تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
عربستان

آشنایی با صخره باستانی النسا ، عربستان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

صخره باستانی النسا

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ تراول شما را با صخره باستانی النسا در عربستان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

آبادی تیما در عربستان، از آن دست مناطقی است که به خاطر صخره های عجیب و افسانه های تاریخی اش بسیار معروف است. تیما یکی از مسیرهای اصلی روزگار باستان بوده است و زمانی به عنوان یکی از مناطق مهم در زمان شاه نابوندیوس در تمدن بابل محسوب می شد. این شهر در منابع هم آشوری و هم بابلی به عنوان منطقه ای تجاری آورده شده و همچنین سنگ های باستانی ۴ هزار ساله اش، دلیل دیگر معروفیت آن است.

اما در میان همه آن ها، صخره باستانی النسا از جمله مواردی است که بسیار عجیب و متفاوت است. این صخره به گونه ای از وسط نصف شده که انگار واقعا آن را با لیزر نصف کرده اند؛ صاف و کاملا با دقت!صخره باستانی النسا

فرضیه آب و لیزر

زمین شناسانی که شکستگی بین دوسنگ را مورد بررسی قرار داده اند، معتقند که احتمالا این پدیده زمانی شکل گرفت که زمین زیر آن منحرف شده و موجب جدا شدن سنگ ها از یکدیگر گشته است. همچنین گفته می شود که این پدیده شاید یک خط گسل قدیمی باشد. مواد سنگی در نزدیکی گسل ها تمایل دارند تضعیف شده و به راحتی تخریب شوند. همانطور که شن در طول سالها به شکاف سنگ رسیده است، ماده های آن ممکن است از ماسه سنگ اطراف، فرسایش تندتری داشته باشد و در نهایت باعث شکستگی این صخره باستانی شده باشند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

این شکست ممکن است از اتصال سنگ ها نیز به وجود آمده باشد. در زمین شناسی، مفاصل، شکستگی هایی هستند که از طریق سنگهایی که از طریق برخی فشارها از هم جدا شده اند، در اطراف ناحیه ضعف های قبلی ایجاد می شوند. این مفاصل می توانند بسیار صاف و به گونه ای باشند که انگار مصنوعی هستند. در شرایط آب و هوایی خاصی، یخ ها نیز می توانند شکاف هایی از طریق مفاصل و شکست ها تا جایی ایجاد کنند که این صخره باستانی از هم جدا شده باشد. چند شکاف دیگر موازی نیز وجود دارند که بسیار عجیب هستند و معلوم نیست که کدام علت، در مورد آن ها صدق می کند.صخره باستانی النسا

توضیحات بیشتر فراواقعی نیز پیشنهاد شده است. برخی از ناظران باور دارند که این سنگ توسط یک لیزر ساخته شده است؛ شاید توسط فرازمینی ها یا تمدن پیشرفته انسانی در دوران باستان. همیشه این امکان وجود دارد که این شکاف به صورت مصنوعی ساخته شده، اما به نظر نمی رسد که هیچ دلیل مستند و منطقی نشان نمی دهد که این صخره باستانی به دلیل نیروهای فرازمینی و مصنوعی ساخته شده باشد و تا به حال همچنین چیزی وجود نداشته است.

افراد دیگری می گویند که این صخره ها توسط مردم باستانی و هنر صخره ای شکل گرفته (rock art) اما هنر صخره ای بیشتر در حکاکی روی سنگ ها انجام می شده و به نظر نمی رسد که این موضوع ارتباطی با آن داشته باشد. پس می توان گفت که این فرضیه هم نمی تواند دلیلی باشد که این صخره بدین گونه به حالتی کاملا موازی و البته صاف، جدا شده باشد.

به هر حال هر طوری که به این صخره نگاه کنیم، هیچ دلیل منطقی پیدا نمی شود که بگوید این سنگ توسط لیزر انرژی های ماوراء الطبیعه و یا علم باستانی به این حالت در آمده باشد.

با اینکه ما می دانیم که شکستگی های بسیار مستقیم در سنگ ها تقریبا مصنوعی هستند، در حال حاضر پدیده ای طبیعی، احتمال بیشتری برای توضیح این پدیده دارد و همچنین ما هیچ مدرکی نداریم که انسان های باستانی از لیزر استفاده می کرده اند و یا اینکه از موجوداتی فرازمینی برای نصف کردن این صخره به زمین آمده اند! نمونه های زیادی در طبیعت سراسر دنیا وجود دارد که در لحظه اول به نظر می رسد که مصنوعی است اما در حقیقت پدیده ای طبیعی باعث آن شده است.

صخره باستانی النسا
صخره باستانی النسا

منبع:

 www.ancient-origins.net

www.eligasht.com


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. فری

    عربها میخواهند جاذبه توریستی و سابقه تمدن برای خودشان درست کنند.از شرکتهای خارجی کمک گرفتن.شده آثار باستانی….میگن یه توریست میره یه شهری از یکی از اهالی واسه گشت و گذار کمک میگیره بعد چند روز توریسته میگه شهر شما آثار باستان هم داره اون محلیه بهش مییگی آره چند تائی دارند میسازند.حالا این هم نمونه اش

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *