تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
یونان

معرفی و آشنایی با سوغات یونان , آتن 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آشنایی با سوغات یونان آتن

در این پست از وب سایت گردشگری تاپ تراول به معرفی سوغات یونان آتن می پردازیم .

یونان و به‌ خصوص شهر آتن ، گهواره‌ی تمدن‌های اروپایی است و از این‌رو، از نظر تاریخی و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.گردشگران تور یونان تمایل دارند برای دوستان و آشنایان خود سوغات ببرند و یا یادگاری خاطره انگیز از سفر به یونان و تجربه های به یاد ماندنی خود همراه داشته باشند. بستگی به سلیقه شخصی خودتان دارد که برای سوغات غذا، پوشاک، یا یک اثر هنری را انتخاب کنید.. فروشگاه های و خیابانهای خرید یونانی هر سلیقه ای را راضی خواهد کرد، حتی اگر با بودجه کمی به یونان سفر کرده باشید . در ادامه می‌توانید لیستی از بهترین سوغات یونان را مشاهده کنید.

سوغات یونان , آتن
سوغات یونان  آتن

تسبیح سنتی یونان

تسبیح یونان در زمان اشغال عثمانیان، نماد وضعیت و اتحاد اجتماعی بود و در میان اربابان از اهمیت خاصی برخوردار بود.. امروزه بیشتر حکم یک وسیله تزیینی دارد.. بیشتر افراد سیگاری در یونان یک تسبیح در دست خود میچرخانند.این تسبیح‌ها را با مهره‌هایی از جنس‌های مختلف تهیه می‌کنند، مثلا شیشه‌ای یا چوبی. البته انواع کهربایی آن هم بسیار رایج است. تعداد مهره‌هایی که برای ساخت kompoloi مورد استفاده قرار می‌گیرد، معمولا فرد است. بیشتر یونانی‌ها از این تسبیح‌ها دارند و بسیاری از آن‌ها از آن به‌عنوان یک وسیله‌ی تزیینی استفاده می‌کنند.

سوغات یونان , آتن
سوغات یونان  آتن

صندل چرم به سبک یونانی

این صندلهای چرمی بهترین سوغات برای فصل تابستان می باشد.. طراحی ساده ای دارند و یادآور صندل هاییست که یونانیان باستان به پا میکرده اند.. که در سالهای اخیر طرح و رنگ های متنوع تری از این صندل ها به بازار آمده است و در تمامی مراکز خرید در یونان پیدا می شود. چرم مورد استفاده در تهیه‌ی این کفش‌ها از شمال یونان تهیه می‌شود و بسیار مرغوب است. هر صندل به نام یکی از سبریتی‌ها یا فیلسوف‌ها نامگذاری می‌شود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
سوغات یونان , آتن
سوغات یونان  آتن

محصولات روغن زیتون

یونان به خاطر روغن زیتونش در سراسر دنیا معروف است.. یونانیان معمولا از روغن زیتون در هر غذایی استفاده می کنند.. که البته با استفاده از آن محصولات آرایشی، دارو و حتی صابون ساخته می شود. پیشنهاد می‌کنیم که یکی از انواع روغن زیتون موجود در این کشور را همراه خود آورده و از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از انواع زیتون موجود در این کشور نیز همراه خود به عنوان هدیه بیاورید.

سوغات یونان , آتن
سوغات یونان  آتن

جواهرات یونانی

جواهرات یونانی زیبایی‌ و سبک خاص خود را دارند. بیشتر این جواهرات دست‌ساز هستند و به همین دلیل نیز بسیار منحصر به فرد به نظر می‌رسند.این جواهرات زیبا می تواند یکی از بهترین سوغاتی های گرانبهای یونان باشد .

سوغات یونان , آتن
سوغات یونان آتن

عسل یونانی

عسل یونان بسیار معروف است.در یونان از عسل به عنوان دارو و مهمتر از همه مکمل عالی برای ماست یونانی استفاده می شود.عسل یونان ، یکی از معروف‌ترین سوغات این کشور بوده و واقعاً نظیر آن در هیچ کشور دیگری یافت نمی‌شود. سنتی‌ترین عسل یونان عسل آویشن است که محبوبیت خاصی در این کشور دارد.اگر به دنبال سوغات خوراکی یونان هستید، بدون شک عسل بهترین انتخاب برای این امر است.

سوغات یونان , آتن
سوغات یونان آتن

تخته نرد سنتی

تخته نرد در یونان از محبوبیت ویژه ای برخوردار است و تقریبا در هر خانه ای پیدا می شود. تخته نردهای دست ساز با چوب درخت زیتون از معروف ترین آنهاست. بدون شک هدیه‌ای متفاوت از سفر به آتن خواهد بود.

سوغات یونان , آتن
سوغات یونان آتن

سفال و سرامیک

یونان از تاریخی‌ترین کشورهای جهان با فرهنگی غنی می باشد و آثار تاریخی و هنری زیادی در آن وجود دارند. می‌توانید با خریدن گلدان‌های یونانی بخشی از تاریخ و فرهنگ یونان باستان را همراه خود داشته باشید.این اشیا و وسایل تنوع قابل توجهی دارند و از انواع تندیس و و سایل تزیینی گرفته تا ظرف و کاسه و بشقاب و گلدان را شامل می‌شوند. نمونه‌های کوچک از آثار ارزشمندی معماری یونانی، ماگ‌هایی با طرح جاذبه‌های گردشگری و نمادهای سنتی و مذهبی، از محبوب‌ترین اشیای سفالی و سرامیکی این فروشگاه‌ها هستند.

سوغات یونان , آتن
سوغات یونان آتن

بوزوکی

بوزوکی که سازی رایج در این کشور است می‌تواند بهترین هدیه برای دوستداران موسیقی تلقی شود. البته بسیاری از افراد نحوه کار با این ساز سنتی را بلد نیستند و بیشتر به خاطر زیبایی آن و به عنوان وسایل تزئینی و دکوری از آن استفاده می‌کنند.همه‌ی این آلات موسیقی با دست ساخته می‌شوند و جزییاتی زیبا و ظریف در طراحی آنها وجود دارد که آن‌ها را منحصربه‌فرد می‌کند.

سوغات یونان , آتن
سوغات یونان آتن

چشم نظر

این چشم نظرها علاوه بر اینکه یکی از سوغاتی های استانبول محسوب می‌شود یکی از سوغاتی های کوچک و زیبای یونان هم به شمار میرود.در زمان‌های قدیم از این چشم نظرها به عنوان دفع کردن بلاها استفاده می‌شد ولی در حال حاضر به خاطر زیباییشان و برای تزئین از آن‌ها استفاده می‌شود.

سوغات یونان آتن
سوغات یونان آتن


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *