تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اروپا

سیتی هال استکهلم سوئد 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

سیتی هال استکهلم سوئد

در این مقاله از قسمت جاهای دیدنی اروپا قصد داریم یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبای سوئد یعنی سیتی هال استکهلم را به شما معرفی کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

  استکهلم پایتخت کشور سوئد و بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور است. این شهر بر روی چهارده جزیره که متوسط پل ‏به یکدیگر متصل شده اند ، بنا گردیده است. به علت آبراهه های زیاد موجود در این شهر ، استکهلم را گاهی ” ونیز شمال ” می ‏نامند.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

استکهلم یکی از پاک ترین ‏شهرهای اروپا است که بیشتر افراد در آن از دوچرخه برای تردد استفاده می کنند. تردد برای گردشگران نیز با استفاده از ‏متروهای زیرزمینی یا اتوبوس ها ، بسیار آسان است. در صورتی که چه خیلی از گردشگران در صورت داشتن زمان ترجیح می دهند در ‏سطح شهر قدم بزنند و زیبایی های بیشتری در گوشه و کنار شهر ببینند. ‏

مکان استکهلم برای اولین بار در حماسه های اسکاندیناوی به نام آگنافیت ذکر گردیده است و نام آن در کتاب شعر هیمس کرینگلا اسنوری استورلوسون به آگنی شاه ربط داده گردیده است. هر جایی که در این شهر پا بگذارید، منظره ای زیبا و مناسب برای عکاسی دارد از پارک گرفته تا بندر. خانه های رنگارنگ قدیمی که قدمت آنها به صدها سال پیش برمی گردد، در کنار هم به زیبایی قرار گرفته اند.

سیتی هال استکهلم سوئد
سیتی هال استکهلم سوئد

یکی از ساختمان هایی که در شهر استکهلم (پایتخت سوئد) با زیبایی وصف نشدنی خودنمایی می کند ساختمان شهرداری است که به عنوان اثری ملی در سوئد شناخته می شود.

ساخت این بنای با ابهت در سال 1911 میلادی شروع شد و پس از 12 سال کار مداوم به اتمام رسید. در ساخت آن از 8 میلیون آجر قرمز تیره استفاده گردیده است و اکنون با ابهت فراوان میزبان نگاه های شگفت زده ی بازدیدکنندگان است.

ساختمان شهرداری شامل 2 حیاط می باشد که یکی از آن ها سرپوشیده و دیگری به طور روباز دیده می شود. همچنین این بنا که با تندیس ها و نقاشی هایی از اسطوره ها و قهرمان های سوئد زینت قسمتیده شده، که الهام قسمت سازه های شهری نیز بوده است.

ساختمان شهرداری که با دریاچه ی مالارن فاصله ی چندانی ندارد، یک برج ناقوس 106 متری دارد که به عنوان چراغ دریایی نیز از آن استفاده می شده و شامل 365 پله می باشد.

در بالای این برج بادنمایی با 3 تاج به چشم می خورد که نماد ملی سوئد محسوب می شود و باعث شکوه بیشتر بنا گردیده است.

سیتی هال استکهلم سوئد
سیتی هال استکهلم سوئد

همچنین در داخل برج موزه ای قرار دارد که مدل تندیس های ساختمان شهرداری در آن نگهداری خواهد شد و در تابستان ها قابل بازدید است. در ساخت این بنا از بهترین معماران و مجسمه سازان استفاده گردیده است، تا بنایی شگرف خلق شود.

در تالار شورا سقفی نقاشی شده به چشم می خورد که از معماری وایکینگ ها الگو گرفته است و تالار آبی با کفپوش های موزاییکی زیبا زینت داده شده که بر خلاف اسم آن به رنگ آبی نیستند و هرساله مراسم جایزه نوبل در 10 دسامبر در این قسمت برگزار خواهد شد.

گفته می شود در نقشه های اصلی، رنگ دیوارها آبی بوده اما بعد ها نظر معمار عوض شد و رنگ آبی از این سالن حذف شد. معروف ترین تالار با نام تالار طلایی شناخته می شود زیرا در طراحی موزاییک ها از 10 کلیو گرم طلا استفاده گردیده است و چشم ها را به خود خیره می کند.

تراس ساختمان شهرداری که رو به دریاچه ی مالارن قرار دارد با داشتن چشم اندازی زیبا با دو آب نمای گرانیتی و تندیس هایی زیبا از مشاهیر سوئد در دو طرف راه پله ها زینت قسمتیده شده و به زیبایی بنا اضافه کرده است.

در صورتی که روزی به سوئد سفر کردید، حتما از ساختمان شهرداری استکهلم دیدن نمایید و از ابهت آن لذت ببرید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *