تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
هند

جاذبه های شهر جیسلمیر ، شهر طلایی هند 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

شهر جیسلمیر هند

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با شهر جیسلمیر هند آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

هند کشوری با تمدن و فرهنگ ویژه است. کشوری که به دلیل برخورداری از سنت های خاص خود در میان جهانیان شهرت یافته یکی از استان های زیبا در این کشور استان راجستان می باشد. اگر قصد سفر به این استان را دارید، می توانید سری به شهر طلایی جیسلمر بزنید. شهری که دارای رنگ و لعاب های خاصی است و برای توریستان جلوه نمایی می کند.

شهر جیسلمیر (Jaisalmer‏) یک شهر در ایالت راجاستان هند است که به آن “شهر طلایی هند” نیز می گویند ،زیرا شن و ‏سنگ‌های شنی زرد در طراحی و معماری شهر باعث پدید آمدن سایه زردرنگ طلایی در شهر و اطراف آن شده است. جیسلمیر ‏در 575 کیلومتری غرب شهر جیپور قرار گرفته است. این شهر علاوه بر سازه های قدیمی ، قلعه های زیبا و معابد دیدنی دارد و ‏به دلیل قرار گرفتن در صحرای ‏Thar‏ ، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در هند به شمار می رود.‏

شهر جیسلمیر هند


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

زیبایی های منحصر به فرد در این شهر مختلف هستند. رنگ و لعابی که در گوشه های شهر به چشم می خورد، حال شما را بهتر کرده و آرامش خاصی را به شما منتقل می کند. در این شهر رنگ های روشنی همچون آبی، سبز، صورتی در کنار یکدیگر ترکیب شده اند و شهری رویایی و خیالی را برای شما رقم زده اند. بسیاری از گردشگران این شهر را به نوعی اسرارآمیز می دانند.

شهر جیسلمیر هندقلعه جیسالمر (Jaisalmer Fort)

معماری استراتژیک در این شهر و سازه های آن به درون قلعه ها نیز کشیده می شود. این قلعه به عنوان مهم ترین نماد این شهر شناخته شده است. شما با وارد شدن به این قلعه بی شک شگفت زده می شوید. اطراف قلعه را صحرای تار فرا گرفته اند. تپه های تریکوتا نیز از سوی دیگر جلب توجه می کنند. بخش مهمی از این سازه را سنگ ها شکل داده اند. دیوارها و دژها در این بنا نیز بسیار زیبا و دیدنی هستند.

شهر جیسلمیر هندبادا باغ (Bada Bagh)

این باغ بزرگ که محل استراحت پادشاهان بوده یک مکان سلطنتی و پر جاذبه است. این باغ نیز دارای بنایی طلایی می باشد که می توانید از آن دیدن کنید. هر ساله توریستان زیادی به این نواحی سفر می کنند و از زیبای های این باغ دیدن خواهند کرد. این باغ از دیدنی های شهر طلایی جیسلمر به شمار می آید.

شهر جیسلمیر هندسلیم سینق کی هاولی (Salim Singh Ki Haveli)

یکی از بناهای زیبا و با ارزش شهر جیسالمر هند که در سال ۱۸۱۵ ساخته شده، سلیم سینق کی هاولی نام دارد. این بنا در قرن هفدهم میلادی توسط خانواده پر نفوذ و مشهور هاولی ساخته شد. در تمام گوشه و کنار این بنا می توانید علاقه مندی های این نخست وزیر را ببنید.

اشکال طاووس بر روی پشت بام و فیل بر روی دروازه بزرگ آن، از نمونه های هنری اجرا شده بر روی این بنا هستند. این اشکال را در تمام بالکن های این بنا هم می توانید ببینید. حدود ۳۸ طاق ایوان نمای بیرونی این بنا را تزئین نموده اند.

شهر جیسلمیر هنددریاچه گادسیسار (Gadsisar Lake)

این دریاچه مکان مناسبی برای استراحت شما می باشد. در واقع این دریاچه مصنوعی دارای مناظر زیبا و دل انگیزی است که از دیدن آن نهایت لذت را خواهید برد. این نواحی زیستگاه مهمی برای پرندگان نیز به شمار می آید.

شهر جیسلمیر هندروستای متروکه کولدهارا (Kuldhara, Abandoned Village)

یکی از جذاب ترین مکان ها در شهر جیسالمر هند روستای متروکه کولدهارا است. این روستا به همراه ۸۲ روستای نابود شده و متروکه اطرافش در میان صحرای خشک تار واقع شده و زمانی محل سکونت بسیاری از مردم بوده است. با قدم زدن درون این شهر متروکه می توانید کوچه ها و میدان های شهری، خانه هایی دو طبقه و تمام عناصر شهری را بدون هیچ گونه سکنه ای ببنید.

شهر جیسلمیر هندقلعه خابا جیسلمیر (Khaba Fort)

یکی دیگر از مکان های به ظاهر خالی از سکنه قلعه خابا در شهر جیسلمیر هند است. این جاذبه گردشگری به همراه خرابه های روستای کولدارا باید دیده شود. چرا که زمانی قلعه ای برای مردمی بوده است که به یک باره در یک شب ناپدید شده اند.

همچنین دولت طاووس های بسیاری را در اطراف این قلعه قرار داده که آن نیز جالب توجه است. یادتان نرود که از مردم محلی راجع به داستان های پیرامون این قلعه سوال کنید تا بیشتر از آنچه که می شنوید تعجب نمایید. داستان های شبح وار بسیاری در مورد قلعه خابا گفته می شود.

شهر جیسلمیر هندپاتوون کی هاولی (Patwon Ki Haveli)

یکی دیگر از بناهای خانواده هاولی در شهر جیسلمیر هند پاتون کی هاولی نام دارد که باز هم نشان دهنده علاقه مندی این خاندان به معماری و تزئینات زیبای معماری است. ساختار اصلی این بنا در واقع تشکیل شده از ۵ بنای منشعب شده بوده که توسط تاجر ثروتمند آن زمان به نام گومان چاند پاتوا (Guman Chand Patwa) برای پنج پسرش ساخته شد.

ساخت کل این بنا حدود ۵۰ سال طول به طول انجامید. درون بنا می توانید از نقاشی های بی نظیر و آینه کاری های ظریف دیدن کنید. این عناصر شکوه و قدرت این خانواده را در دوران گذشته این شهر نشان می دهد. هم اکنون دولت هندوستان این خانه را خریداری نموده و درون آن سازمان های هنری، معماری و صنایع دستی را راه اندازی نموده است.

شهر جیسلمیر هندموزه میراث تار جیسلمیر (Thar Heritage Museum)

این موزه درون گاندی چوسک واقع شده است. شهر جیسلمیر هند تمام نمادها و اشیا قیمتی و تاریخی خود را درون این موزه به نمایش گذاشته است. در اینجا می توانید بسیاری از  ابزارآلات موسیقی سنتی و قدیمی، فسیل ها، نقاشی های مختلف و سفارشی از پرنندگان و مرگ آن ها را ببینید.

شهر جیسلمیر هند


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *