تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه

شهر چشمه محبوب ترین مقصد تابستانی در ترکیه | Çeşme 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

شهر چشمه ترکیه

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ترکیه درباره یکی دیگر از شهرهای زیبای ترکیه بنام شهر چشمه که در 95 کیلومتری شهر ازمیر و 180 کیلومتری شهر کوش آداسی قرار دارد سخن خواهیم گفت و آن را به شما معرفی خواهیم کرد. پس در ادامه با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید…

شهر چشمه (Çeşme) یکی از شهرهای ساحلی در کشور ترکیه است که بر خلاف اغلب شهرهای این سرزمین هنوز هم بافت محلی خود را حفظ نموده است. چشمه تنها 8 کیلومتر با جزیره ی یونانی خیوس فاصله دارد به همین خاطر توریست های گوناگونی آن را برای گشت و گذار و تغییر آب و هوا انتخاب می کنند.  یکی از مقاصد تابستانی بسیار محبوب در ترکیه شهر چشمه است. مخصوصا برای جوانان که به دنبال بارها و کلاب های ساحلی بی نظیر هستند و بهترین زمان برای رفتن به این شهر زیبا ماه های آگوست و ژوئن است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

شهر چشمه ترکیه


مقالات بیشتر بخوانید:


گردشگران به این شهر می روند تا از سواحل زیبایش لذت ببرند و در هتل های لوکسش اقامت کنند؛ اما تفریحات مختلف دیگری نیز در شهر زیبای چشمه وجود دارند که نباید از آنها غافل شد، این سرگرمی ها می توانند رنگی تازه به سفرهایتان بدهند و خاطراتی به یادماندنی را رقم بزنند. در ادامه به سرگرمی هایی به جز ساحل گردی در شهر زیبای چشمه می پردازیم.

شهر چشمه ترکیه

یکی از مراکز موج سواری در کشور ترکیه همین شهر چشمه است که بهترین اقامتگاه برای موج سواران در دنیا محسوب می شود، مخصوصاً منطقه آلکاتی (Alacati) آن. عمق آب های این منطقه تا فاصله 700 متری از ساحل هم در حدود یک متر باقی خواهد ماند و بادهای آن هیچ وقت تمامی ندارند. همین امر پای چندین مدرسه ی آموزش موج سواری را به آلکاتی کشانده است. جشنواره موج سواری چشمه همه ساله در این منطقه برگزار خواهد شد.

ایلیکا (Ilica) یکی دیگر از استراحتگاه های چشمه است که در فاصله 5 کیلومتری شرق آن قرار دارد. چشمه های آب گرم و سرد معدنی ایلیکا، علت اصلی نام گذاری این شهر بوده اند. این منطقه در ابتدا محلی برای استراحت ثروتمندان ازمیر در روزهای گرم تابستان بود، اما امروزه یکی از پرطرفدارترین استراحتگاه های ترکیه در بین گردشگران محسوب می شود. نحوه قرارگیری چشمه ها در ساحل دریای اژه و از بین رفتن مرزهای بین آن ها، زیبایی های چشمه را دوچندان نموده است. شنا در چشمه های آب سرد در روزهای گرم تابستانی و یا چشمه های آب گرم شفادهنده ی آن، در کنار آب های نیلگون اژه، تجربه ای بی نظیر خواهد بود.

شهر چشمه ترکیه

جشنواره ی بین المللی موسیقی چشمه که همه ساله در این شهر برگزار خواهد شد هم یکی از پرطرفدارترین جشن های سالانه ی ترکیه است.

چشمه یادگارهایی از تاریخ نیز با خود دارد که برای گردشگران بسیار جذاب است : شهر تاریخی İon در 15 کیلومتری شمال چشمه قرار دارد همچنین در شرق چشمه بندر Erythral در کالم بورنو در سالهای 1000 قبل از میلاد یک محل مسکونی کوچک بوده است. شهر باستانی Erythral که در روستای ایلدیری چشمه کشف شده و نیز قلعه چشمه که از دوران عثمانی پا برجا مانده همراه با کاروانسرای ، چشمه های فراوان و نمونه های معماری شهری همه از منابع تاریخی و باستانی این شهر است. در تپه وسط شهرچشمه نیز ، از حفاری هایی که در اکروپل انجام  شده ، مجسمه های کوچکی که بعنوان هدیه به عبادتگاه Athena Pallas تقدیم شده بود پیدا گردیده است. مهمترین اثر بدست آمده ، مجسمه زنی متعلق به دوره Arkaik می باشد که هم اکنون در موزه باستان شناسی ازمیر نگهداری خواهد شد.

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *