تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
متفرقه

نروژ شادترین کشور جهان است 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

 شادترین کشور جهان

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ تراول به معرفی شادترین کشور جهان خواهیم پرداخت.با ما همراه باشید.

نروژ شادترین کشور جهان است

نروژ شادترین و خوشبخت ترین کشور سال ۲۰۱۷ انتخاب شد. در گزارش جهانی شادی که زیر نظر سازمان ملل متحد تهیه شده است، شفقت، سخاوت و صداقت و اعتماد در جامعه، و نابرابرهای اجتماعی و اعتماد به دولت از جمله معیارهای اصلی تعریف میزان شادی و خوشبختی بوده است.

یک شهروند نروژی می گوید: «من در کشورهای زیادی از جمله آفریقای جنوبی و مکزیک زندگی کرده ام و قطعا می دانم که ما در نروژ از امکانات و امتیازات ویژه ای برخوردار هستیم. هرچند با توجه به تعداد زیاد افراد افسرده و تنها در این کشور، نمی دانم که ما واقعا شادترین مردم جهان باشیم.»

بر اساس این گزارش پس از نروژ و دانمارک (به ترتیب در جایگاه های اول و دوم) ایسلند در مقام سوم و سوئیس با اختلاف اندکی در جایگاه چهارم قرار گرفته است. این چهار کشور همگی در فاکتورهای اصلی که حامی خوشحالی هستند رتبه های بالایی کسب کرده اند؛ این فاکتورهای اصلی عبارتند از مراقبت، آزادی، بخشندگی، صداقت، سلامتی، درآمد و حکمروایی خوب. امتیازهای خوشحالی این کشورها آنقدر به هم نزدیک هستند که کوچکترین تغییراتی می تواند ترتیب قرارگیری این کشورهای صدرنشین را هر سال تغییر دهد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

فنلاند در مقام پنج قرار گرفته و در ادامه به ترتیب کشورهای هلند، کانادا و نیوزیلند قرار دارند. استرالیا و سوئد هر دو جایگاه نهم را به خود اختصاص داده اند. ایالات متحده علی رغم بهبود شرایط اقتصادی، کاهش بیکاری و افزایش درآمد شهروندانش، با یک پله سقوط در رتبه ی چهاردهم قرار گرفته است.

نروژ شادترین کشور جهان است
نروژ شادترین کشور جهان است

از مجموع ۱۵۵ کشوری که در این گزارش ذکر شده اند، ایران در رتبه ۱۰۸، افغانستان ۱۴۱ و سوریه در رتبه ۱۵۲ است و جمهوری آفریقا مرکزی در مکان آخر قرار دارد. جمهوری آفریقای مرکزی باوجود منابع غنی طبیعی سال ها است که صحنه درگیریهای خونین بین اقلیت های قومی و مذهبی است و یکی از فقیرترین و بی ثبات ترین کشورهای جهان است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *