تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
غذاهای ایرانی

بریانی اصفهان ، یکی از معروفترین غذاهای اصفهان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

طرز تهیه بریانی اصفهان 

شاید اسم غذاهای محلی اصفهان مثل قیمه ریزه را نشنیده باشید اما اسم بریانی را بدون شک شنیده اید. که البته اسم صحیح آن بریان یا بریون است که در شهر زیبای اصفهان جایگاه خاصی دارد. البته اسم بریان در نقاط مختلف جهان روی غذاهای مختلفی گذاشته شده ولی بریان یا بریانی اصفهان از گوشت گوسفند تهیه میشود که آبپز و سپس چرخ شده است.

 

این گوشت بعد از آن همراه با دارچین و نعنا در کفگیرهای مخصوص ریخته شده و روی آتش پخته میشود. بریانی را معمولاً با جگر سفید پخته چرخ شده روی نان سنگک سرو میکنند. در شهر اصفهان رستوران های خاصی هستند که فقط بریان و آبگوشت آن را سرو میکنند و غذای دیگری ندارند، به همین دلیل هم به این رستوران ها «بریانی» گفته میشود. به همین خاطر است که مردم شهرهای دیگر با مشاهده اسم بریانی روی مغازه ها اغلب تصور میکنند که اسم غذا بریانی است. بریان اصفهان به چرب بودن مشهور است.  در ادامه مطلب همراه تاپ تراول باشید تا با طرز تهیه بریانی اصفهان بیشتر آشنا شوید.

طرز تهیه بریانی اصفهان 
طرز تهیه بریانی اصفهان

مواد لازم برای بریانی اصفهان

  • نمک و فلفل سیاه و نعنا به مقدار لازم
  • گردو ، خلال پسته و بادام به مقدار لازم
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق چای خوری
  • پودر دارچین ۱ قاشق غذا خوری
  • پیاز ۲ عدد
  • جگر سفید گوسفند ۱۰۰ گرم
  • دنبه ۵۰ گرم
  • گوشت سر دست گوسفند۲۵۰ گرم
طرز تهیه بریانی اصفهان 
طرز تهیه بریانی اصفهان

طرز تهیه 

۱ – گوشت گوسفند ، دنبه ، ۱ عدد پیاز ، چند قاشق روغن مایع و ۴ لیوان آب را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا گوشت بپزد و نرم شود ( پس از پخت مقداری آب گوشت ته قابلمه باقی بماند ).


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

۲ – جگر سفید را خرد کنید و با ۲ لیوان آب ، ۱ پیاز خرد شده ، چند قاشق روغن ، مقداری نمک و فلفل داخل قابلمه ای بریزید و با حرارت متوسط بپزید ، پس از اینکه پخت و آب آن تمام شد کمی تفت دهید سپس چرخ کنید و کنار بگذارید.

۳ – مخلوط گوشت گوسفند و دنبه را نیز پس از پخت چرخ کنید سپس با زعفران دم کرده ، مقداری نعنای خشک ، نمک و فلفل سیاه مخلوط و بار دیگر چرخ نمایید.

۴ – مایه بریانی را با دست به شکل همبرگر شکل دهید و روی آن مقداری پودر دارچین ، خلال پسته یا بادام بگذارید و داخل قابلمه ای که چرب کرده اید قرار دهید تا کباب شود سپس برگردانید تا طرف دیگر نیز برشته و کبابی شود.

۵ – مقداری آب گوشت را روی نان بپاشید و بریانی را روی نان قرار دهید و با جگر سفید چرخ شده ، گردوی خرد شده ، جعفری و … تزیین و سرو کنید.

طرز تهیه بریانی اصفهان 
طرز تهیه بریانی اصفهان


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *