تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه

طرز تهیه اسکندر کباب ترکیه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

طرز تهیه اسکندر کباب ترکیه

در این مقاله از قسمت کشور ترکیه قصد داریم تا به ترکیه برویم و در ادامه به طرز تهیه اسکندر کباب بپردازیم. در ادامه با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید…

اسکندر کباب؛ غذایی ترکیه ای و خوشمزه است که شباهت هایی به دونر کباب دارد.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

اسکندر کباب نوعی کباب ترکی (دونر) است که در واقع روی سیخ های چرخان عمودی رستوران های ترکی تهیه خواهد شد. به این ترتیب که تکه های نازک کباب روی نان تکه تکه شده قرار می گیرند و روی آنها سس گوجه به مقدار زیاد و مقداری کره ذوب شده ریخته خواهد شد. اسکندر کباب ترکی همواره با ماست سرو خواهد شد و گاهی یک کوفته گوشت هم روی آن قرار داده می شود. این کباب ترکی خوشمزه را که از معروف ترین غذاها در استانبول است می توان در منزل هم تهیه کرد.

مرحله اول:

از روز قبل مواد طعم دهنده گوشت را تهیه نمایید و بگذارید گوشت تا صبح داخل آنها باقی بماند. برای این کار، پیاز را رنده نمایید یا داخل غذاساز بریزید و خرد نمایید طوری که تقریبا مایع شود. پیاز را از یک صافی ریز تکذیب نمایید و آبش را داخل یک کاسه غیر فلزی بریزید و تفاله ها را دور بریزید.

طرز تهیه اسکندر کباب ترکیه
طرز تهیه اسکندر کباب ترکیه

مرحله دوم:

گوشت را به طور ورقه های باریک ببرید (یا از قصاب بخواهید این کار را برای شما بکند). ورقه ها را با بیفتک کوب یا با پشت یک قاشق چوبی تا جای ممکن نازک نمایید و به طور مستطیل های تقریباً 4 در 5 سانتیمتری ببرید.

مرحله سوم:

آب پیاز را در کاسه بزرگی با مرزنگوش، فلفل قرمز، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه مخلوط نمایید. ورقه های گوشت را داخل آن بریزید طوری که همه ی ورقه ها از مواد پوشیده شوند. سپس روی ظرف را با سلفون بپوشانید و آن را داخل یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم:

پیش از همه، فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن نمایید تا گرم شود. برای تهیه سس گوجه، روغن زیتون را داخل تابه ای بریزید و تابه را روی شعله متوسط قرار دهید. رب گوجه و پودر فلفل قرمز را اضافه نمایید. کمی نمک و فلفل سیاه هم اضافه نمایید با آنها مخلوط نمایید. 2 پیمانه آب روی آنها بریزید و صبر نمایید تا به جوش بیاید. سپس زیر شعله را کم نمایید و بگذارید 10 دقیقه دیگر روی شعله باقی بماند.

مرحله پنجم:

نان را به شکل مربع های کوچک (حدوداً 3 سانتیمتری) ببرید و روی سینی فر بگذارید. سپس آنها را 5 دقیقه در فر قرار دهید تا گرم شوند.

مرحله ششم:

کمی روغن زیتون کف تابه ای بریزید و ورقه های گوشت را روی شعله زیاد سرخ نمایید (برای هر طرف حدوداً دو دقیقه کافی است). مراقب باشید بیش از اندازه گوشت ها را سرخ ننمایید. در گوشه ای از تابه، گوجه های نصف شده و فلفل ها را هم سرخ نمایید.

طرز تهیه اسکندر کباب ترکیه
طرز تهیه اسکندر کباب ترکیه

مرحله هفتم:

زمانی که همه چیز آماده شد، اسکندر کباب ترکی را در بشقاب های بزرگ یا دیس بچینید. اول از همه نان های گرم شده را کف ظرف بچینید (گوشه ای از ظرف را برای ماست خالی بگذارید). بعد، ورقه های گوشت را به همین ترتیب روی نان ها قرار دهید. می توانید برای طعم بیشتر یک قاشق کره آب شده هم روی کباب بریزید. فلفل و گوجه را وسط ظرف یا در گوشه ای از آن بگذارید. سس گوجه تهیه شده را هم روی کباب بریزید و در آخر، کنار ظرف چند قاشق ماست بریزید.

نکته ها:

یک راه ساده تر و سریع تر برای تهیه اسکندر کباب استانبول این است که مقداری کباب ترکی ساده از یک دونر فروشی خریداری نمایید و بقیه مراحل را طبق دستور انجام دهید.

میتوانید برای نرم تر و خوشمزه تر شدن کباب مقداری آب گوشت چرب هم روی آن بریزید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *