی، تمبرهای قدیمی، پوسترها و انواع اشیای قدیمی و آنتیک را می‌توانید از فروشگاه‌های عتیقه و اشیای قدیمی بخرید.

اکسسوری پاریسی و عطر

سوغات های پاریس، فرانسه کدامند؟
سوغات های پاریس فرانسه

انواع کیف‌های دست‌ساز و نقاشی شده با دست، شال و روسری، زیورآلات و… را با بهترین کیفیت می توانید در پاریس بخرید. در فروشگاه‌های کلت (Colette)، مرسی و Gab & Jo  می‌توانید انواع اکسسوری‌های جدید و قدیمی را بخرید.

عطر پاریس هم نیاز به تعریف ندارد. اگر می‌توانید از پس هزینه‌ی سنگین آن بربیایید حتما در سفر به پاریس، باکیفیت‌ترین عطرهای دنیا را برای نزدیکان خود بخرید.

مجله‌های مد فرانسوی

پاریس علاوه بر اینکه میزبان مشهورترین جاذبه‌های گردشگری دنیا است، با عنوان پایتخت مد هم شناخته می‌شود. در گوشه و کنار این شهر می‌توانید فروشگاه‌های برندهای برتر مد را ببینید. اگر دوست دارید این حال و هوای پاریس را با خود به خانه ببرید، از کیوسک‌های متعدد، مجلات مد را خریداری کنید.

سوغات خوراکی

پنیر فرانسه در سراسر دنیا مشهور است. صدها نوع پنیر را می‌توانید در فروشگاه‌های پاریس پیدا کنید. اگر آنها را چشیدید و دوست داشتید می‌توانید آن را با خود به خانه ببرید تا دوستان و نزدیکان‌تان را در لذت چشیدن باکیفیت‌ترین پنیرهای فرانسه شریک کنید. برخی از تولید کنندگان پنیر در پاریس، پنیرها را در بسته‌بندی‌های مناسب برای حمل و نقل به راه‌های دور ارائه می‌کنند که برای سوغات مناسب هستند.

قهوه و چای

سوغات های پاریس، فرانسه کدامند؟
سوغات های پاریس فرانسه

اگر از علاقه‌مندان به قهوه و چای هستید در پاریس می‌توانید بهترین قهوه و چای را خریداری کنید و عطر کافه‌های پاریس را با خود به خانه ببرید. برای خرید قهوه به بلوی برولری (Belleville Brûlerie) و کوتوم (Coutume) مراجعه کنید و اگر علاقه‌مند به چای هستید، از چای‌خانه‌های مشهور پاریس مثل ماریاژ فرر (Mariage Frères) خرید کنید که ۵۰۰ نوع مختلف چای را در قوطی‌های فلزی مشکی نوستالژیک عرضه می‌کند. قبل از خرید می‌توانید چای و قهوه را امتحان کنید.

نکاتی در مورد خرید

از فروشگاه‌های سوغات خیابان‌های اطراف جاذبه‌های گردشگری مشهور مثل کلیسای نوتردام و موزه‌ی لوور خرید نکنید. در فروشگاه‌هایی خرید کنید که اهالی شهر از آنجا خرید می‌کنند.

معمولا همه‌ی فروشگاه‌های سوغات، در صورتی که درخواست کنید هدایای خریداری شده را بسته‌بندی می‌کنند و در پاکت‌ها، جعبه‌ها و ساک‌های کادویی به مشتریان عرضه می‌کنند. می‌توانید از آنها بخواهید تا سوغاتی را که خریده‌اید کادوپیچی کنند یا جعبه و ساک مناسب آن را به شما بدهند.

برای خرید مواد خوراکی به قوانین کشورهای مبدا و مقصد توجه کنید مثلا شما می‌توانید میوه‌های تازه و محصولات لبنی را از پاریس به بریتانیا ببرید اما نمی‌توانید محصولات گوشتی یا پنیر را به آمریکا ببرید. بنابراین پیش از خرید، قوانین را بررسی کنید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *