تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اروپا, کرواسی

شهر هوم ، کوچکترین شهر جهان در کرواسی | Hum 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

شهر هوم کرواسی

هوم (Hum) کوچکترین شهر دنیا واقع در کشور کرواسی است که فقط ۱۷ نفر جمعیت دارد. این شهر زیبا در شمال غربی کشور کرواسی در مرکز منطقه ایستریا با نام “هوم” یا “هام” (HUM) جای گرفته است و به عنوان کوچکترین و کم جمعیت ترین شهر دنیا در کتاب گینس ثبت شده است. در ادامه همراه تاپ تراول باشید تا با شهر هوم کرواسی بیشتر آشنا شوید.

قدمت این شهر به اوایل قرن ۱۲م می‌رسد. دیوار شهر، خانه‌های سنگی زیبا، کوچه‌های تنگ و باریک و کلیسای بسیار قدیمی آن جلوه‌ای کم‌نظیر به آن بخشیده است. تمام بناهای آن جز یک مدرسه ایتالیایی که در قرن ۱۹ ساخته شده، قدیمی است و ایجاد بنای تازه در آن ممنوع است.

این شهر از سمت غرب با دیوار محصور شده و بقیه قسمت‌های باقی‌مانده، با خانه‌های سنگی زیبا که همچون دیواره و برج‌های دفاعی عمل می‌کنند، پوشیده و محصور شده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
شهر هوم کرواسی
شهر هوم کرواسی

در خیابان‌های باریک این شهر به وضوح، روح و تاریخ قرون وسطی‌ و داستان‌های شوالیه‌ها و … احساس می‌شوند. تاریخی که در خیابان‌های سنگی آن در حال رفت و آمد است. در این شهر خبری از ماشین، مصالح مختلف ساختمانی به جزء سنگ، آسفالت، علائم راهنمایی و رانندگی، چراغ ترافیک و… نیست. رستوران‌های محلی این شهر در تنها خیابان های شهر با فروش غذا‌های محلی کسب و کار خوبی بهم زده‌اند و کار آنها بسیار پر رونق است.

شهر هوم کرواسی
شهر هوم کرواسی

جالب است بدانید که این شهر تنها با دو خیابان و جمعیتی بالغ بر 17 نفر، دارای سیاست گذاران منتخب و دولت محلی چون بخشدار و شهردار است. اداره شهر هوم به ‌عهده شهردار است که هر ساله توسط مردم انتخاب می‌شود و مسئول برگزاری جلسات بحث و گفتگو درباره مسائل و مشکلات شهر و رسیدگی به تخلفات است.

شهر هوم کرواسی
شهر هوم کرواسی

همه مردم شهر موظف هستند در این مراسم و انتخابات شرکت کنند. کلید شهر این کوچک شهر جهان در هر انتخاب با برگزاری جشن ملی و موسیقی سنتی به شهردار جدید اهدا می‌شود. این مراسم به ویژه برای گردشگران و توریست‌ها بسیار جالب است.

طبیعت سرسبز، ساحل و دریای درخشان ایستریا با مزارع تاکستان، زیتون و تپه‌های پر گل و نیز روستا‌های کوچک و بزرگی که این شهر کوچک جهان را احاطه کرده است آن را به یک آهنربای توریستی تبدیل کرده است. توریست‌ها به شهر هوم، شهر میکروسکوپی هم می‌گویند.

شهر هوم کرواسی

تنها ده دقیقه زمان کافی است که سرتاسر شهر را ببنید. این شهر به گونه‌ای در شما حسی تاریخی القا و ایجاد می‌کند.همین حس کافی است که سیل گردشگران و توریست‌های بیشمار و به دنبال آن، ثروت بیکرانی به این شهر میکروسکوپی سرازیر شود.شهر هوم کرواسی


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *