تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آمریکای جنوبی

بوگوتا شادترین شهر دنیا 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

شادترین شهر دنیا ، بوگوتا پایتخت کلمبیا

در این مقاله از مجله سفر گردشگری تاپ تراول شما را با شادترین شهر دنیا یعنی شهر بوگوتا پایتخت کشور کلمبیا آشنا خواهیم کرد پس در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این شهر و مردمانش آشنا شوید

مختصری درباره شهر بوگوتا بدانید :

بوگوتا پایتخت کلمبیا نمونه منحصر به فردی از شهری زیباست. بوگاتا شادترین شهر دنیاست که مردمانی شاد دارد.سال‌ها پیش این شهر بسیار کثیف و آلوده بود به طوری که ترافیک خفه‌کننده آن، مردم را چنان عصبی کرده بود که نمی‌توانستند احساس خوبی نسبت به خود و اطرافیانشان داشته باشند. جرم و جنایت هم نرخ بالایی داشت.

شهردار سابق این شهر تصمیم گرفت چهره این شهر را به طور اساسی تغییر دهد. او قصد نداشت به جنگ جرم و جنایت برود بلکه بیشتر بودجه در دسترس خود را صرف بهبود کیفیت شهر کرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

او معتقد بود که مردم از ساده‌ترین تفریحات خود مانند پیاده روی در خیابان، نشستن دور هم در فضا‌های عمومی نیز محروم شده‌اند و کودکان از ترس تردد پرسرعت خودرو‌ها و نبود فضای مناسب بازی کمتر در فضای بیرون از خانه دیده می‌شوند؛ بنابراین سیاست‌های جامعی برای محدود کردن تردد خودرو‌ها ترتیب داد و روی سیستم حمل و نقل عمومی تاکید کرد و آن را توسعه داد.

شادترین شهر دنیا، بوگوتا پایتخت کلمبیا
شادترین شهر دنیا، بوگوتا پایتخت کلمبیا

مردم با وجود چنین سیستم حمل و نقل قوی، کمتر با خودرو‌های شخصی تردد می‌کردند. سپس با ساخت بوستان‌های متعدد و مسیر‌های دوچرخه‌سواری و فضا‌های تجمع عمومی، چهره دودزده و خفه‌کننده شهر را تغییر داد. او معتقد بود مردم با زندگی در چنین محیطی بیشتر از داشتن درآمد بالا می‌توانند شاد باشند.

شهردار با ساخت مسیر‌های طولانی مخصوص پیاده‌روی توانست مکانی برای رفت و آمد بی‌دغدغه مردم به وجود آورد. علاوه بر آن، هر یکشنبه حدود ۱۲۰ کیلومتر از بزرگراه‌های اصلی شهر را مدت هفت ساعت می‌بست و اجازه تردد هیچ خودرویی را نمی‌داد.

در این روز فقط افراد پیاده، اسکیت باز‌ها و دوچرخه‌سوار‌ها می‌توانستند در این بزرگراه‌ها رفت و آمد کنند. از طرفی هنرمندان در این روز برنامه‌های مختلفی در فضای باز اجرا می‌کردند و عابران پیاده می‌توانستند از این برنامه‌ها استفاده کنند. با این کار هفته‌ای یکبار مردم کنار یکدیگر جمع شده و از ارتباط با یکدیگر احساس شادی می‌کردند.

شهردار بین اقشار کم درآمد شهر، کنسرت‌ها و نمایش‌های آتش بازی رایگان ترتیب داد تا برنامه‌های شادی‌بخش به طور مساوی در اختیار افراد غنی و فقیر قرار گیرد.

 

از طرفی ۳۰۰ کیلومتر از بزرگراه‌های مخصوص به دوچرخه‌سواری را به یکدیگر متصل کرد تا مردمی که توانایی خرید خودرو ندارند بتوانند با امنیت و خیال آسوده به وسیله دوچرخه‌های خود تردد کنند و با این کار علاوه بر این‌که از نظر جسمی سلامت بهتری نصیبشان می‌شد، بلکه به سالم‌سازی هوا نیز کمک می‌کرد.

شهردار حدود صد هزار اصله درخت نیز در شهر کاشت. نتایج کار‌های او، بالا رفتن سطح رضایت مردم و خوش‌بینی آن‌ها نسبت به یکدیگر را موجب شد. مردم حتی از اقشار کم‌درآمد به خود و شهرشان افتخار می‌کردند و تعاملات مناسب اجتماعی میان آن‌ها افزایش یافت. طبق تحقیقات کارشناسان شهر مشخص شد میزان قتل و جرائم مختلف به مقدار زیادی کاهش یافت.

حتی شهردار با ایجاد فضا‌های زیبای شهری تلاش کرد طرز تفکر منفی مردم نسبت به هوای بارانی شهرشان تغییر کند و به این ترتیب از افسردگی‌ها کاست. اقداماتی که شهردار سابق در این شهر انجام داد همچنان پابرجاست و بوگوتا از شهری افسرده به یکی از شادترین شهر‌های دنیا تبدیل شد.

شادترین شهر دنیا، بوگوتا پایتخت کلمبیا
شادترین شهر دنیا، بوگوتا پایتخت کلمبیا


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *