تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه, دیدنی های آنتالیا

شهر باستانی میرا ، آنتالیا | Mira City Antalya , Demre 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

شهر باستانی میرا

کشور ترکیه همواره مقصد گردشگری بسیاری از افراد می باشد. موقعیت جغرافیایی و تاریخ  پر فراز و نشیب آن این کشور را به منطقه ای خاص تبدیل کرده است. یکی از مناطق پر بازدید این کشور، آنتالیا می باشد که شهر میرا لیکیا نیز در آن قرار دارد. این شهر یادگار رم باستان می باشد. در ادامه بهمراه مجله تاپ تراول باشید تا با شهر باستانی میرا بیشتر آشنا شوید.

میرا در فاصله 25 کیلومتری منطقه غربی فی نیکه و در نزدیکی شهر دمره آنتالیا قرار گرفته است. علاوه بر سواحل آنتالیا شهر میرا خود می‌تواند یکی از دلایل سفر به این شهر باشد. این منطقه امروزه به شهر دیمره و یا کاله نیز معروف می‌باشد و آثار تاریخی آن میراث باستانی مهم یونان که در اطراف شهر زیبای آنتالیا واقع شده است محسوب می‌شود.

این شهر مهم و تاریخی به قرن چهارم قبل از میلاد ( 500 سال قبل از میلاد) برمی‌گردد و زندگی در این شهر تا قرن‌های بسیاری جریان داشته است. بناهای تاریخی بجا مانده در این شهر بر جذابیت‌های شهر باستانی میرا افزوده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

تاریخچه شهر میرا

برخی از محققان باستان شناسی، شهر میرا را با حکومت بزرگ Arzawa مقایسه می کنند ولی در واقع شواهدی برای این موضوع در دست نیست. الهه محافظ این شهر آرتمیس نام داشت و علاوه بر آرتمیس، خدایانی مانند آتنا نیز مورد احترام و پرستش مردم شهر بودند. این شهر بر اثر بلایای طبیعی (زلزله) تا حد زیادی تخریب شده است اما یک تئاتر نیم دایره وجود دارد که بعد از تخریب تا حدودی باز سازی شد و همچنان قابل مشاهده است. تعدادی مقبره سنگی نیز به صورت عمودی در صخره ها حکاکی شده است که با حکاکی های صورتک ها، چهره ها و طرح های دیگری تزئین شده اند.

شهر باستانی میرا

از لحاظ زمانی این شهر مهم تاریخی به قرن چهارم قبل از میلاد مسیح مربوط می شود و تا قرن ها، زندگی در این شهر جریان داشه تا به وسیله زلزله بیش از 60 درصد آن تخریب شد و پس از آن خالی از سکنه باقی ماند. در قرن دوم قبل از میلاد مسیح تعدادی از شهروندان ثروتنمند لیکیا، بناهای با ارزشی ساختند که شامل تئاتر، پورتیکو و آرنا است که همچنان آثار این بنا ها باقی مانده است

مکان های دیدنی و آثار مهم شهر میرا

معبد آرتمیس الوترا

این معبد که در شهر میرا لیکیا قرار دارد؛ از بزرگترین سازه ها در منطقه لیکیه می باشد و دارای اهمیت بسیاری است.

آمفی تئاتر رومی- یونانی

یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری شهر میرا آمفی تئاتر آن می باشد که به سبک رومی و یونانی طراحی شده است و دارای 38 ردیف می باشد که در محوطه ای باز به شکل دایره ای ساخته شده است. شما می توانید بر روی دیواره های این سازه زیبا آثاری از نقاب ها و ماسک هایی که برای نمایش استفاده می شده است را ملاحظه کنید.

شهر باستانی میرا
شهر باستانی میرا

مقبره های سنگی

شاید برای شما هم عجیب باشد که گورستان به یکی از جاذبه های گردشگری یک شهر تبدیل شده باشد. اما این گورستان متفاوت است و شما می توانید مقبره هایی سنگی که به شکل های زیبا در دل کوه تراشیده شده اند را ملاحظه نمایید.

بخشی از این گورستان در قسمت شرقی و بخشی از آن در قسمت غربی کوه و بخشی از آن در بالای آمفی تئاتر قرار دارد و قدمت آنها به قرن چهارم قبل از میلاد بر می گردد.

بیشتر این مقبره های خالی هستند و طبق گفته های کاشف این شهر، چارلز در سال 1840، این مقبره ها به رنگ های قرمز، زرد و آبی بوده اند. وجود تصویر یازده نفری بر روی دیواره ها و بخشی از زندگی آنها تصویری زیبا را بر روی این سنگ ها نمایش می دهد.

کلیسای سنت نیکولاس

این کلیسا یکی از جاذبه های مهم شهر میرا می باشد که در قرن ششم میلادی با این فرض که محل دفن سنت نیکولاس است ساخته شده است و مقبره سنگی آن نیز در آن محل قرار دارد، البته گفته شده است که جسد وی به ایتالیا منتقل شده است.

این کلیسا از زمان تاسیس خود تا به امروز یکبار در قرن نهم میلادی بعد از حمله اعراب و یکبار در سال 1042 توسط کنستانتین دهم و یک بار در سال 1863 توسط سزار الکساندر دوم بازسازی و مرمت شد.

شهر باستانی میرا
شهر باستانی میرا

راه های دسترسی

از شهر دمره به راحتی می توان خود را به شهر باستانی میرا رساند. در نزدیکی سایت باستان شناسی میرا چندین پارکینگ اتومبیل، فروشگاه های توریستی، رستوران ها و کافه های کوچک و امکانات مورد نیاز برای توریست ها فراهم شده است. در نزدیکی ورودی شهر باستانی میرا مرکزی ویژه وجود دارد که بلیط ورودی را می توانید از آن جا تهیه کنید.

اگر دوست دارید بقایای بندر قدیمی و باستانی آندریاس را که اکنون زیر آب قرار گرفته ببینید باید به بندر کوچک میرا بروید. از آن جا می توانید قایقی کرایه کنید و از قایق ران بخواهید شما را به تور بازدید از بقایا و ویرانه های باستانی ببرد.

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *